A máme to za sebou! Velké, upřímné poděkování a pochvala míří všem aktivním žákům, kteří se vypořádali s touto nelehkou dobou a zároveň (a možná především) patří mé poděkování většině jejich rodičů, kteří jim ochotně a do úmoru pomáhali. V září nashledanou (doufejme) v normálních časech. 

Takže       DĚKUJI        Pavel Cehák

 

Matematika - do 15.3.

      Konstrukce trojúhelníku s využitím, výšky, těžnice - učebnice str.58-60.

16. 3.

Učebnice 2. díl (oranžová) - str. 3-4 kap. 1.1 Připomínáme si výrazy všechny úlohy. Pak si zregenerujte a od úterý začneme rovnice, to je úplně jednoduché, když to pochopil Einstein, pro Vás to bude hračka!

PS str. 135 př. 1,2,3.

Pokud chcete zkontrolovat úlohy (zda je máte všechny dobře, chyby neočekávám ;-)) ) můžete je např. vyfotit, naskenovat a buď nasdílet, poslat mi odkaz, nebo uložit do online úložiště (ulozto, uschovna,...) přinejhorším poslat jako přílohu...

 17. 3.

Učebnice 2. díl (oranžová) kap. 1.2 cvičení 1 - 10.

Pro podporu vysvětlení máte k dispozici prezentaci, kterou si stáhněte a spusťte. Je tam k dispozici jak rovnou spustitelná, tak ve formátu pptx (tu si musíte spustitPokud by byl problém, ozvěte se.

Další den budeme pokračovat. Pokud něco nebude jasné, opravdu se hned zeptejte (buď mě nebo spolužáků..., ale raději napřed mě...)

A tady je složka s prezentací - https://drive.google.com/drive/folders/1wyaCHe4lgB0ncA99Q6wzeSmr0H7kDXHK?usp=sharing

18. 3.-19.3.

A pokračujeme - kap. 1.3 - ekvivalentní úpravy rovnic. Vlastně je to vše, co jste mohli zjistit a objevit pomocí apletu a prezentace. Přehledně sepsané.

Takže

1. přečíst i s příklady (nezapomenout zápis za /)

2. zkusit všechny příklady do str. 15 zkontrolovat s výsledky vzadu. Stejnou kapitolu i ze sbírky (růžová).

A určitě se hned ptejte, připadám si nevyužitý a nevytížený...

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

20. 3.

Dnes si malinko odpočiňte. Zkusili jste si úvod k náročnější látce-rovnice jsou trošku náročnější na začátku, než se rozkoukáte. Takže si procvičte opravdu poctivě příklady z knížky, ptejte se na ně a když se budete nudit, tak včera o rovnicích mluvili na ČT1 od 14.00 v pořadu škola doma -je to na iVysílání (https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000405-skola-doma/220562220610002). Tak se můžete kouknout - doporučuji a v pondělí zase znovu... Hodně zdraví.

23. 3.

Naposled dávám zadání sem, od zítra bude už jenom na Microsoft Teams.

Učebnice díl 2 - str. 15-20. Prohlédnout řešené úlohy, zkusit příklady v kapitole (výsledky jsou vzadu).

Případné otázky zodpovím v Příspěvcích na Teams, přinejhorším na mailu.

Pokud je někdo bez internetu (tak asi nečte ani tuto informaci, ale k mému překvapení se již stalo, že někdo tvrdí, že nemá přístup na internet, ale přesně ví, co je zde napsáno... tak tedy) může se o informace obrátit na spolužáky, rádi mu je předají, nebo na mě... Zadání všech prací jsou ve skupině na Teams.

Info pro rodiče- zadání je prostřednictvím MS Teams- zde jen stručný výtažek na týden

do 3. 4.

Vaším úkolem na tento týden je PS str. 142 - 144. Někdy uprostřed týdne se Vám možná na jeden den otevře prověrka, tak buďte ve střehu. Domácí úkol k odevzdání je v příloze( na Teams)

 

Do 13. 4.

V pondělí

Sbírka (růžová)str. 84. př. 11, 12 str. 93 př. 7,8

V úterý PS str 145, 146

Ve středu se ozvu ráno v 9 a budete mít čas na prověrku asi 30 min do 9.30

Opakovat a procvičovat rovnice, končíme s nimi a začneme slovní úlohy...

