Matematika  - do 15. 3.

        - opakovat kužel, vyřešit úlohy z prac. sešitu str. 189, 190. Další budou následovata. Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pokud chcete zkontrolovat úlohy (zda je máte všechny dobře, chyby neočekávám ;-)) ) můžete je např. vyfotit, naskenovat a buď nasdílet, poslat mi odkaz, nebo uložit do online úložiště (ulozto, uschovna,...) přinejhorším poslat jako přílohu...

 Po 16. 3.

Na www.proskoly.cz máte vytvořen test z matematiky. Prosím v pondělí absolvovat. Přihlásíte se údaji, které máte od září. Pokud je (zase ;-)) ) někdo ztratil, napiště, pošlu Vám je. Je to lehké, tak vzhůru do toho!

Test najdete po přihlášení  v položce PLOŠNÉ TESTY (pravý sloupeček). Tam pod ikonkou M9 Matematika 9. ročník je 20 elementárních otázek napříč učivem.

Út 17. 3.

Nasdílell jsem Vám malé "opáčko".  Úlohy jsou průřezem učiva. Vždy další den se tady objeví odkaz na řešení a nový "testík". Neberte to jako zkoušení, spíš příležitost k zopakování získaných (alespoň doufám) dovedností. Tedy ten testík je zde - https://drive.google.com/file/d/1gNfmRpT2pcEIJkiTsEXlLmATSbC-_VY9/view?usp=sharing

 Zde je výsledek (hodnocení) testu z pondělí https://drive.google.com/file/d/1l6uIOAbdv97vLhfkaITt7_Iz0x-wdz2I/view?usp=sharing

Tady jsou otázky a (snad správné...) výsledky https://drive.google.com/file/d/1Q6AOkYgPPORxJ8JX4mAyK7yQyeipF74s/view?usp=sharing

18. 3.

Zde je řešení včerejších příkladů (za případné chyby se předem omlouvám) https://drive.google.com/file/d/1_hbJ4BBGqA6cOGQ3JzfZZGaxI7SxhvFi/view?usp=sharing

Pokud někdo neví co a jak - domluvte se mezi sebou či napište.

A tady další várka: https://drive.google.com/file/d/1286Ne991KR922fJYCB_G7lXc5gPlEqRs/view?usp=sharing a zde řešení pro kontrolu https://drive.google.com/file/d/1m2URBuUGheMr7XCcnAYmQntqHWWnyL6s/view?usp=sharing

Nezapomeňte zkusit ve čtvrtek od 14.00 matematiku na ČT1 - příprava na přijímačky. Třeba to bude dobré...

19. 3 -20. 3.

Chvilka oddechu...

Učebnice 3. díl ("zelená"), kap. 3.1 Koule a její povrch a 3.2  Objem koule - str.25 - 30 -přečíst, naučit 2 vzorečky (ideálně i pochopit užití). Vypočítat příklady a když tak se zeptat. (Třeba Matěj , Vanesa, Simona, Petr,... zjevně moc nedělají - tohle ještě nejsou prázdniny!). Můžete si do sešitu napsat rámečky, ale hlavně udělat ty příklady - je to jen dosazování... Máte to i na zítra... Kdo potřebuje něco zkontrolovat, vysvětlit - vyfotit příklad a poslat na můj email. Ozvu se (snad).

Pokračování v pondělí, hezký  víkend...

A připomínám od dvou přípravu z matematiky na ČT.

23. 3.

tady malé přijímačičky- zkuste všichni je na to cca hodinka -70 minut,  https://drive.google.com/file/d/1aVFdQdoSoHksmoFnvuUP-gM5z8w3JbNe/view?usp=sharing

záznamový arch -https://drive.google.com/file/d/1Smy0IafaNHtixxl4uPD3LrEKsQXuQAYD/view?usp=sharing

odpoledne sem dám klíč správných řešení - atady je https://drive.google.com/file/d/14R17OHIWixq9qu3suqTxAWa15pmex8YR/view?usp=sharing

24. 3. - 27. 3.

Každý den jeden test. Prosím vypočítat na papír i s postupy. Poté vyfotit nebo oskenovat a poslat mě (1 v úterý a 1 ve středu) ke kontrole.

test 1 - https://drive.google.com/file/d/1zSzwXKeFyiy3hYigfIahS4Yyp9MVjM0d/view?usp=sharing

řešení testu 1 - https://drive.google.com/file/d/1ChJYoETS0nZq4vBbiUFjL8NUMtQVapUr/view?usp=sharing

test 2 - https://drive.google.com/file/d/1QfWGoTmN_-RDwNqeSjou3DrXT4xPUHz7/view?usp=sharing

řešení testu 1 - https://drive.google.com/file/d/1mcuHvyzdH0Qql0myu-bGhWKCqqsUCVi3/view?usp=sharing

Na čtvrtek Vám pošlu výsledky a ve čtvrtek a pátek si to zkontrolujte a opravte.

Pořád čekám na nějaké otázky... Nebo všemu rozumíte? To by mé srdce zaplesalo...

Děkuji  v úterý všem 8 žákům, kteří řešili a poslali fotky. A co ostatní?

Do 3. 4.

Milí studentíci.

Práce na tento týden

Po - Testy 20. týden zadání zde https://drive.google.com/file/d/1abgL0OYY4wVw5gq5jeObXkQHy4qzRqPq/view?usp=sharing

Řešení zde v úterý - výsledky jak jste zjistili jsou na druhém listu zadání...

Út – kontrola řešení a od 14.00 Čj na ČT 2 – škola doma

St – Testy 21. týden zadání zde ve středu https://drive.google.com/file/d/12wGUSlR4uM2aOeeU3xGh8bKy-rEFQkNf/view?usp=sharing

řešení zde ve čtvrtek https://drive.google.com/file/d/1pfb9XI0Wn0W4UKYDPdepPu4yIaN4O3o6/view?usp=sharing

ČT – kontrola řešení a od 14.00 M na ČT 2 – škola doma

Pá – rozjímání nad nevyřešenými úlohami, doučení.

Nezapomeňte řešit úlohy na př. zkoušky-Didaktis.

 

Do 13. 4.

Rozvrhněte si sami – přikládám 2 souhrnné testíky a 1 vzor Přijímacích zkoušek. Na ty přijímačky si sedněte v klidu, dejte si časový limit a pokud chcete, můžete vyplňovat do vzoru Did. Testu.

Po skončení si sami opravíte.

Doporučení

  1. Testík: zadání zde https://drive.google.com/file/d/1JyqEsngGT7CC6o9jBDf7dMHNUyXhlpL0/view?usp=sharing

Výsledky zde v úterý

  1. Testík: zadání zde https://drive.google.com/file/d/1lw_dHmCQIwF3oQm-T6d5Ay_OcR16K_8B/view?usp=sharing

Výsledky zde ve středu

  1. Př. Zkoušky: zadání zde https://drive.google.com/file/d/1JhUbvHFzh8AMgDe5quIvqggFlq442kfD/view?usp=sharing

                       Odpovědní (záznamový) arch zde https://drive.google.com/file/d/1x5GBi1czXCinOCGo0Faq3pdhxEflVT6r/view?usp=sharing

Klíč řešení zde ve čtvrtek

Ty přijímačky zkouší všichni –co za ten čas dáte, to dáte. Do soboty budu chtít email s úspěšností řešení (vydělíte dosažený počet bodů 50 a na procenta vynásobíte 100, a jaký příklad byl těžký či neřešitelný)

Dobrovolný úkol – připravit velikonoční vajíčko s matematickou symbolikou (kluci také, pomlázku asi s matematikou nezkombinujeme. Jestli Vás něco napadne???) Foto v neděli či pondělí…

 

Do 17. 4.

Učebnice 3 - zelená str. 35-37. Přečíst, vyzkoušet a umět všechny úlohy (procenta se neztratí.) Máte to na celý týden. , stejnou kapitolku i z sbírky (růžové) -jen projít. Do Teams - zadání prosím odevzdat foto PS str. 203, Př. 1-2. Zjistěte si na netu příslušnou sazbu DPH (sešit je starší a v této nedokonalé krajině se DPH mění častěji než ministři... a že ti  se střídají!!!

Přijímací zkoušky nanečisto -  zadání na Teams - pro všechny! (i pro Tondu, Matěje, Vanesu...) Od úterý je zpřístupněno zadání. Ti z Vás, kteří budou dělat PZ na maturitní obory, vyberte si dobu, která Vám vyhovuje, nastavte si 70 min a dejte se do práce. Ostatní mahou bez časového limitu. Po skončení práce se můžete domluvit na výsledcích a zkontrolovat si je.

