Matematika  - do 15. 3.

        - opakovat kužel, vyřešit úlohy z prac. sešitu str. 189, 190. Další budou následovata. Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pokud chcete zkontrolovat úlohy (zda je máte všechny dobře, chyby neočekávám ;-)) ) můžete je např. vyfotit, naskenovat a buď nasdílet, poslat mi odkaz, nebo uložit do online úložiště (ulozto, uschovna,...) přinejhorším poslat jako přílohu...

 Po 16. 3.

Na www.proskoly.cz máte vytvořen test z matematiky. Prosím v pondělí absolvovat. Přihlásíte se údaji, které máte od září. Pokud je (zase ;-)) ) někdo ztratil, napiště, pošlu Vám je. Je to lehké, tak vzhůru do toho!

Test najdete po přihlášení  v položce PLOŠNÉ TESTY (pravý sloupeček). Tam pod ikonkou M9 Matematika 9. ročník je 20 elementárních otázek napříč učivem.

Út 17. 3.

Nasdílell jsem Vám malé "opáčko".  Úlohy jsou průřezem učiva. Vždy další den se tady objeví odkaz na řešení a nový "testík". Neberte to jako zkoušení, spíš příležitost k zopakování získaných (alespoň doufám) dovedností. Tedy ten testík je zde - https://drive.google.com/file/d/1gNfmRpT2pcEIJkiTsEXlLmATSbC-_VY9/view?usp=sharing

 Zde je výsledek (hodnocení) testu z pondělí https://drive.google.com/file/d/1l6uIOAbdv97vLhfkaITt7_Iz0x-wdz2I/view?usp=sharing

Tady jsou otázky a (snad správné...) výsledky https://drive.google.com/file/d/1Q6AOkYgPPORxJ8JX4mAyK7yQyeipF74s/view?usp=sharing

18. 3.

Zde je řešení včerejších příkladů (za případné chyby se předem omlouvám) https://drive.google.com/file/d/1_hbJ4BBGqA6cOGQ3JzfZZGaxI7SxhvFi/view?usp=sharing

Pokud někdo neví co a jak - domluvte se mezi sebou či napište.

A tady další várka: https://drive.google.com/file/d/1286Ne991KR922fJYCB_G7lXc5gPlEqRs/view?usp=sharing a zde řešení pro kontrolu https://drive.google.com/file/d/1m2URBuUGheMr7XCcnAYmQntqHWWnyL6s/view?usp=sharing

Nezapomeňte zkusit ve čtvrtek od 14.00 matematiku na ČT1 - příprava na přijímačky. Třeba to bude dobré...

19. 3 -20. 3.

Chvilka oddechu...

Učebnice 3. díl ("zelená"), kap. 3.1 Koule a její povrch a 3.2  Objem koule - str.25 - 30 -přečíst, naučit 2 vzorečky (ideálně i pochopit užití). Vypočítat příklady a když tak se zeptat. (Třeba Matěj , Vanesa, Simona, Petr,... zjevně moc nedělají - tohle ještě nejsou prázdniny!). Můžete si do sešitu napsat rámečky, ale hlavně udělat ty příklady - je to jen dosazování... Máte to i na zítra... Kdo potřebuje něco zkontrolovat, vysvětlit - vyfotit příklad a poslat na můj email. Ozvu se (snad).

Pokračování v pondělí, hezký  víkend...

A připomínám od dvou přípravu z matematiky na ČT.

23. 3.

tady malé přijímačičky- zkuste všichni je na to cca hodinka -70 minut,  https://drive.google.com/file/d/1aVFdQdoSoHksmoFnvuUP-gM5z8w3JbNe/view?usp=sharing

záznamový arch -https://drive.google.com/file/d/1Smy0IafaNHtixxl4uPD3LrEKsQXuQAYD/view?usp=sharing

odpoledne sem dám klíč správných řešení - atady je https://drive.google.com/file/d/14R17OHIWixq9qu3suqTxAWa15pmex8YR/view?usp=sharing

24. 3. - 27. 3.