DÚ čtvrtek – pondělí – Vajíčko s matematickou symbolikou, poslat foto

Mnoho zdaru PVC

 

Do 17. 4.

Zadání na Teams- zde jen kopie...

V Poznámkovém bloku předmětu -  máte stručný návod, jak je to se slovními úlohami. Vaším úkolem je v úterý - přečíst ty 3 stránky z poznámkového bloku předmětu (A NIC VÍC!) Ve středu otevřít učebnici 2 (oranžová) na str. 22 a přečíst do str. 25 (A NIC VÍC!). Ve čtvrtek dostanete prověrku (zpřístupní se vám v 9.00 a uzavře se do 10.00 - prosím nepodvádět, nejde o život, jde o to, abyste zjistili, zda a jak to umíte)  a v pátek si necháme čas na otázky ke slovním úlohám. Další týden to vypukne... Očekávám od každého nějakou otázku položenou buď v Příspěvcích (tam si můžete odpovídat navzájem) nebo v Chatu. Doporučuji veřejnou otázku - máte doklad, že jste splnili úkol... Hodně štěstí!

 

Do 24. 4.

Pondělí – projít slovní úlohy 1-5 str. 25 -26 uložit foto zápisu a řešení k zadání do Teams

Úterý – dodělat slovní úlohy 6 -10 str. 26 , uložit foto zápisu a řešení k zadání do Teams

Středa – opravy, pokud něco není dobře

Čtvrtek nebo Pátek (raději čtvrtek…) – PS str. 148-149. Případné otázky zodpovídám v Chatu na Teams.

Nezapomeňte přečíst, identifikovat neznámou, zápis úlohy, sestavit rovnici. Vyřešit rovnici. Nedělat zkoušku k rovnici, ale ke slovní úloze – viz vzor a stručný postup v Poznámkovém bloku předmětu na Teams https://zsvelenice.sharepoint.com/sites/8_2019_Ma/SiteAssets/8_2019_Ma%20%E2%80%93%20pozn%C3%A1mkov%C3%BD%20blok/_Knihovna%20obsahu/Pozn%C3%A1mky%20a%20materi%C3%A1ly%20u%C4%8Ditele.one#Postup%20%C5%99e%C5%A1en%C3%AD%20sl.%20%C3%BAloh&section-id=bf464c60-d050-4035-b299-b4f42dc20387&page-id=dca33f5e-32b9-4248-b4aa-09be8778a231&end">Postup řešení sl. úloh  (Webové zobrazení).

 

Do 30. 4.

Pondělí PS 150 -151 Pozor na procenta – návod opět v Class Notebook (pro mobilníky) nebo Poznámkovém bloku (pro notebooťáky).

Úterý - PS 152 -153

Kdo má zájem o to, abych mu to zkontroloval, může poslat na Teams foto úloh, jinak stačí selfcontrol podle výsledků na Teams.

Středa – 10hod – schůzka nad otázkami k sl. úlohám zájemce prosím o zprávu do úterý do 18. hod

Čtvrtek – malá prověrčička - 2 - 3 sl. úložky od 10.00 - povinná

Pátek - svátek- je 1. máj, je lásky čas...

A ptejte se!!!

 

Do 7. 5

Ač to tak nevypadá, i matematika má svoji krásu...

Slovní úlohy na pohyb – v Poznámkovém bloku předmětu – knihovna obsahu- je učební text. Přečíst, pochopit, zeptat se…To v pondělí- do večera otázky!

DÚ – v zadání- zapsat, vyfotit,  přiložit, odevzdat v úterý (do Teams) – zeptat se do 12 h, odevzdat do 15h.

Ve středu se doučit a projít slovní úlohy v PS- str. 154 – 155

Ve čtvrtek PS 156 – 158. Pátek – snažit se dodělat, co ještě nemáte. Ze všeho! A všichni domluvte Michalům, aby začali něco dělat. A Milanovi s Filipem Čonků. Ještě jednou chválím zúčastněné za snahu o řešení prověrky.

 

Do 15. 5. vše je dostupné na Teams, materiály ke staření apod.

V pondělí: V poznámkovém bloku předmět je učební text -   (Webové zobrazení). Přečíst, pochopit. Přečíst a pochopit učebnici str. 30 -33 vyzkoušet úlohy.