Do 24. 4.

Ti co to neudělali, tak znovu učebnice 3 str. 36, výpočet procent na kalkulačce (zapomeňte u úroků na trojčlenku…). Stručný postup v Poznámkovém bloku na Teams zde - https://zsvelenice.sharepoint.com/sites/9_Ma_2019/SiteAssets/9_Ma_2019%20%E2%80%93%20pozn%C3%A1mkov%C3%BD%20blok/_Knihovna%20obsahu/Pou%C5%BEit%C3%AD%20knihovny%20obsahu.one#Procenta&section-id=6c667d76-ddb4-48c8-a592-456d173a9a3a&page-id=57f3b4bc-f5b2-4bc8-8a0d-73da07cefe99&end">Procenta  (Webové zobrazení)

Po- Stř. – str. 38-45. Přečíst a pochopit pojmy Kapitál (ev. Jistina), úrok, úroková míra. Umět příklady. Prosím, na Teams uložit k zadání zápis a řešení úlohy 11/45. Otázky přes Teams buď chat nebo založím kanál Finance a tam se můžete dohadovat. Pokud nebude něco jasné, ozvěte se, zkusím to vysvětlit…

Čt – opět PZ. Bude zvěřejněno na Teams ve čtvrtek, odvzdat ve čtvrtek do 15. hod,

Pátek – diskuze mezi vámi k tématu… Cokoliv potřebujete, ptejte se, volejte (v Teams...)

 

Do 30. 4. - zadáváno na Teams

Pondělí, úterý -  Učebnice 3 str. 46 Dvakrát měř… Umět evropský standard. Umět příklady do str. 10. Ptejte se…

V knihovně obsahu Na Teams vzoreček pro určení počtu dní mezi 2 daty podle evropského standardu - https://zsvelenice.sharepoint.com/sites/9_Ma_2019/SiteAssets/9_Ma_2019%20%E2%80%93%20pozn%C3%A1mkov%C3%BD%20blok/_Knihovna%20obsahu/Pou%C5%BEit%C3%AD%20knihovny%20obsahu.one#Ur%C4%8Den%C3%AD%20po%C4%8Dtu%20dn%C3%AD%20podle%20evropsk%C3%A9ho%20standardu&section-id=6c667d76-ddb4-48c8-a592-456d173a9a3a&page-id=82e273a1-768b-47eb-b038-b0e11da12c7c&end">Určení počtu dní podle evropského standardu  (Webové zobrazení)

Středa – PZ Cermat 2019 1. termín – opětzadání v Teams ve středu (nedělali jsme –jen spolu),

Čtvrtek – kontrola PZ, stanovení úspěšnosti a vzájemná diskuze nad chybami, odeslat statistiku (co nešlo, zda rozumíte, úspěšnost)

Pátek - 1. máj, je lásky čas... Najít rozkvetlou třešeň a ...

 

Do 7. 5. - zadáno na Teams

Učebnice 3 str. 51 – 55 – Složené a jednoduché úrokování. Studijní text je  na Teams- Poznámkový blok předmětu-knihovna obsahu-Studijní materiály - Složené úrokování – zde https://zsvelenice.sharepoint.com/sites/9_Ma_2019/SiteAssets/9_Ma_2019%20%E2%80%93%20pozn%C3%A1mkov%C3%BD%20blok/_Knihovna%20obsahu/Pou%C5%BEit%C3%AD%20knihovny%20obsahu.one#&section-id=6c667d76-ddb4-48c8-a592-456d173a9a3a&end" title="onenote:https://zsvelenice.sharepoint.com/sites/9_ma_2019/siteassets/9_ma_2019%20%e2%80%93%20pozn%c3%a1mkov%c3%bd%20blok/_knihovna%20obsahu/pou%c5%beit%c3%ad%20knihovny%20obsahu.one#&section-id=6c667d76-ddb4-48c8-a592-456d173a9a3a&end" style="color:#6888c9;">Studijní materiály  (Webové zobrazení). Přečíst, ideálně pochopit vzoreček. Vyřešit úlohy str. 53-55.

Ve středu zase nějaké přijímačičky. Ve čtvrtek dodělat úlohy a opravit PZ. A opět – ptejte se… Připadám si nevyužitý…

Potřebujete nějaké vysvětlení? Můžu to vysvětlit po webu (schůzka Teams) jen napište kdy a domluvíme se- třeba 2-3 najednou?

 

 

Do 15. 5. - zadáno na Teams

Pondělí - DÚ 1 - určování doby , zápis, vyplnit (nebo vyfotit a přiložit)

Úterý - DÚ2 - složené úrokování, zápis, vyplnit (nebo vyfotit a přiložit)

Středa - V poznámkovém bloku předmětu je pohádka o daních!

Čtvrtek - další PZ, vyřešit, probrat se spolužáky

Pátek - opravit a poslat úspěšnost

Všechny úkoly postupně naběhnou jako zadání....

 

 

Zadání do 22. 5.

Učebnice 3 str. 56 – 59. Přečíst, vyřešit úlohy

Další úlohy zadané na Přípravě.

 

Do 31. 5.

Učebnice- úlohy 59 – 61. Zkontrolovat podle výsledků. Přečíst str. 62-63 – Pochopit princip…

Učebnice Finanční matematika a statistika- přečíst str. 40-Valuty a devizy- Pochopit rozdíl Valutax deviza. Pochopit kurzový rozdíl. Jaký je rozdíl, pokud před cestou do Rakouska vyměním Eura ve směnárně a pokud platím kartou (vyberu v bankomatu)? Pokud nějaká nejasnost- ptejte se…

Opět nějaké PZ, ale teď už podle Vašeho výběru- poslat úspěšnost na Teams.

 

Vše nabíhá jako zadání na Teams a též, prosím, odevzdat jako přílohu zadání na Teams. Pokud někdo nemá možnost, napište mi na email.

 

Do 12. 6.

 Pracovní sešit str. 220-229. Vyfotit a přiložit k zadání do Teams.

 

 

Fyzika - do 20. 3.

      - Rychlost šíření zvuku a jeho odraz, učebnice str. 27 - 29, přečíst, vypsat pozn., otázky a úlohy z učebnice.

      - Prac. sešit pro 8. ročník, str. 48 -49.

 Pokud někdo zapomněl či ztratil Pracovní sešity ( i na chemii apod.) tak tady https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/1509/4872dd917bac7d2a9b61b651770ae5c9 se zaregistrujte a máte k nim přístup online.

Do 29. 3.

Učebnice 6 str. 30--39 přečíst, zapsat poznámky (obrázky  určitě 43, tabulky str. 30 i 33 do sešitu, umět otázky.

Prac. sešit pro 8. ročník - str 50-54. El. verze viz výše.

Dovoluji si upozornit, že se přiblížila chvíle pro Vaše prezentace (jak na zvuk, tak na sluneční soustavu). Dosud jsem jich moc neobdržel. Takže urychleně - nejdéle do soboty večer poslat i s poznámkami.... Jsou to zdroje pro Vaše spolužáky. Stále nemám plno (téměř všechny)referáty. Takže budu muset rozdávat sardele?

 Do 3. 4.

Bohužel - někteří neschopníčci za více než měsíc nebyli schopní dodat zpracované referáty a poznámky k fonografu, gramofonu, magnetofonu, videu, CD, Dvd... Světlou vyjímkou je Magda - tón zde -https://drive.google.com/file/d/1_4Qt-ynzo_gwGlYTAXrvqJqjYyWLGWZC/view?usp=sharing    a Lukáš Martinců - Mikrofon zde https://docs.google.com/presentation/d/10GD4z6FAsrTcua_jvkWOwp2aNVKSeHmR84eFhk69YW4/edit?usp=sharing_eip&ts=5e5fb51a.

Takže oba 1 ostatní 5.

Proto přečíst a zapsat učebnice str. 40-44.

Řešení PS z min. týdne zde https://drive.google.com/file/d/1ePvrg0zlNbxNdSzD6LXPgJMYBj4fMcSS/view?usp=sharing

 

Do 13. 4.

Prezentace Astronomie M Slívová –rozdíl astronomie x astrologie- zapsat do sešitu

https://drive.google.com/file/d/19L8sfIppXiftSicwnEkscbnGyf2gmk99/view?usp=sharing

Poté učebnice str 45-51

Kap. 1.1 zapsat k zapamatování, napsat obě vzorové úlohy str. 47 , i s náčrty (obr. 68)

Kap. 1.2

NAKRESLIT PLÁNEK SL. SOUSTAVY – 2x (jednou s planetami, pak až po Oortův oblak.)