Každý den jeden test. Prosím vypočítat na papír i s postupy. Poté vyfotit nebo oskenovat a poslat mě (1 v úterý a 1 ve středu) ke kontrole.

test 1 - https://drive.google.com/file/d/1zSzwXKeFyiy3hYigfIahS4Yyp9MVjM0d/view?usp=sharing

řešení testu 1 - https://drive.google.com/file/d/1ChJYoETS0nZq4vBbiUFjL8NUMtQVapUr/view?usp=sharing

test 2 - https://drive.google.com/file/d/1QfWGoTmN_-RDwNqeSjou3DrXT4xPUHz7/view?usp=sharing

řešení testu 1 - https://drive.google.com/file/d/1mcuHvyzdH0Qql0myu-bGhWKCqqsUCVi3/view?usp=sharing

Na čtvrtek Vám pošlu výsledky a ve čtvrtek a pátek si to zkontrolujte a opravte.

Pořád čekám na nějaké otázky... Nebo všemu rozumíte? To by mé srdce zaplesalo...

Děkuji  v úterý všem 8 žákům, kteří řešili a poslali fotky. A co ostatní?

Do 3. 4.

Milí studentíci.

Práce na tento týden

Po - Testy 20. týden zadání zde https://drive.google.com/file/d/1abgL0OYY4wVw5gq5jeObXkQHy4qzRqPq/view?usp=sharing

Řešení zde v úterý - výsledky jak jste zjistili jsou na druhém listu zadání...

Út – kontrola řešení a od 14.00 Čj na ČT 2 – škola doma

St – Testy 21. týden zadání zde ve středu https://drive.google.com/file/d/12wGUSlR4uM2aOeeU3xGh8bKy-rEFQkNf/view?usp=sharing

řešení zde ve čtvrtek https://drive.google.com/file/d/1pfb9XI0Wn0W4UKYDPdepPu4yIaN4O3o6/view?usp=sharing

ČT – kontrola řešení a od 14.00 M na ČT 2 – škola doma

Pá – rozjímání nad nevyřešenými úlohami, doučení.

Nezapomeňte řešit úlohy na př. zkoušky-Didaktis.

Fyzika - do 20. 3.

      - Rychlost šíření zvuku a jeho odraz, učebnice str. 27 - 29, přečíst, vypsat pozn., otázky a úlohy z učebnice.

      - Prac. sešit pro 8. ročník, str. 48 -49.

 Pokud někdo zapomněl či ztratil Pracovní sešity ( i na chemii apod.) tak tady https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/1509/4872dd917bac7d2a9b61b651770ae5c9 se zaregistrujte a máte k nim přístup online.

Do 29. 3.

Učebnice 6 str. 30--39 přečíst, zapsat poznámky (obrázky  určitě 43, tabulky str. 30 i 33 do sešitu, umět otázky.

Prac. sešit pro 8. ročník - str 50-54. El. verze viz výše.

Dovoluji si upozornit, že se přiblížila chvíle pro Vaše prezentace (jak na zvuk, tak na sluneční soustavu). Dosud jsem jich moc neobdržel. Takže urychleně - nejdéle do soboty večer poslat i s poznámkami.... Jsou to zdroje pro Vaše spolužáky. Stále nemám plno (téměř všechny)referáty. Takže budu muset rozdávat sardele?

 Do 3. 4.

Bohužel - někteří neschopníčci za více než měsíc nebyli schopní dodat zpracované referáty a poznámky k fonografu, gramofonu, magnetofonu, videu, CD, Dvd... Světlou vyjímkou je Magda - tón zde -https://drive.google.com/file/d/1_4Qt-ynzo_gwGlYTAXrvqJqjYyWLGWZC/view?usp=sharing    a Lukáš Martinců - Mikrofon zde https://docs.google.com/presentation/d/10GD4z6FAsrTcua_jvkWOwp2aNVKSeHmR84eFhk69YW4/edit?usp=sharing_eip&ts=5e5fb51a.

Takže oba 1 ostatní 5.

Proto přečíst a zapsat učebnice str. 40-44.

Řešení PS z min. týdne zde https://drive.google.com/file/d/1ePvrg0zlNbxNdSzD6LXPgJMYBj4fMcSS/view?usp=sharing

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Český jazyk - do 20. 3.