úterý: úlohy na spol. práci v příloze (na Teams) - vyzkoušet

středa: Kouknout do Sbírky na sl. úlohy. Umíte všechny?

čtvrtek a pátek: opakování rovnice a sl. úlohy- vše v přílohách (na Teams)

Ptejte se ptejte se ptejte se. Končíme sl. úlohy - příští týden (18. 5. - 22. 5.) tak 2 prověrky. Tak se ptejte. Tentokrát není povinnost nic přikládat, odevzdávat, ale počítat a ptát se, Kdo se na nic nezeptá, nesplnil úkoly na tento týden. Ale pokud chcete zkontrolovat, jestli máte dobře zápisy apod- můžete fotku poslat např. do Chatu (opět Teams). Kouknu na to. Pošlete i číslo příkladu, prosím. Tak na tento týden vše- je toho dost, abyste se nenudili a něco udělali. A nelžete doma, prosím, že pořád děláte matematiku, když neděláte nic. Ani na tom kole už nejezdíte.

 

Zadání do 22. 5.

Oceňuji všechny, kteří si vyzkoušeli prověrčičky. Není to snadné - prodírat se tím v podstatě sami. O to víc si toho vážím! Veškeré Vaší práce a snahy.

Str. 33-35 Vyjádření neznámé ze vzorce. Učební text je i v Poznámkovém bloku na Teams.

Přečíst, umět vyjádřit ze vzorce neznámou

PS str. 159 – 162 – všude NAPŘED vyjádřit neznámou a pak teprve vypočítat. Řešení ke kontrole ve středu na Teams.

Úterý – prověrka na Sl. úlohy a rovnice (nikoliv test, ise zápisem postupu)

Středa, čtvrtek – PS str 163-167, řešení v pátek na Teams.

V pátek prověrka na sl. úlohy

Výsledky úloh z PS a prověrek si vždycky zkontrolujte. Pokud některá úloha není jasná, ptejte se (Teams, mail).

 

Do 31. 5.

Učebnice 2 – Základy statistiky, str. 40 – 48.

Přečíst. Zapsat pojmy -rámeček str. 43, Vyřešit úlohy do str. 48

Str. 48-53- Diagramy-přečíst, pochopit čtení z diagramů a grafů. Umět sestrojit kruhový diagram sám („ručně“) i v Excelu. Umět různé typy sloupcových diagramů. Zvážit, kdy se který hodí. Vyberte si jakýkoliv příklad z praxe (oblíbenost skupin, her, zpěváků, značek hodinek,…)vhodný pro

  1. Kruhový
  2. Sloupcový

Diagram. Vytvořte jej-na papír (Narýsovat!) i s tabulkou hodnot a názvy. Totožné diagramy vytvořte v Excelu a vše vraťte jako přílohu k zadání. Na případné otázky, návody apod. můžu udělat videokonferenci- kdy chcete? Domluvte se spolu (stejně budete shánět data pro grafy…)

Během týdne opět, stejnou formou jako tento týden, nějaké sl. úlohy…

 

Do 5. 6.

Učebnice str. 54 - 60- přečíst. Zapsat do sešitu pojmy (rámečky) modus, medián, ar. průměr. Umět vysvětlit rozdíl mezi mediánem a modusem a proč je používáme spolu s ar. průměrem. 

Vypracovat úlohu:

Hoď 100x kostkou. Po každém hodu zapisuj hodnotu, která padla. Zpracuj tabulku hodnot, zapiš četnosti jednotlivých čísel (1,2,3,4,5,6), zapiš relativní četnosti, zjisti modus i medián vržených čísel. Vypočítej ar. průměr hodnot. Své výsledky porovnej min s 5 spolužáky. Vše zapiš do přílohy a odevzdej k zadání (ve Wordu) do Teams.

Vypracovat úlohy z přílohy. Vyplněné odevzdat (jako papír) do 10. 6. - kdo půjde do školy tak ve škole. Alternativně lze vyfotit a přiložit k zadání- potom do 6. 6. Jestli někdo potřebuje vytisknout- kontaktujte mě, já to vytisknu (v úterý 2. 6.) Do jedné úlohy potřebujete informace od spolužáků, tak nečekejte a doptejte se!

 

Do 21. 6. (resp. Do konce roku…) – Hosana! Radujte se, máme hotovo!