Vypsat objekty Slun. Soustavy – hvězda, planety (2 typy), trpasličí planety – př., družice planet, asteroidy (nakreslit, kde je pás ast.), meteoroidy, komety – vše s příklady

Zapsat jednotlivé planety a k nim vždy

  • střední vzdálenost od Slunce
  •          Doba rotace
  •           Oběžná doba
  •           Povrchová teplota (min, max, event.. průměr)
  •           Družice (měsíce- má nemá, kolik, ev jména, zajímavosti)
  •           Zda je to kamenná pl. nebo plynný obr.
  •           Zajímavosti (třeba –Jupiter- Galileovské měsíce- pojmenovat, proč významné, sopky na Io apod., Mars – Olympus Mons –největší kopeček ve slun. Soustavě,…)

Co je to meteoroid, co je meteor, co je meteorit, co je bolid –vše v sešitě.

PS 9 –str.48-50

Dobrý zdroj http://astronomia.zcu.cz/#planety, www.nasa.gov

Třeba Milan (narozdíl od většiny) něco připravil ke kamenným planetám -chválím. Ale např. tvrdí, že Země má 2 měsíce… Tak to radši ani nepředávám, ať tam nemáte zbytečné hlouposti

 

Do 17. 4.

Na Teams zadání úkolů - např. vložit foto úkolů z minulého týdne do středy 14.00 (2 obr. Slun. soustavy)

Na Teams jsou uloženy prezentace, které (ovšem pouze někteří) odevzdali Vaši spolužáci pro Vás. Můžete si je spustit i zde https://drive.google.com/drive/folders/1mUgQqbI21k1rWqclOb7_g82zH1oIX6yf?usp=sharing

Kontrola PS str. 48 -50, zadání na Teams nebo pokud nemáte Teams (což máte všichni...) zde - https://drive.google.com/file/d/11UbcylQ4MqloIqOekQRNBWrbVjclWPmN/view?usp=sharing

Učebnice str. 51 - 53 - přečíst, zapsat (pojmy ekliptika, tropický rok, perihelium, afélium. Z prezentace - Keplerovy zákony, pokud nedodány- najít na netu a zapsat znění všech 3 zákonů. V Teams poslat odpověď na otázku - Projevuje se nějak 2. Keplerův zákon na pohybu Země? Jak? Dokažte na příkladu ročních dob na Zemi, že v perihéliu se Země pohybuje rychleji než v afelu. Pokud nelze vložit do Teams (zadání úkolu) poslat na email.

učebnice str. 53 - 55 - přečíst, zapsat pojmy ( hvězdný den, sluneční den - zapsat i s obr. 73 na str. 54) zapsat  slunovraty a rovnodenosti - obr. a tabulky str. 55

Do 24. 4.

Ke kapitole Pohyb Země doplnit pojmy Precese a nutace – zapsat s obr.

Učebnice 6 Měsíc a důsledky jeho pohybů, str. 56 – 62

Zopakovat fáze Měsíce, zatmění, pochopit zdánlivou velikost (př. str. 58-59), zapsat „k zapamatování“+ Př. 1 str. 60, Přečíst otázky str. 62

Př.: Porovnáme-li zdánlivou velikost Slunce (nekoukejte do Slunce bez filtru nebo svářečských brýlí!!!) a Měsíce na obloze, zjistíme, že……….. Umíte vysvětlit, jak to, že se obě tělesa zdají cca stejně veliká? (Slunce průměr……………, vzdálenost,……………. Měsíc průměr……………………., vzdálenost……………. ) Vysvětlení je v učebnici!

Odpověď prosím přiložit k zadání na Teams…

 

 Do 30. 4. -zadání na Teams

Učebnice 6 str. 63 -66 už byste měli mít- přečíst a zkusit otázky na konci

Str 67 – 72 k některým tématům jsou i prezentace!

Zapsat nadpis kapitoly a k zapamatování. Doplnit obr. 92, ke Slunci najít na Netu řez Sluncem (popsat jednotlivé části … vrstva v zářivé rovnováze…až po koronu).

Zapsat a nakreslit sluneční skvrny – co je to, obr. 95, co je erupce, co je protuberance, co je sluneční vítr, … Čím je způsobena aurora australis a  aurora borealis na Zemi?

Vyplnit PS 9 str 47 - 51  ( něco už byste měli mít hotové...) Kontrola ve středu.

 

Do 7. 5.

Krásné hvězdy- a ve dvou se sledují lépe!

Učebnice 6, str. 72 – viditelný a neviditelný vesmír- přečíst

                       str. 74- Jednotky užívané v Astronomii

Přečíst, zapsat. Napsat def. AU, def. světelného roku (ly). Umět vypočítat, kolik je 1ly km a AU. Nakreslit, co je to parsek (pc), napsat kolik je světelných let.

Mně poslat na Teams odpověď na otázky (třeba ve wordu?):

  1. Jak to, že se jednotka vzdálenosti pojmenovala světelný rok (rok je jednotka času)?
  2. Astronomové někdy říkají, že pohledem do dalekohledu se dívají do minulosti. Jak to? Co tím myslí?

Str. 76- určování vzdáleností ve vesmíru-přečíst, pochopit obr. 101, 102. Příklad 1. Co je to paralaxa?

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 15. 5. - zadáno na Teams

Učebnicestr. 78- Co je souhvězdí-přečíst, umět vysvětlit rozdíl souhvězdí x antická souhvězdí. Zapsat k zapamatování a nakreslit nebo vytisknout souhvězdí

Velká medvědice

Malá medvědice

Kassiopeja

Lev

Orion

Blíženci

Labuť 

(pokud chcete tak i

Pastýř

Andromeda

Býk)

Vysvětlit co znamená pojem  zvířetníková souhvězdí a jaká jsou. Co znamená cirkumpolární souhvězdí? Jaká jsou jarní, letní, podzimní, zimní souhvězdí?

Str. 82-85 Mapa oblohy a orientace na obloze

Výše uvedená souhvězdí umět na obloze najít a identifikovat

Jsou k dispozici různé aplikace (i pro mobily, která Vám napíšou, co je za souhvězdí nad Vámi apod...), třeba heavens-above.com. Mapa oblohy https://www.heavens-above.com/skychart2.aspx?lat=0&lng=0&loc=Unspecified&alt=0&tz=UCT.

Pro PC program Stellarium - dost dobrý, umí spolupracovat s naváděnými teleskopy.

vylézt za jasné noci ven po 21. hodině (lépe po 22.) někam kde moc nesvítí lampy (přinejhorším do stínu domu, na zahradu, do parku...  a zkusit najít souhvězdí - Medvědice, Kassiopeja, Andromeda, Lev, Panna,.. . Orientovat se podle Velkého vozu- najít Polárku, najít Kassiopeju at. Kdo najde po 22. hodině ORIONův pás, nemusí už nic dělat ani z M, ani z F, ...  Můžete se zorientovat i podle Večernice- Venuše při západu Slunce je na západo severo západě - Tu najdete vždy. Je v současnosti v souhvězdí Vozky.

Pozor na té mapě oblohy to vypadá malinké, je třeba roztáhnout souhvězdí po hvězdné sféře- porovnejte na Velkém voze!

Doklad pozorování - např. foto Vás při sledování oblohy. Souhvězdí asi nevyfotíte

 

Zadání do 22. 5.

Učebnice str. 86 – 87, Přečíst. Nakreslit Vaši představu Vesmíru (hvězdy planety, galaxie???) – stačí A4. Obr. Vyfotit a poslat na Teams

Do 29. 5.

Učebnice 6 – astronomická technika, str. 86 - 93

Zopakovat principy čočkového a zrcadlového dalekohledu (Kepler, Galileo, Newton, …).

Zopakovat vývoj kosmonautiky (astronautiky?)

Poslat odpovědi na otázky:

Jaký národ měl zástupce ve vesmíru jako 3. po Rusech a USA? Kdo to byl a kdy?

Proč mají rakety 3 stupně?

Kde se v současnosti nachází nejvzdálenější družice od Země a jaká to je?

Jaký nejbizarnější objekt (jako družici) vypustila Země? Kde teď je?

Najit (třeba na NASA.gov) nějaký krásný astrosnímek, který se Vám bude líbit a přiložit s popisem k odpovědím. Odpovědi na otázky a foto do pátku na Teams jako přílohu. Děkuji A těším se na další doklady pozorování hvězd...

 

Do 7. 6.

Učebnice- do konce. Prohlídnout prezentace (jsou v Souborech na Teams). Shrnutí a zopakování učiva. Za 14 dní si ještě dáme malý test (po přijímačkách- shrnutí). Hodně klidu a pohody.