     Učebnice - složité souvětí str. 72 - 73 do šk. sešitu

     Pracovní sešit str. 41, 46 - 47

     Do sešitu na sloh napsat úvahu na libovolné téma

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4. 2020

Učebnice str. 80 – všechna cvičení do sešitu písemně

Pracovní sešit str. 48, str. 49 cv. 19 a 20

A jeden pracovní list - vyberte si formát (Word nebo PDF) - zde - https://drive.google.com/file/d/1MVk6xO2qBzs-raxoAW8WRPN6mZPZuo9p/view?usp=sharing

 

Dějepis - do 20. 3.

    Učebnice - napsat poznámky ze str. 110 - 114

    Pracovní sešit - str. 36 -38

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4. 2020

Učebnice str. 114 až 119 – vypsat stručné poznámky

Pracovní sešit str. 38

 

Přírodopis – do 20.3.

1) dopsat poznámky ze sopek: - typy sopek ze str. 51(popsat je + příklad)

                                                     - průvodní jevy – co je pramen, gejzír, výrony plynů, využití geotermální

                                                                          energie, minerální prameny v ČR, užitečnost sopek (str. 55)

2) Zemětřesení – přečíst v učebnici na str. 44 – 47

                           - napsat poznámky: shrnutí na str. 45 a 47 a kde je nejvíce zemětřesení v ČR a proč

3) PS – zemětřesení a sopky – str. 29 – 31, 27 – 28 (do 5)

4) vše se naučit

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30. 3.

- přečíst v učebnici tektonické jevy na str. 60, 61 a napsat poznámky:

TEKTONICKÉ PORUCHY

1) vrásnění-plastická deformace

Při střetu litosférických desek dochází ke zprohýbání a vyzdvižení hornin, vznikají vrásy vlivem velkého t…….. a t…………

- vrásová pohoří – H………….., ………………………....

- nakresli a popiš vrásu

- vrásový přesmyk - ……………………………………..

2) křehké deformace – zlomy

- zlomy jsou poruchy hornin v p………… stavu, vznikají za n…….. t………., horniny jsou rozlámány do bloků a vzájemně se vůči sobě pohybují

Takto vznikají k………… pohoří. Nedosahují velkých nadm. výšek (max.3 000 m)

- např.:Krušné hory, Krkonoše, Jeseníky

- nakreslit nebo vytisknout obrázky na str. 61 a nalepit do sešitu

PS str.28/6, 7, str.23

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Chemie

zadání ve formátu pdf a doc je na

https://drive.google.com/open?id=19WxzIcgYuzgn7-0mW0TeHCwPg_BacBg4

 

Do 30.3.

1. hodina: ESTERIFIKACE – přečíst v učebnici estery na str. 35 a 36 a vypsat poznámky:

   Co je esterifikace (reakce …..), co jsou estery a jejich použití a co jsou vosky a tuky.

A teď, jak se utvářejí rovnice esterifikace. Můžete kouknout na video https://www.youtube.com/watch?v=LePLodH-Jkk

Zůstaňte jen u první rovnice(a) a prvního názvu esteru.

Na videu vidíte strukturní vzorce. Já vám to ukážu s racionálními vzorci. Používejte, jaké chcete.

CH3COOH + CH3OHH2O + CH3COOCH3  

kys. octová(dva uhlíky) + methanol → voda (z OH a H) + methylester kyseliny octové (ethanové)

- pro vznik esteru vezmu zbytky po odtržení OH a H a dám je k sobě – nejdříve kyselinu a pak alkohol, který otočím (CH3 musí být nakonec)

Ještě jeden příklad:

CH3CH2CH2COOH + CH3CH2OH →   H2O + CH3CH2CH2COOCH2CH3                               ( to je ananasová esence)

kys. butanová (4 uhlíky) + ethanol (2 uhlíky) → voda + ethylester kyseliny butanové

A teď vy: 1) HCOOH + CH3CH2OH → …………….. + ………………………     (rumová esence)

                     kys. mravenčí (1 uhlík) + ……………………. → …………….. + ………………………

               2) CH3COOH + + CH3 CH2 CH2 CH2CH2OH → …………….. + ………………………     (hrušková esence)

                     ………………….. + pentanol(5 uhlíků) → …………….. + ………………………

3) CH3 CH2COOH + CH3 CH2OH → …………….. + ………………………    

     kys. …………………. (3 uhlíky) + ……………………. → …………….. + ………………………

Napište mi na email výsledky. Děkuji.