PS str. 238 – 252. Vyplnit. Opakování od začátku roku za celou osmou třídu. Řešení zveřejním příští týden. PTEJTE SE NA NEJASNOTI!

Letos jsme probrali (tučně to, co je nezbytné pro studium na SŠ – podle mě) :

2. mocninu a odmocninu –tabulky i kalkulačka

Pythagorovu větu a užití – v rovině i prostoru

Kruh a kružnice - Thaletova věta, konstrukce s užitím Th. Věty

-          vzájemná poloha 2 kružnic

-          Poloha kružnice a přímky (sečna, tečna, vnější přímka), vlastnosti a užití. Konstrukce tečny z bodu ke kružnici

-          Obvod a obsah

Válec                    – síť

-          Povrch

-          Objem

Mocniny s přirozeným exponentem – 3. mocnina a odmocnina

-          Pravidla pro počítání s mocninami

-          Semilogaritmický tvar čísla ( zápis a · 10n), rozvinutý zápis čísla

Mocniny s racionálním exponentem

Číselné výrazy – výpočty, přednosti operací, početní dovednosti

-          Výrazy s proměnnými

Mnohočleny     - +, -, ·, (i dělení) jednočlenů dvojčlenů, mnohočlenů

-                     Rozklad na součin – vytýkání, vzorce (a ± b)2, a2 – b2

-                     Vyjádření neznámé ze vzorce

Lineární rovnice              - ekvivalentní úpravy

-          Řešení rovnic

-          Slovní úlohy (obecný postup, na věk, pohyb, spol. práce, další…)

Konstrukční úlohy – množiny bodů

-          Konstrukce mnohoúhelníků (trojúh., čtyřúh., rovnoběž., lichoběž., některé další) – zápis Postupu, forma

Základy statistiky – Diagramy a grafy

-          Ar. průměr a výpočty související, četnost, rel. četnost

-          Vážený průměr

-          Modus, medián

-          Prezentace a čtení dat

 

 

17. 6.

opět konzultace - tentokrát k Př a Ch, Nj a trošku M a F. Přineste si učebnice a ŽK- připravené k odevzdávání - začneme vybírat. Dojedeme to 22. 6.

Kdo přinesl čestné prohlášení, nenosí nové! Platí stále. Pokud by dorazil někdo, kdo minule nebyl - musí přinést Čestné prohlášení. 

Blíží se závěr tohoto podivného a obtížnějšího období. Velmi mě překvapilo, jak jste (valná většina z Vás) pracovala a snažila se s nelehkými podmínkami popasovat. Jak se Vám to povedlo zjistíme za rok, ale už teď vysoce oceňuji snahu a práci opravdu velké většiny třídy. Neměli jste to lehké, museli jste se (často s pomocí rodičů, kteří museli převzít úlohu "drába") přinutit k práci a zvládnout jiný styl práce. I to jset z Vás zvládali! (Snad) jste se trošku naučili samostatné práci, týmové práci se spolužáky, vyhledávání potřebných informací, ale též fakt, že odkládání práce nic nevyřeší. I tyto zkušenosti mají velkou hodnotu a smysl.

Stejně tak bych rád (a doufám, že i osmáci) velmi vyzdvihl a ocenil práci a přístup většiny rodičů, kteří pomáhali, co jim síly stačily. S jedním školou povinným nezbedníkem to měli těžké, leč velmi často se museli poprat s pomocí vícero dětem a to, že po práci přišli a ještě (ostatně jako vždy a v každé situaci) měli síly na kontrolu a pomoc svým ratolestem - to je bez přehánění hodno velkého obdivu a poděkování. Dovoluji si  tedy velice poděkovat i jim. 

 

 

Fyzika

do 21. 3.

učebnice 4 str. 56 - 62 , přečíst, umět otázky (případně se optat). Zapsat "K zapamatování", vzorečky, nakreslit  obr. str. 57 - žehlička. Písemně vyřešit př. str. 60 (kalkulačka).

DÚ - (já vím, že všechno je domácí, ale...) najít doma elektroměr, zapsat si hodnoty a cca 14 dní denné ve stejný čas sledovat, jak spokojeně naskakují kWh. Z pozorování zkusit odhadnout roční spotřebu a poté porovnat s fakturou (mají rodičové, 1x ročně při vyúčtování). Zamyslet se nad tím, kde by se dala el. energie ve Vaší domácnosti ušetřit - napsat návrhy do sešitu.