 

Český jazyk - do 20. 3.

     Učebnice - složité souvětí str. 72 - 73 do šk. sešitu

     Pracovní sešit str. 41, 46 - 47

     Do sešitu na sloh napsat úvahu na libovolné téma

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4. 2020

Učebnice str. 80 – všechna cvičení do sešitu písemně

Pracovní sešit str. 48, str. 49 cv. 19 a 20

A jeden pracovní list - vyberte si formát (Word nebo PDF) - zde - https://drive.google.com/file/d/1MVk6xO2qBzs-raxoAW8WRPN6mZPZuo9p/view?usp=sharing

 

Do 9. 4.

Vyplnit PL a odevzdat. PL zde https://drive.google.com/file/d/1eeo2_ngFVJobk6QJHT3wlgItTNzSPltG/view?usp=sharing

 

Do 17. 4.

Opakování pravopisu – vlastní jména - učebnice str. 84 a 85

Do sešitu písemně:

  • cv. 1 str. 86
  • cv. 2 str. 86

Znovu připomínám úkol napsat úvahu na libovolné téma – poslat ke kontrole: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30. 4.

Do 24. 4.Vyplnit PL a odeslat – zdroj zde - https://drive.google.com/file/d/18MHGzqcmg08gUemw_wsl0NQLy-3eNZfx/view?usp=sharing

Učebnice str. 75 – přečíst tabulku

Pracovní sešit – cv. 1 až 4 str. 44 a 45

Znovu připomínám úkol napsat úvahu na libovolné téma – poslat ke kontrole: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 7. 5. 2020

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/1Gi3aAeYlek07pjT0scCEdIMIx4sezfIK/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

 

Do 15. 5. 2020

Učebnice str. 66 – zopakovat větu doplňkovou

Do sešitu napsat cv. 7 a 8 str. 68, cv. 9 a 10 str. 69

Znovu připomínám úkol napsat úvahu na libovolné téma – poslat ke kontrole: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

18. 5. 2020

Vypracovat pracovní list - https://drive.google.com/file/d/1QauuT_tAjOYQmvfOym8HzWtSM4Ig99Br/view?usp=sharing

 

Do 25. 5.

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/1398SOeZpyVwvEoWuNLQg9pMrSI6OyqXA/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 10. 6.

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/1wuyPliDsR1xzBpFYiAAB8uuUzedvTTkp/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Dějepis - do 20. 3.

    Učebnice - napsat poznámky ze str. 110 - 114

    Pracovní sešit - str. 36 -38

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4. 2020

Učebnice str. 114 až 119 – vypsat stručné poznámky

Pracovní sešit str. 38

 

Do 9. 4.

PL - vyplnit a odeslat foto nebo vyplněný soubor  zpět ke kontrole

https://drive.google.com/file/d/1g0ZHRg_N_LpnE7XNNnjzov4_skzzXjvc/view?usp=sharing

Do 17. 4.

 

1. Učebnice str. 120 až 123 – přečíst, napsat stručné poznámky

 Nadpis: Československo 1945 - 1948

Politická situace

Územní změny

Změny ve skladbě obyvatelstva

 

2. Pracovní sešit str. 39 až 40

 

Do 30. 4.

 1. Učebnice str. 124 až 127 – přečíst, napsat stručné poznámky

2. Pracovní sešit str. 41 až 42

Vyplnit a odeslat PL –zdroj zde - https://drive.google.com/file/d/1fvHY37233Ymy8nmSR7SyF1q6knjbza-M/view?usp=sharing

 

do 14. 5. 2020

 

1. Učebnice str. 127 až 131 – přečíst, napsat stručné poznámky

 

2. Pracovní sešit str. 43

 

3. Křížovka

Můžete zaslat ke kontrole výsledek (vyjde vám krycí název vojenské operace 2. světové války):

student medicíny, smrtelně zraněn v říjnu 1938                                        7/1

ústřední vedení odboje domácího =                                                         4/2

říšský protektor, byl na něho spáchán atentát                                          7/2

koncentrační tábor na území Čech                                                          7/3

pracovní tábor pro Romy                                                                         4/1

odbojová organizace ....................... národa                                            6/1

Mašín, Balabán, Morávek = Tři ...........................                                    7/2

obec vyhlazená po atentátu na Heydricha                                                 6/3

karpatsko ................................ operace                                                 8/1

německá tajná policie =                                                                          7/2

......................... německý ministr pro Čechy a Moravu                             5/4

30.09.1938 byla podepsána Mnichovská .......................                           6/1

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mobil: 724 019 623

Možno využít WhatsApp

 

Do 29. 5. 2020

Vypracovat pracovní list - https://drive.google.com/file/d/1LvXCMQxzt0Z1eGhcaw0GR9chk08MXJy8/view?usp=sharing

 

Do 20. 6.

1. Učebnice str. 131 až 142 – přečíst

2. Pracovní sešit str. 44 až 47

 

Přírodopis – do 20.3.

1) dopsat poznámky ze sopek: - typy sopek ze str. 51(popsat je + příklad)

                                                     - průvodní jevy – co je pramen, gejzír, výrony plynů, využití geotermální

                                                                          energie, minerální prameny v ČR, užitečnost sopek (str. 55)

2) Zemětřesení – přečíst v učebnici na str. 44 – 47

                           - napsat poznámky: shrnutí na str. 45 a 47 a kde je nejvíce zemětřesení v ČR a proč

3) PS – zemětřesení a sopky – str. 29 – 31, 27 – 28 (do 5)

4) vše se naučit

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30. 3.

- přečíst v učebnici tektonické jevy na str. 60, 61 a napsat poznámky:

TEKTONICKÉ PORUCHY

1) vrásnění-plastická deformace

Při střetu litosférických desek dochází ke zprohýbání a vyzdvižení hornin, vznikají vrásy vlivem velkého t…….. a t…………

- vrásová pohoří – H………….., ………………………....

- nakresli a popiš vrásu

- vrásový přesmyk - ……………………………………..

2) křehké deformace – zlomy

- zlomy jsou poruchy hornin v p………… stavu, vznikají za n…….. t………., horniny jsou rozlámány do bloků a vzájemně se vůči sobě pohybují

Takto vznikají k………… pohoří. Nedosahují velkých nadm. výšek (max.3 000 m)

- např.:Krušné hory, Krkonoše, Jeseníky

- nakreslit nebo vytisknout obrázky na str. 61 a nalepit do sešitu

PS str.28/6, 7, str.23

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 13.4.

1) Na email mi pošlete odpovědi na otázky z PS str. 23.

VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE – zvětrávání - přečíst str. 65 až 67 a vypsat poznámky.

PS – vnější geol. děje str. 31,32(3)

2) ČINNOST VODY – doplň poznámky z uč. str. 68 – 71 :

     - napiš, co je eroze a sedimentace

   - tok řeky můžeme rozdělit do 3 částí: a) horní, b) střední a c) dolní

 - Rozděl následující charakteristiky do těchto třech toků:

-          eroze I sedimentace, - meandry (zákruty) se slepými rameny, - největší spád, - převaha eroze, - díky sedimentaci vznikají říční nivy, - říční údolí ve tvaru V, - málo vegetace a usazenin, - obří hrnce (vířivá činnost vody), - vodopády, - hodně vegetace a druhů živočichů, - kaňony,           - peřeje, - říční niva je je část údolí, které je pravidelně zaplavováno (říční nánosy)

- Regulace vodních toků str. 70 – poznámky

PS str. 32/4, 35/5,6

 

Do 27.4.

- přečíst činnost moře, ledovce a větru str. 70 - 75, doplnit a napsat tyto poznámky:

Činnost moře: 1) erozní činností mořských v….. (hlavně příbojových) dochází k rozrušování

   pobřežních skal a vzniku sk………. b….., j....

   2) tvořivá činnost mírných vln - ukládáním úlomků na pobřeží se vytváří pláž

Činnost ledovce: napsat shrnutí ze str. 73 (od druhé věty), doplnit: pevninský ledovec – Antarktida, Grónsko, vysvětlit pojmy – moréna, bludné balvany, najít česká ledovcová jezera

Činnost větru: napsat shrnutí ze str. 75, doplnit útvary vznikající rušivou činností: s….. h…., s……. o…, vi…….., skalní města (Český ráj), p…….. r…… a zjednodušeně je nakreslit

-  v minulé přípravě jste měli vyplnit PS str. 33/5,6 (napsala jsem chybnou stránku), teď doplňte str. 34 bez 9

- úkol PS str. 35 pošlete na  teams (bude jako úkol v zadání) nebo na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8. 5.