2. hodina:

PŘÍRODNÍ LÁTKY – přečíst v učebnici na str. 36 a vypsat je do sešitu

Sacharidy – přečíst v uč. str. 37 a 38, vypsat je do sešitu a napsat k nim, v čem se nachází, využití a

                     jestli je to monosacharid, disacharid nebo polysacharid,

                 -napsat rovnici fotosyntézy

VKOZ 9 

do 3.4.

Státní správa a samospráva

Stáhnout si prezentaci, udělat si podle ní poznámky a také úkoly tam uvedené (týkají se obecního zastupitelstva).

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1EiBUruwzNjsxbYuTO2DcpikFXMrriKxR/view?usp=sharing

 

Německý jazyk

A. Trsková do 20. 3.

1) Dokončit recepty – nadpis, přísady, postup a vše doplnit nalepenými obrázky

2) Pracovní sešit str. 92 – 94: slovní zásoba – NAUČIT SE

3) Učebnice str. 70: přečíst text

   Do školního sešitu – nadpis – Tina hat sich wehgetan.

   Cv. 4 – podle textu na str. 70 doplnit správná příčestí minulá a celé věty napsat do sešitu.

   Dále tyto věty přeložit do ČJ a opět napsat do sešitu.

  

4) Vynechat v sešitě řádek a napsat nový nadpis: Tvoření perfekta nepravidelných sloves

     opsat si následující

    

                    

ge + kořen slovesa + en          kořen slovesa – jeho tvar se často mění            

          

                   př. fahren    -------------->     gefahren

                         gehen   -------------->     gegangen

5) Rozdělit slovesa ze cv.4 str. 70 na pravidelná a nepravidelná a napsat je v infinitivu do sešitu do dvou sloupečků.

 

           Pravidelná slovesa                                     Nepravidelná slovesa

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                      I

                                                      I

 

do 20. 3. – doplnění

Vytisknout tabulku: Silná a nepravidelná slovesa – minulý čas

Odkaz: https://drive.google.com/drive/folders/1mznPYnI-0rjHdy2jadQctC2yBVVjWinM?usp=sharing

Označit slovesa zadaná minulý týden a naučit se je (neučit se préteritum)

 

do 27.3.

  1. V tabulce nepravidelných a silných sloves - označit si a naučit se následující slovesa:

abnehmen, bleiben, brechen, essen, fahren, fernsehen, gehen, haben, helfen, kommen, sehen, sein, schreiben, trinken

  1. Pracovní sešit str. 74 – 75, dokončit cv. 2, 3, 4
  2. Opakování souvětí s „weil“ – pracovní sešit str. 72 cv. 24, 26
  3. Opakování slovesa dürfen (smět) – pracovní sešit str. 73 cv. 28, 29

 

Do 3. 4.

  1. Pracovní sešit str. 74 cv. 1, str. 76 cv. 5, str. 77 cv. 8
  2. Udělat pracovní listy, které zadala p. uč. Čermáková druhé skupině na minulý týden – perfektum a povolání

(můžete je zaslat ke kontrole na můj mail).

  1. V tabulce nepravidelných a silných sloves - označit si a naučit se následující slovesa:

Anrufen, aufstehen, laufen, lesen, nehmen, rufen, scheinen, schlafen, stehen, vergessen.

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

   

K. Čermáková – do 20.3.

- opakovat slovesa – minulý čas – příčestí

PS           52 / 5

                53 / 6, 8

                54 / 9, 11

Zopakovat si gramatiku – učebnice str. 86 – 91

 

NJ – Čermáková – do 27.3.

Slovíčka Lekce 1 Modul 6

Učebnice str. 94-95, 97/4

české významy najdete ve slovníčku v PS, ve slovníku či na internetu

Doplnění

Procvičte si minulý čas sloves – nezapomeňte na pomocné sloveso haben nebo sein + příčestí minulé

https://drive.google.com/file/d/11O3BYLGHO1gPpYx6Vpp1KzCNGvUEhAe9

Určete o jaká povolání se jedná https://drive.google.com/file/d/1_NC4Ba21vtomoPdOdwDcUVsNio_6O6gu

 

Čermáková – do 3.4.

uč. str. 95 / 2 – napište do školního sešitu – tvořte otázky a odpovědi

např.: Wo steht Stefan? Stefan steht neben dem Auto.