Pokud potřebujete pomoci - jsem Vám k dispozici na výše uvedeném mailu.

DOBROVOLNĚ - ČT v rámci bloku ODPOLEDKA opakuje sérii Rande s Fyzikou. V pondělí 16. 3. od 12.40 je díl Pohyb a rychlost. Klidně se koukněte a zopakujte si. Celá série je dobře udělaná, jen některé díly nejsou pro Vás. (Ale rozhodně Vám neublíží...). Další díly budou během týdne přibližně ve stejný čas. Vždy na ČT2. Pokud zrovna nemáte čas, celá série je v ivysílání a můžete jí sjet přes net.

Pokud někdo zapomněl či ztratil Pracovní sešity ( i na chemii apod.) tak tady https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/1509/4872dd917bac7d2a9b61b651770ae5c9 se zaregistrujte a máte k nim přístup online.

 

Do 27. 3.

Učebnice Fyzika 4, kap. 6 Souvislost elektřiny a magnetismu, str. 63-75

Přečíst, zapsat pozn. (kap. 6.1K zapamatování na str. 66 obr. 72 , kap. 6.2 K zapamatování, obr. 76, obr. 77, jak vypadá buzola a čím se liší od kompasu-bude na to prověrčička zadaná přes Office 365 - Teams, kap. 6.3 - zapsat k zapamatování, + obr. 81, 82, kap. 6.4 k zapamatování,) umět otázky a odpovědi.

Pracovní sešit 9, str. 4-8.

Pokud ho někdo zapomněl či ztratil - elektronická verze viz odkaz výše.

Do 13. 4.

Učebnice str. 76-80

Zdroje střídavého el. napětí

Přečíst, zapsat k zapamatování + obr. str. 77-vznik střídavého napětí, napsat, co je frekvence a jednotky, jakou f má stř. napětí v zásuvce,

Jaké části má alternátor, co je to efektivní hodnota stř. napětí.

Umět otázky a úlohy str. 79 a 80

Pís. Do sešitu úlohy s kalkulačkou 1,2 str. 79

PS 9 – str.10-11

Do 17. 4.

Učebnice fyziky 4. str. 80 - 85. Přečíst, pochopit, zapsat - "k zapamatování". Nakresllit schém. značku transformátoru. Umět všechny úlohy str. 85. 

PS 9 str. 13 - vyplnit

Jako úkol, prosím, do pátku zaslat wordovský dokument s 

  1. jednou úlohou na řešení transformátoru (Může být z PS, z učebnice, Vaše vlastní) -lze vložit foto
  2. alespoň 3 příklady, kde doma máte transformátory (můžete i více...), každý příklad vyfotit a vložit k příkladu

Dokument můžete snadno vytvořit v office365 (např. na onedrive zvolíte nový  a pak word) nebo přímo v aplikaci...

Čekám na otázky k zápisu úlohy (zápis, schéma, vzorec, dosazení, výsledek, odpověď..) atd. 

Do 24. 4.

Učebnice str. 85-86- jen přečíst pro informaci,

Str. 86-89- Výroba a přenos el. energie

Přečíst, nakreslit do sešitu obr. 95 a 98 str 86 a 87. Napsat mi a poslat odpovědi na otázky:

  1. Proč se transformuje napětí pro přenos např. na 400kV, když potom ho musím zase transformovat na 230V a při každé transformaci dochází ke ztrátám? (účinnost Transf. je v nabíječce cca 90%, velké pro tyto změny mají účinnost až 98%)
  2. Jaké el. napětí je ve vodičích, kterými se rozvádí el. energie po městě?
  3. Proč je nebezpečné lézt na střechu vagonu? Jaké el. napětí je mezi Vodičem a kolejemi (potažmo střechou vagonu)?

Prémiová 1 je za fotografii transformátoru na sloupu vedení kdekoliv venku… Kdo hledá najde! (vzor je např. na obr. 102…)

PS str. 12 vyplnit

Ve čtvrtek přečíst str. 89-90 Fotovoltaický článek

Čekám na otázky...

 

Do 30. 4. - zadání na Teams

Učebnice  4 Str. 89 přečíst, pochopit…, str. 91-95 – přečíst, umět odpovědi na otázky. Vše je praktické, hledat příklady a porozumět. Pokusy sami doma nedělejte!!!