1) V  odkazech máte PL na činnost dešťové vody a člověka – zde https://drive.google.com/file/d/1moXcj_ptdTU0WqKtl-gLYS-cADX-4Kya/view?usp=sharing

Vodu máte v uč. na str. 84,85, člověka musíte vymyslet

2) V PS vyplňte str. 37 – PŮDA (v uč. str. 81,82) a pošlete. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 15.5.

Nyní se podíváte na historii Země. Shrnutí najdete v uč. na str. 103. Podrobnější informace jsou až do str. 111.

Nejdříve si vyplňte tabulku v PS na str. 38. Pak přiložený PL – historie Země – zde https://drive.google.com/file/d/1UCLtOS8NvcKrBvSvgCV6MVKfBevnLPuv/view?usp=sharing

 

Do 25.5.

Minule jste se dozvěděli něco o historii Země. Dnes se podíváte, jak se od prahor vyvíjela naše republika.

Máte zde dvě videa, která to pěkně popisují. Podívejte se na ně a napište si poznámky do sešitu.(Je tam uvedeno, co si máte zapsat.)

Geologický vývoj ČR 1 https://www.youtube.com/watch?v=1JrBiIiT4D8

Geologický vývoj ČR 2 https://www.youtube.com/watch?v=_RALWGG4Wy0

Kdo nemá možnost se podívat na videa, přečte si vývoj ČR v učebnici na str. 112 – 119 a vypíše si poznámky do sešitu.

Poznámky ofoťte. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Můžete se podívat na videa z minulé přípravy. https://www.youtube.com/watch?v=1EBy603fZ7k&list=PLu9YmWHGvyyuVW-bblLPX3KkcYvOexALb&index=13

 

Do 1.6.

Už zbývá jen EKOLOGIE. Vyplňte v PS str. 44 a 45. Můžete použít učebnici na str. 86.

 

Do 8.6.

Trochu opakování. Vyplňte PS str. 46, 47. Nemusíte posílat. Přeji hodně štěstí a málo nervů na přijímačkách.

 

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Chemie

zadání ve formátu pdf a doc je na

https://drive.google.com/open?id=19WxzIcgYuzgn7-0mW0TeHCwPg_BacBg4

 

Do 30.3.

1. hodina: ESTERIFIKACE – přečíst v učebnici estery na str. 35 a 36 a vypsat poznámky:

   Co je esterifikace (reakce …..), co jsou estery a jejich použití a co jsou vosky a tuky.

A teď, jak se utvářejí rovnice esterifikace. Můžete kouknout na video https://www.youtube.com/watch?v=LePLodH-Jkk

Zůstaňte jen u první rovnice(a) a prvního názvu esteru.

Na videu vidíte strukturní vzorce. Já vám to ukážu s racionálními vzorci. Používejte, jaké chcete.

CH3COOH + CH3OHH2O + CH3COOCH3  

kys. octová(dva uhlíky) + methanol → voda (z OH a H) + methylester kyseliny octové (ethanové)

- pro vznik esteru vezmu zbytky po odtržení OH a H a dám je k sobě – nejdříve kyselinu a pak alkohol, který otočím (CH3 musí být nakonec)

Ještě jeden příklad:

CH3CH2CH2COOH + CH3CH2OH →   H2O + CH3CH2CH2COOCH2CH3                               ( to je ananasová esence)

kys. butanová (4 uhlíky) + ethanol (2 uhlíky) → voda + ethylester kyseliny butanové

A teď vy: 1) HCOOH + CH3CH2OH → …………….. + ………………………     (rumová esence)

                     kys. mravenčí (1 uhlík) + ……………………. → …………….. + ………………………

               2) CH3COOH + + CH3 CH2 CH2 CH2CH2OH → …………….. + ………………………     (hrušková esence)

                     ………………….. + pentanol(5 uhlíků) → …………….. + ………………………

3) CH3 CH2COOH + CH3 CH2OH → …………….. + ………………………    

     kys. …………………. (3 uhlíky) + ……………………. → …………….. + ………………………

Napište mi na email výsledky. Děkuji.

2. hodina:

PŘÍRODNÍ LÁTKY – přečíst v učebnici na str. 36 a vypsat je do sešitu

Sacharidy – přečíst v uč. str. 37 a 38, vypsat je do sešitu a napsat k nim, v čem se nachází, využití a

                     jestli je to monosacharid, disacharid nebo polysacharid,

                 -napsat rovnici fotosyntézy

 

do 8.4.

1. hodina - poslat na email výsledky z přiloženého PL- sacharidy - https://drive.google.com/file/d/14sDpHEuUd2Gy4ZUAF8AQ0rBQpHSXuuBQ/view?usp=sharing

- PS str. 34, 35 (nepsat vzorce v 6. cvičení)

2. hodina - přečíst TUKY na str. 39-41 a doplnit poznámky:

                 TUKY

Tuky = estery ..............................................

jsou nejbohatším ....... ......., ve vodě jsou ....., rozpouštějí se v organ. rozpouštědlech (benzínu)

Vznikají e.................................... :

       glycerol + .....................→ ............ + voda

tuky: 1)tuhé – nasycené – např....

         2)kapalné – nenasycené – např. ....

tuky: 1)rostlinné – např....., získávají se li...........

         2) živočišné – např....

ztužování tuků = .............................

žluknutí tuků = .............................

mýdla = sodné nebo .................................................

     tuk + .......................... → glycerol + .....................

         - snižují povrchové ………………   ………..        

 

Do 21.4.

1) přečíst BÍLKOVINY na str.41, 42, doplnit tyto poznámky:

Bílkoviny (proteiny) jsou přírodní ma...................... látky složené ze sta a více molekul am...........

Při tvorbě bílkovin se jednotlivé aminokyseliny spojují, vážou se spolu tzv. ....................... VAZBOU.

Při tom se uvolňuje ................ a jednotlivé aminokyseliny se spojují do řetězce.

Živočichové jsou-nejsou(vyber) schopni si bílkoviny vytvořit.

Zdroje bílkovin: ...........................................

Vlastnosti:

1) Srážejí se (DENA………..Í) teplem, působením alkoholu, .......................

2) Obsahují dusík, zahříváním v přítomnosti hydroxidu sodného, uvolňují am.................. (na záchodech,...)

2) Přečíst BIOKATALYZÁTORY na str. 43 a 44 a napsat stručně poznámky.

   Vyplnit PS str. 36 a 37

- úkol PS str. 34, 35 (z minulé přípravy) pošlete na  teams (bude jako úkol v zadání) nebo na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    

Do 28. 4.

1. hodina – v rámci opakování vyplňte v přiloženém PL “přír. látky opakování” zde- https://drive.google.com/file/d/1x3JBS4w05GMsdsJaFK-FDy_XmGdUzyzB/view?usp=sharing dvě křížovky a pošlete do týmu.

Budete to tam mít jako úkol. Kdo nemá možnost, tak na email.

2. hodina – přečtěte si na str. 46 a 47 PLASTY a vypište poznámky : co jsou plasty, polymerace (i s rovnicí), vypsat plasty a něco o nich. Jako poznámky ze syntetických váken můžete využít shrnutí na str. 47.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8. 5.

1) Plasty v PS str. 29-31

2) Úkol na poslání PS str. 32,33. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

do 15.5.

1. hodina: Blížíme se ke konci. Poslední téma je, jak chemie slouží a ohrožuje. Vyplňte PS str. 42, 43.

Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

2. hodina: Pokračujte v PS str. 44, 45/13, 46

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  

 

Do 25.5.

Teď už jen opakování. PS str. 48. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

   

Do 1.6.

Máte zde https://drive.google.com/file/d/1QKr3UOacNR-d7rD2KHfC9tAt5BOFH775/view?usp=sharing

přiložený závěrečný test. Vyplňte ho, příště si řekneme víc.

 

 

Do 8.6.

Závěrečný test z minulé přípravy bude jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete na email ! Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

VKOZ 9 

do 3.4.

Státní správa a samospráva

Stáhnout si prezentaci, udělat si podle ní poznámky a také úkoly tam uvedené (týkají se obecního zastupitelstva).

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1EiBUruwzNjsxbYuTO2DcpikFXMrriKxR/view?usp=sharing

 

Do 30.4.

Právní vztahy

Podle prezentace si udělat poznámky.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1O4a8Qte6fafrjR3Fz15aKyDsioiAB1b2/view?usp=sharing

Vyplnit a odeslat pracovní list.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1F4Kn53b8NHRIhkXEQ667c88nXbEDx7ka/view?usp=sharing

 

Do 15.5.