95 / 3 malá obměna – ústně

např.: Wer steht neben dem Auto? Stefan steht neben dem Auto.

PS 65/1 a 66/2

Porozumění mluvenému slovu můžete trénovat i pomocí filmu Deutsch lernen „Nicos Weg“

https://www.youtube.com/watch?v=4-eDoThe6qo&t=319s

nebo ho můžete sledovat po jednotlivých částech:

1.díl https://www.youtube.com/watch?v=dC6ZGLzdaTs&list=RDCMUCxUWIEL-USsiPak0Qy6_vVg&index=3

2.díl https://www.youtube.com/watch?v=upvuC9FR-xU

Další díly se objevují automaticky.

Doporučuji nainstalovat si do vašeho mobilního telefonu aplikaci na učení slovíček – Google PlayWORD TRAINER FRAUS – musíte se pouze zaregistrovat. Na němčinu doporučuji učebnice „Deutsch mit Max“ a „Deutsch mit Max neu + interaktiv“. Ale stáhnout si můžete jakoukoliv učebnici v nabídce, využijte i AJ.

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Anglický jazyk

H. Spěváková - do 13. 3.

Zopakovat a doučit slovíčka ze 4.lekce v prac seš.

 Do 21. 3.

uč.str. 53 revision, přečíst text Television a přeložit si ho, pís. 2a

PS str. 40, cv.1 přeložit, vyhledat slovíčka a vepsat česky do seš.

pís. cv 2, str. 42, 43 celá pís.
 
Do 27. 3.

učebnice str. 55 A formal letter - přečíst, přeložit, vypsat nová slovíčka do ŠS, napsat svou žádost o práci

                  PS str. 41 cv. 3, 4, 5 pís, cv. 6 - najít 8 chyb v žádosti o práci, ve cv. 7 napsat správně

 

Do 3. 4.

Podle CD z PS naučit a procvičit slovíčka z 5.lekce

Zopakovat slovíčka 1.lekce PS str 74

Učebnice str 16 a 17 texty Pop music, The silk road - přeložit si, vypsat nová slovíčka, cv 1,2,3 str 17 pís 

 

H. Tomaševská

Do 21. 3.

Učebnice, str.52 Culture. Čtení,překlad článků Teenagers   and money.Str.53 English across the curriculum. Television-čtení překlad. Pracovní sešit- slovní zásoba str.77. Revision,str.54. Your project,str.55. Pracovní sešit  - slovní zásoba, str.77.   
 
Do 3. 4.    
 

Učebnice AJ str. 54 Revision. Grammar, cvičení 1-4, str. 55. Your Project, cvičení 1-3. Pracovní sešit str. 77 (slovní zásoba). English across the curriculum. Revision. Your Project. Čtení a překlad článků. Lekce 5. Buying and selling, čtení a překlad článků. Opakování téma Shopping.

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

           

Pracovní činnosti - Svět práce

Praktické činnosti, 9. ročník - Oldřich Kučera.
 
Do konce března - prostudovat Zákoník práce dle prezentace, doplnit a upřesnit si poznámky do poznámkových sešitů dle této prezentace - https://drive.google.com/file/d/16r0SmEAqaaf3MSHEzXuhmxMF-U5ag8lz/view?usp=sharing
Dále vyhledat na internetu paragrafové znění Zákoníku práce a prostudovat § 48 - 56.

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.                 

 

Zeměpis

do 15.3.                       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 728898114

Jihočeský kraj   uč.str.78-79   3. Hospodářství

                                                     4. Cestovní ruch

Do 22. 3.

Plzeňský kraj uč.str.80-81                     1.Základní údaje

                                                                   2. Přírodní podmínky

Do 29. 3.

Plzeňský kraj   uč.str.80-81         3. Hospodářství

                                                         4. Cestovní ruch

 

Do 5.4.

Karlovarský kraj           uč.str.82-83,mapa,internet

1.Základní údaje

2.Přírodní podmínky

3.Hospodářství

4.Cestovní ruch

 

Do 12.4.

Ústecký kraj               uč.str.84-85

stejný způsob

 

Do 19.4.

Liberecký kraj           uč.str.86-87