Jsou to zajímavé informace pro pochopení některých běžných věcí. Přečíst i modré sloupečky. Případné otázky, budu-li vědět, rád zodpovím…

PS 9  5- 8 vyplnit

Opakování PS 8 41-46

Obé … Kontrola ve středu (vzory budou na Teams)!

Pokud jste zapomněli PS- připomínám možnost registrace na el. portálu Taktik - postup na webových stránkách v zadání Fyziky někdy v březnu...

 

Do 7. 5.

Učebnice 4 str. 96 – elektřina v atmosféře. Přečíst, zapsat. Nakreslit obr.114 a 115.

Str. 100- bezpečnost při práci.

Přečíst, nakreslit a zapsat modrý pruh na str. 100 (zapojení vodičů do zásuvky) nakreslit typické barvy vodičů – str. 100- zapsat zásady str. 100 a str. 101 - 1. pomoc

PS9 str. 24 – 26 kontrolní výsledky ve středu na Teams

 

 Do 15. 5.

Tento týden to bude těžké - ale z matematiky. Tam toho máte dost. Proto si zopakujte celou elektřinu, ptejte se a další týden bude malý testík. Od el. proudu po první pomoc. A pak začneme Jaderku...

 

Zadání do 22. 5.

Učebnice 5 str. 88 – 92.

Poznatky o stavbě atomů- přečíst. Nakreslit do sešitu model atomu . Popsat části atomu, jednotlivé částice, zapsat pojmy- protonové číslo, nukleonové číslo, izotop. Písemně do sešitu úlohy 1-5 str. 89

Radioaktivita – přečíst, zapsat co to je ( K zapamatování), nakreslit do sešitu obr. 83 a 84 na str. 91 a tabulku na str. 91. Co to je přirozený a umělý radioizotop. Najít tzv. Rozpadové řady na internetu a zkusit pochopit. Otázky str. 91 – umět

Poslat na Teams odpovědi na otázky:

Je radioaktivita škodlivá?

Kde se v praxi využívá radioaktivního záření?

Je i jiné částicové záření, než zmíněné 3 typy (α, β, γ)?

Čím je nebezpečný Radon? Vysvětli…

 

Do 31. 5.

Učebnice 5 str. 93 Získávání energie štěpením atomů – lépe by bylo jader atomů

Přečíst, zapsat k zapamatování. Nakreslit obr. 87. Umět si odpovědět na otázky

Str.94 – Získávání energie slučováním jader atomů

Přečíst- zapsat k zapamatování, obr. 89. Doplnit- slučování jader lehkých prvků – termonukleární syntéza- probíhá za velmi vysokých tlaků a teplot- např. v nitru hvězd. Na Zemi pouze v tzv. vodíkové bombě- roznětkou je klasická štěpná bomba (uran, plutonium,…) a při vysokém tlaku v centru exploze dojde ke slučování deuteria nebo tritia. Všechny prvky ve vesmíru s protonovým číslem vyšším než 3 museli vzniknout při nějaké termonukleární reakci. Prvky těžší než železo vznikají pouze při výbuchu supernovy…(a pak se mohou ale také rozpadat…)

Vyplnit PS9 str. 37 – 40, zkontrolovat podle výsledků (budou zveřejněny ve čtvrtek na Teams)

 

Do 5. 6.

Fyzika 5 str. 95 – 98 – Jak pracuje jaderná elektrárna

Nakreslit do sešitu schéma jad. Elektrárny, popsat primární, sekundární a terciální okruh. Umět vysvětlit – k čemu slouží parogenerátor? Jaká teplota a tlak je v reaktorové nádobě? Co vypouští do ovzduší JE (jaderná elektrárna)? Co je palivem v reaktoru? Co je moderátorem a co dělá moderátor v JE Temelín?

Může nastat stejná havárie v JE Temelín jako v Černobylu nebo Fukušimě? Proč ano, proč ne-zdůvodni. 

Odpovědi napsat ve Wordu a přiložit jako Přílohu 1 do Teams

Pracovní sešit 9 str. 41 – 45.