Evropská integrace

Podle prezentace si udělat poznámky.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1qPjG2KV8-AMm-5NF2kkrFNOFibmaUsRx/view?usp=sharing

Pracovní list „Evropská unie“ – vyplnit a odeslat na můj mail.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/103_JKnIrxjP8mR6bpSRxUTJvjJdNH7vo/view?usp=sharing

 

 

Do 29.5.

Člověk, stát a hospodaření – stáhnout prezentaci

Odkaz:https://drive.google.com/file/d/1tfvattoopWEjwrZ91pGldW4Qc1tkZKJ_/view?usp=sharing

Podle prezentace vyplnit pracovní list, poté odeslat na mail.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1jylS_bwjX_gG4ZHAE0zP7CrFFtL9wNhD/view?usp=sharing

 

 

Německý jazyk

A. Trsková do 20. 3.

1) Dokončit recepty – nadpis, přísady, postup a vše doplnit nalepenými obrázky

2) Pracovní sešit str. 92 – 94: slovní zásoba – NAUČIT SE

3) Učebnice str. 70: přečíst text

   Do školního sešitu – nadpis – Tina hat sich wehgetan.

   Cv. 4 – podle textu na str. 70 doplnit správná příčestí minulá a celé věty napsat do sešitu.

   Dále tyto věty přeložit do ČJ a opět napsat do sešitu.

  

4) Vynechat v sešitě řádek a napsat nový nadpis: Tvoření perfekta nepravidelných sloves

     opsat si následující

    

                    

ge + kořen slovesa + en          kořen slovesa – jeho tvar se často mění            

          

                   př. fahren    -------------->     gefahren

                         gehen   -------------->     gegangen

5) Rozdělit slovesa ze cv.4 str. 70 na pravidelná a nepravidelná a napsat je v infinitivu do sešitu do dvou sloupečků.

 

           Pravidelná slovesa                                     Nepravidelná slovesa

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                      I

                                                      I

 

do 20. 3. – doplnění

Vytisknout tabulku: Silná a nepravidelná slovesa – minulý čas

Odkaz: https://drive.google.com/drive/folders/1mznPYnI-0rjHdy2jadQctC2yBVVjWinM?usp=sharing

Označit slovesa zadaná minulý týden a naučit se je (neučit se préteritum)

 

do 27.3.

  1. V tabulce nepravidelných a silných sloves - označit si a naučit se následující slovesa:

abnehmen, bleiben, brechen, essen, fahren, fernsehen, gehen, haben, helfen, kommen, sehen, sein, schreiben, trinken

  1. Pracovní sešit str. 74 – 75, dokončit cv. 2, 3, 4
  2. Opakování souvětí s „weil“ – pracovní sešit str. 72 cv. 24, 26
  3. Opakování slovesa dürfen (smět) – pracovní sešit str. 73 cv. 28, 29

 

Do 3. 4.

  1. Pracovní sešit str. 74 cv. 1, str. 76 cv. 5, str. 77 cv. 8
  2. Udělat pracovní listy, které zadala p. uč. Čermáková druhé skupině na minulý týden – perfektum a povolání

(můžete je zaslat ke kontrole na můj mail).

  1. V tabulce nepravidelných a silných sloves - označit si a naučit se následující slovesa:

Anrufen, aufstehen, laufen, lesen, nehmen, rufen, scheinen, schlafen, stehen, vergessen.

Do 9. 4.

  1. Opakování – perfektum nepravidelných sloves

Vyplnit pracovní list a odeslat na můj mail.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1ZHXaE25ZXPXXGl9YCLjb5p0BnzYwFKNR/view?usp=sharing

  1. V tabulce nepravidelných a silných sloves - označit si a naučit se následující slovesa:

anfangen, backen, bekommen, bringen, einladen, fliegen, geben, liegen, mitfahren, reiten, schwimmen, singen, sitzen, sprechen, springen, treffen, verlieren, verstehen, waschen, werden

  1. Pracovní sešit str. 78, cv. 9, 11
  2. Vyplnit pracovní list – Ostern

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1DTDi46X8ap5I0LlSMEbdTizsxnUYFUQ1/view?usp=sharing

 

Do 17.4.

  1. Opakování – perfektum nepravidelných sloves

Vyplnit pracovní list a odeslat na můj mail. Někteří neodeslali ani minulou práci!

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1sTkSNoGfP18Yl18RsaN_EMHuV3f8HuQW/view?usp=sharing

  1. Učebnice str. 72 cv. 8 – přečíst text a odpovědět na otázky – do sešitu, odpovědi psát celými větami.
  2. Pracovní sešit str. 79 cv. 13 – vytvořit otázky v perfektu.
  3. Učebnice ster.95 – 97 cv. 2, 4, 6 – naučit se slovní zásobu z těchto cvičení – podstatná jména týkající se města.

 

Do 24.4.

  1. Perfektum sloves – opakování – pracovní list – vyplnit a odeslat na můj mail.

! Pozor – v této práci jsou pravidelná i nepravidelná slovesa!

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/19ndEcm8uIgso-S4OQjPvvMJKiCFFTZEY/view?usp=sharing

  2. Učebnice str. 74 cv. 15 – Ein Skiunfall – podle obrázků napsat vyprávění v perfektu – odeslat na můj mail.

  3. Elektronická učebnice WIR 2 – kódy máte, kdo se ještě nezaregistroval, tak to udělejte, budeme potřebovat především pracovní sešit, jak jste si jistě všimli, tištěný jsme dokončili.

   Str. 95 cv. 1 – poslouchej a opakuj, totéž str. 97 cv. 4 – nová slovní zásoba – výslovnost!

  4. Elektronický pracovní sešit WIR 2 – str. 54 cv. 10 – poslech – vyplnit, vyfotit a odeslat na můj mail. Poslech si můžete zastavovat a několikrát opakovat.

 

Do 30.4.

  1. Perfektum sloves – opakování – pracovní list – vyplnit a odeslat na můj mail.

! Pozor – v této práci jsou opět pravidelná i nepravidelná slovesa!

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1UnxHExr3eFxftBEOPCqRJ2GLcaDpbgRn/view?usp=sharing

  1. Předložky se 3. a 4. pádem – vytiskněte si poznámky a vložte do sešitu, vypracujte úkoly na druhé straně.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/15XYyFPoi3t78zmEmc7YdhVxvIiapKx8Q/view?usp=sharing

 

Do 7.5.

Pracovní list – předložky – vyplnit a odeslat na můj mail, poslední cvičení opsat do sešitu pod poznámky z minulého týdne.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1Q971mGpdXfwgaxjqti4SQTFlEUGM8iyl/view?usp=sharing

Elektronický pracovní sešit (jiný nemáme) – str. 15 cv. 4,5,6

! Recept - odeslat na můj mail fotografii hotové práce.

 

Do 15. 5.

Školní sešit – napsat - Sloveso wissen = vědět – nepravidelné sloveso, chová se podobně jako způsobová slovesa

ich weiß = já vím

du weißt = ty víš

er, sie, es weiß = on, ona, ono ví

wir wissen = my víme

ihr wisst = vy víte

sie wissen = oni vědí

Sie wissen = Vy víte

Elektronický pracovní sešit Wir 3 neu

wissen - str. 5 cv. 8 a 9, str.9 cv.19

předložky - str. 4 cv.3 a 5, str.5 cv. 7, str 7 cv. 14 – toto cvičení vyfotit a odeslat

perfektum – str. 13 cv. 30 – také vyfotit a odeslat

Elektronická učebnice Wir 3 neu

str. 11 cv. 11 – poslech, projít cv. 12, str. 12 a 13 cv. 14

Odeslat (kdo neudělal) předchozí pracovní listy a recepty.

 

Do 29.5.

Elektronický pracovní sešit WIR neu 3 – str. 12 cv. 28 – napsat pouze spojení s předložkou, ne celé věty, přeložit do ČJ, str. 23 cv. 27 – opět stačí spojení s předložkou (nejdříve 3. pád, pak 4. pád)

Obě cvičení vyfotit a odeslat na můj mail.

Elektronická učebnice WIR neu 3 – str. 22 cv. 9 – poslech – Orientace ve městě

Poznámky – Orientace ve městě – stáhnout si, vložit do sešitu

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1VjfsCUYoEo5XyB03eNlE4p15Vq5budAX/view?usp=sharing

 

Do 12.6.

Pracovní listOrientace ve městě, předložky se 3. a 4. pádem – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1mlm9WFVbvFK4f5GXhDJwA2oIWIwU6V05/view?usp=sharing

PoznámkyIm Haus. In der Wohnung. – slovní zásoba – stáhnout si, vložit do sešitu

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1chqtv9jFd5bQroG50BK0geoefvlDURz7/view?usp=sharing

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

   

K. Čermáková – do 20.3.

- opakovat slovesa – minulý čas – příčestí

PS           52 / 5

                53 / 6, 8

                54 / 9, 11

Zopakovat si gramatiku – učebnice str. 86 – 91

 

NJ – Čermáková – do 27.3.

Slovíčka Lekce 1 Modul 6

Učebnice str. 94-95, 97/4

české významy najdete ve slovníčku v PS, ve slovníku či na internetu

Doplnění

Procvičte si minulý čas sloves – nezapomeňte na pomocné sloveso haben nebo sein + příčestí minulé

https://drive.google.com/file/d/11O3BYLGHO1gPpYx6Vpp1KzCNGvUEhAe9

Určete o jaká povolání se jedná https://drive.google.com/file/d/1_NC4Ba21vtomoPdOdwDcUVsNio_6O6gu

 

Čermáková – do 3.4.

uč. str. 95 / 2 – napište do školního sešitu – tvořte otázky a odpovědi

např.: Wo steht Stefan? Stefan steht neben dem Auto.

95 / 3 malá obměna – ústně

např.: Wer steht neben dem Auto? Stefan steht neben dem Auto.

PS 65/1 a 66/2

Porozumění mluvenému slovu můžete trénovat i pomocí filmu Deutsch lernen „Nicos Weg“

https://www.youtube.com/watch?v=4-eDoThe6qo&t=319s

nebo ho můžete sledovat po jednotlivých částech:

1.díl https://www.youtube.com/watch?v=dC6ZGLzdaTs&list=RDCMUCxUWIEL-USsiPak0Qy6_vVg&index=3

2.díl https://www.youtube.com/watch?v=upvuC9FR-xU

Další díly se objevují automaticky.

Doporučuji nainstalovat si do vašeho mobilního telefonu aplikaci na učení slovíček – Google PlayWORD TRAINER FRAUS – musíte se pouze zaregistrovat. Na němčinu doporučuji učebnice „Deutsch mit Max“ a „Deutsch mit Max neu + interaktiv“. Ale stáhnout si můžete jakoukoliv učebnici v nabídce, využijte i AJ.

 

Čermáková – do 8.4.

uč. 97 / 5 – do školního sešitu napište, kde se co kupuje – odpovědi najdete ve cv. 4

Brot kauft man in 7 (die Bäckerei) – Brot kauft man in der Bäckerei.

Musíte použít 3. pád.

Vypracovanou úlohu vyfoťte a pošlete mailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) na kontrolu – nezapomeňte se podepsat.

 

NJ – Čermáková – do 17.4.

KONEČNĚ SE PROBUĎTE A ZAČNĚTE NĚCO DĚLAT !!!

Čekají nás předložky se 3. a 4. pádem – na otázku KDE? – WO? odpovídáme 3. pádem, na otázku KAM? – WOHIN? odpovídáme 4. pádem. Zatím procvičujeme 3. pád.

Naučte se všechny předložky: an, in, auf, neben, über, hinter, vor, unter, zwischen (jako básničku).

an – na (svislá plocha), in – v, auf – na (vodorovná plocha), neben – vedle, über – nad, hinter – za, vor – před, unter – pod, zwischen – mezi

Něco z toho jste už dělali :-) minulý týden (pouze 2 z vás se o to alespoň pokusili).

PS 65/1 (8 vět s místem, kde někdo sedí či stojí) a 66/2 (nezapomeňte časovat!!) – vypracovat do pracovního sešitu a poslat mi foto. Buď na email nebo raději přes teams! Zadání tam máte stejné.

 

NJ – Čermáková – do 24.4.

PS 67 / 3, 4 – vypracované a vyfocené posílejte na E-mail nebo můžete odevzdat na Teams.

 

NJ – Čermáková –do 30.4.

PS 67/5 a 68/7 – vypracované a vyfocené odevzdávejte na E-mail.

 

NJ – Čermákovádo 7.5.

Časování slovesa wissen – vědět. Sloveso je nepravidelné. Chová se podobně jako způsobová slovesa.

ich weiß                              wir wissen

du weißt                             ihr wisst

er weiß                              sie wissen

PS 68 / 8, 9   69 / 11 – vypracované a vyfocené posílejte na E-mail.

 

NJ – Čermáková – do 15.5.

PS 70 / 14   71 / 15 – vypracované a vyfocené posílejte na E-mail.

 

NJ – Čermáková – Do 22.5.

Lekce 2 Modul 6 – slovní zásoba v PS 91-93

Učebnice str. 104/4 – napište otázky a odpovědi – vypracované pošlete na E-mail.

Hast du Lust, ins Kino zu gehen? – Máš chuť jít do kina?

Ja, ich habe Lust ins Kino zu gehen. – Ano, mám chuť jít do kina.

Nein, ich habe keine Lust, ins Kino zu gehen. – Ne, nemám chuť jít do kina.

 

NJ – Čermáková – do 29.5.

PS 73 / 1, 2

Uč. 105/6 vypracované pošlete na E-mail.

 

NJ – Čermáková – do 5.6.

PS 74 / 4, 5 – vypracované pošlete na E-mail.

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Anglický jazyk

H. Spěváková - do 13. 3.

Zopakovat a doučit slovíčka ze 4.lekce v prac seš.

 Do 21. 3.

uč.str. 53 revision, přečíst text Television a přeložit si ho, pís. 2a

PS str. 40, cv.1 přeložit, vyhledat slovíčka a vepsat česky do seš.

pís. cv 2, str. 42, 43 celá pís.
 
Do 27. 3.

učebnice str. 55 A formal letter - přečíst, přeložit, vypsat nová slovíčka do ŠS, napsat svou žádost o práci

                  PS str. 41 cv. 3, 4, 5 pís, cv. 6 - najít 8 chyb v žádosti o práci, ve cv. 7 napsat správně

 

Do 3. 4.

Podle CD z PS naučit a procvičit slovíčka z 5.lekce

Zopakovat slovíčka 1.lekce PS str 74

Učebnice str 16 a 17 texty Pop music, The silk road - přeložit si, vypsat nová slovíčka, cv 1,2,3 str 17 pís 

 

6. - 8.4.

poslechnout si na youtube Easter in Britain nebo jiná videa o Velikonocích
a napsat 10 vět v aj, jak lidé v UK slaví tento svátek na papír A4 a velikonočně vyzdobit
poslat na mail nebo WhatsApp             733 711 181    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 

14.-17.4

Zopakovat slovíčka z 1.lekce ( hlavně vlastnosti) uč str 10 a vymyslet na ně křížovku na velký papír A4
PS str 2 a 3
Poslat foto na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo tel 733 711 181 (WhatsApp)
 

 

20.4-24.4

zopakovat slovíčka z 2.lekce PS str 75

uč str 24 Time cv 1a vypsat do ŠS dny v týdnu, měsíce...….

předložky   in - měsíce, roč období, části dne

                     on - dny v týdnu, special days

                      at - svátky

Uč str 28 Education in the USA - přečíst, přeložit, vypsat nová slovíčka do ŠS

Pís cv 3 do ŠS, odpovědět na otázky

PS cvičení, která zvládnete, do str 19

 
Do 30.4.

Naučit se slovíčka z 5.lekce podle CD a PS str 78

Uč str 56 přečíst článek a přeložit

Opakovat a procvičovat nepravidelná slovesa z listu ode mne nebo z PS str 79

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.               tel 733 711 181
 
 

Do 7. 5.

Přečíst článek  Unusual hotels, uč str 58

přeložit do čj a napsat jaký byste si vybrali a proč v češtině

poslat mi na mail nebo tel

modální (způsobová) slovesa v trpném rodě

The hotel must be rebuilt....

You can be pulled up on a rope

PS cv 5,6 str 47 pís

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.             tel 733 7111 81

 

Do 15.5.
Uč str 60 Buying a ticket
cv 2 naučit slovíčka, cv 3 přečíst rozhovor
PS naučit slovíčka str 78
PS str 48-49 vše pís - poslat
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
 
Do 22.5.

uč str 62 The sale of the century přečíst a přeložit článek,

 vypsat nová slovíčka

cv 1, 2, 3, pís do ŠS - poslat

opsat památky - fotky a přiřadit k nim zemi, stát

PS str 50-51 celé pís - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
 

Do 29.5.

Napište mi, co děláte v průběhu celého týdne:-)

Písemně anglicky:-) Vymýšlejte si, aby nebyl každý den stejný.

Může to být i co byste rádi dělali....

On Monday I get up at 7 o'clock....

Vše v přítomném čase prostém.

Pís poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     733 711 181

 

Do 5. 6.

opakování 5.lekce uč str 66 revision

cv 1b do ŠS opsat celé v trpném rodě - poslat

př The people were taken to hospital.

tvar slovesa být + 3.tvar nepravidel.slovesa nebo koncovka ,-ed u pravidelných sl.

př the window is opened

uč str 67 píseň - poslechnout na youtube, přečíst text a odpovědět na otázky cv 1

a cv 2 odpověď v češtině - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.   733 711 181

 

 

H. Tomaševská

Do 21. 3.

Učebnice, str.52 Culture. Čtení,překlad článků Teenagers   and money.Str.53 English across the curriculum. Television-čtení překlad. Pracovní sešit- slovní zásoba str.77. Revision,str.54. Your project,str.55. Pracovní sešit  - slovní zásoba, str.77.   
 
Do 3. 4.    
 

Učebnice AJ str. 54 Revision. Grammar, cvičení 1-4, str. 55. Your Project, cvičení 1-3. Pracovní sešit str. 77 (slovní zásoba). English across the curriculum. Revision. Your Project. Čtení a překlad článků. Lekce 5. Buying and selling, čtení a překlad článků. Opakování téma Shopping.

Do 17. 4.

Učebnice AJ  Buying and selling. (Money) - str. 56. Článek" - The story of money" - číst,překládat. Cvičení 2, 3, 4, 5, 6. An unusual place to stay-reading, translation. PS-slovní zásoba - str. 78  

(Money, An unusual place to stay). Cvičení 2, 3, 4. Gramatika-The passive.Modal verbs in the passive, Prepositions. Vysvětlení gramatiky najdete v PS (přehled mluvnice) - str. 71, 72.  

Do 3. 5. 2020

Lekce 5 - opakování. Článek - The story of money – přeložit do českého jazyka písemně, pak udělat cvičení 2 (a,b,c) písemně - str. 56. Cvičení 4, 5,6 - str.57 písemně. Vypracované úlohy vyfotit a poslat na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., nebo na WhatsApp 607925212 na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat. Slovní zásoba z pracovního sešitu – lekce 5 (Money) – naučit se nazpaměť. 

Do 17. 5. 2020

Učebnice AJ - An unusual place to stay, číst, překládat. Grammar - modal verbs with the passive. Buying a ticket, str.60 (udělat všechná cvičení).  Grammar - prepositions. The sale of the century, str.62,63. Cvičení 1,2. - písemně, poslat na kontrolu. Culture - str.64 - The English language, číst, překládat. Slovní zásoba - str.78. - pracovní sešit.                                         

!!! Poslat zadané úkoly z minulého týdne,kdo ještě neudělal !!!

 

Do 31. 5.

Učebnice AJ Culture - opakování, str.64. English across the curriculum, str 65.Revision - str.66., cvičení.Your project - cvičení. Write your project -1. Make a project about how people spend their money. Do a survey. - What things do  people buy in a typical week?  - Where and when do they go shopping? - What things are they saving up for? 2. Illustrate your project with pictures. Zadaný úkol poslat písemně na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat. Slovní zásoba - str.78., pracovní sešít. Lekce 5 - Buying and selling. Gramatika - přehled mluvnice - passive voice, str.71, 72.                                              

!!! Poslat zadané úkoly z minulého týdne, kdo ještě neudělal !!!

 

Do 30. 6.

Učebnice AJ Protest - str. 68. A - Bob's trainers. Číst, překládat. Cvičeni1, odpovědět na otázky ke článkům. B - Saying ' No'. Článek  - A bus ride into the history books - číst, překládat. C - Inderect guestions. D - Romeo and Juliet. The story of Romeo and Juliet, str.75. číst, překládat. Culture, str. 76.,77. Revision - str.78. Your project., str.79. Write your project!!! - str.79. Make a project about an incident when an ordinary person changed your country's history (15 vět). Vypracovanou úlohu poslat na kontrolu na e - mail nebo WhatsApp. Gramatika - pracovní sešit - str.72, reported speech, say/ tell, inderect guestions. Slovní zásoba - Protest,str, 78.

!!! Poslat zadané úkoly z minulého týdne, kdo ještě neudělal !!!

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

           

Pracovní činnosti - Svět práce

Praktické činnosti, 9. ročník - Oldřich Kučera.
 
Do konce března - prostudovat Zákoník práce dle prezentace, doplnit a upřesnit si poznámky do poznámkových sešitů dle této prezentace - https://drive.google.com/file/d/16r0SmEAqaaf3MSHEzXuhmxMF-U5ag8lz/view?usp=sharing
Dále vyhledat na internetu paragrafové znění Zákoníku práce a prostudovat § 48 - 56.
 

Do poloviny května 2020.

Prezentace k ZP zde - https://drive.google.com/file/d/1gHjmd9X4YGlYkofzAZbRM9oJPqCeGzFn/view?usp=sharing .  Opište si do sešitu nebo vytiskněte a založte vytištěné do sešitu. Dále si prohlédněte a porovnejte paragrafové znění v Zákoníku práce na internetu.

 

Do konce školního roku

- procvičovat celý Zákoník práce dle prezentací a poznámek v sešitě. V případě dotazů nebo nejasností mne kontaktujte mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Zeměpis

do 15.3.                       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 728898114

Jihočeský kraj   uč.str.78-79   3. Hospodářství

                                                     4. Cestovní ruch

Do 22. 3.

Plzeňský kraj uč.str.80-81                     1.Základní údaje

                                                                   2. Přírodní podmínky

Do 29. 3.

Plzeňský kraj   uč.str.80-81         3. Hospodářství

                                                         4. Cestovní ruch

 

Do 5.4.

Karlovarský kraj           uč.str.82-83,mapa,internet

1.Základní údaje

2.Přírodní podmínky

3.Hospodářství

4.Cestovní ruch

 

Do 12.4.

Ústecký kraj               uč.str.84-85

stejný způsob

 

Do 19.4.

Liberecký kraj           uč.str.86-87

 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 26.4.

Domácí úkol (do konce týdne) - ti co první úkol neodevzdali - zpracují všechny čtyři kraje. Bude se hodnotit!!

Kraj Plzeňský, Karlovarský, Ústecký a Liberecký. Body 1 a 2,to znamená základní údaje a přírodní podmínky.

  1. Základní údaje a) rozloha,počet obyv.,kraj.město,hustota

                            b) poloha

       2. Přírodní podmínky a) povrch

                                       b) vodstvo

                                       c) podnebí

                                       d) půdy

                                       e) lesy

Ti co první úkol odevzdali, dodělají zbylé kraje. Ti co první úkol nemuseli dělat,udělají jakékoli dva kraje. Žádný ofocený sešit!!!!! Nejlépe ve wordu. Vzorem je Středočeský kraj.

Poslat na mail uvedený zde.

Do 3.5.

Královéhradecký kraj

 

Do 10.5.

Pardubický kraj

 

Do 17.5.

Kraj Vysočina – podle uvedené osnovy zpracovat do sešitu kraje

  1. Základní údaje a) rozloha, počet obyv., kraj.město, hustota

                               b) poloha

       2. Přírodní podmínky a) povrch

                                               b) vodstvo

                                               c) podnebí

                                                 d) půdy

                                               e) lesy

     3.Hospodářství a) nerostné suroviny

                                   b) zaměření průmyslu

                                   c) průmyslová střediska

                                   d) zemědělství

     4. Cestovní ruch a)historické památky

                                     b) chráněná území

                                     c) turisticky zajímavá místa

 

Do 24.5.

Jihomoravský kraj

Do 31.5.

Olomoucký kraj

 

Do 7.6.  

Zlínský kraj

Podle uvedené osnovy zpracovat do sešitu kraje

1. Základní údaje a) rozloha, počet obyv., kraj.město, hustota

                             b) poloha

2. Přírodní podmínky a) povrch

                                   b) vodstvo

                                   c) podnebí

                                   d) půdy

                                   e) lesy

3. Hospodářství a) nerostné suroviny

                           b) zaměření průmyslu

                           c) průmyslová střediska

                           d) zemědělství

4. Cestovní ruch a) historické památky

                            b) chráněná území

                            c) turisticky zajímavá místa

Do 14.6.

Moravskoslezský kraj – domácí úkol (na samostatný list, ne ofocený sešit!!!!!!!)

Na adresu uvedenou zde Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 21.6.

Česká republika – opakování

    a) Přírodní podmínky

    b) Hospodářství

    c) Turisticky zajímavá místa