Napsat zamyšlení (úvahu) na téma- jaderná energie- zdroj pro ČR. Popsat negativa, popsat pozitiva jaderných elektráren a zkusit zvážit možnosti a  alternativy- jaké zdroje pro nás přicházejí do úvahy. Potřebujeme jadernou energetiku- ne dojmy, ale zkuste si to srovnat v hlavě a vysvětlit pomocí dostupných informací. Rozsah 1-2 normostrany (cca 250-500 slov, 1800 – 3600 znaků). Zpracovat ve Wordu  – velikost písma 11-12, řádkování 1,5, dop. okraje po stranách 3cm, horní a  dolní 2,5 cm. Přiložit k zadání do Teams. - Je připraveno v příloze- nezapomeňte se nakonec podepsat.

Můžete i doplnit o krátké statistické šetření ve Vašem okolí – názor na jadernou energetiku- rizika, výhody, jaké mají informace apod… To je poměrně volné téma a dobrovolné.

Doporučuji - prohlídnout stránky ČEZu věnované JE Temelín, včetně virtuální prohlídky.

https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/jaderna-energetika/jaderna-energetika-v-ceske-republice/ete

 

Do 12. 6.

Učebnice 5 – Využití jaderné energie, str. 98-99 , přečíst, popřemýšlet. Další si řekneme ve středu 10. 5. ve škole.

 

 

Český jazyk - do 20. 3.

     Učebnice - cv. 4,5 str. 69, str. 70 - 71 obé do školního sešitu

     Pracovní sešit - str. 48 - 51

V případě potřeby kontaktovat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4.

Učebnice str. 74 a 75

do sešitu písemně:

  • cv. 10 str. 74
  • cv. 12 str. 74 a 75

ostatní ústně

Pracovní sešit str. 52

 Do 9. 4.

Vyplnit PL a odevzdat. PL zde https://drive.google.com/file/d/1srvt3fD4qGoA5VG8yFGffwh0QB_ojPzE/view?usp=sharing

 

Do 17. 4.

Učebnice str. 76 zopakovat spojovací výrazy v souvětí

Písemně do sešitu cv. 3a) na straně 77

 

Do 30. 4.

Do 24. 4. Vyplnit PL a odeslat – zdroj zde - https://drive.google.com/file/d/1WWZXffoXX7JbHrjRfNwALiwmxdDHbAkT/view?usp=sharing

 

Učebnice str. 77 cv. 4 a) – vypsat do sešitu spojovací výrazy a určit jejich slovní druhy

Písemně do sešitu cv. 4 b), c), d) na straně 77 a cv. 7 str. 78

 

Do 7. 5. 2020

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/1J7Af1FEJEtJdlhhP6ME6TvUOnihPbkl8/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 15. 5. 2020

Učebnice str. 85 přečíst text Diváci ve stávce, do sešitu písemně úkoly pod textem

Doplnit osnovu a přepsat do sešitu

Indoevropské jazyky – např.

1.

2.

3.

4.

Slovanské jazyky

-          Vznikly z …

-          Dělí se na … + příklady:

        1.

        2.

        3.

Nejstarší spisovný slovanský jazyk je ……………………………………………………………. Užili ho bratři ……………………………………………………….

Přišli na ……………………………………………………………………………………. roku ……………………………………………..

Užívali písmo………………………………………..

Z toho vznikla ……………………………………………………………………. . Ta se užívá v …………………………………………………………………. .

 

Do 18. 5.

Vypracovat pracovní list - https://drive.google.com/file/d/16PFa9yaxqqT_A11Vp4VAiiZliCBMvs8o/view?usp=sharing

 

Do 25. 5.

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/1LHof5p-XI0n2y8aSzjiADCKAftlxn93_/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 10. 6. 2020

Vypracujte PL - https://drive.google.com/file/d/1IeYjMZ5IyyEdyJmWl8jMdxXXEwwfjzM6/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 22. 6. 2020

Vypracujte PL - https://drive.google.com/file/d/19tB_96ibycpNbZvvx6xKlH_Z7Kj_KNT0/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

 

 

Dějepis - do 20. 3.

      Učebnice - napsat poznámky str. 102 - 105

      Pracovní sešit str. 37 - 38

      Referát - podle zadání, domluvit ve dvojici

 Do 3. 4.

Učebnice str. 106 až 110 – vypsat stručné poznámky

Pracovní sešit str. 39 a 40

 

Do 15. 4. 2020

Učebnice – str. 111 až 114 – vypsat do sešitu stručné poznámky

POJMY – opsat do sešitu, doplnit vysvětlení, zaslat ke kontrole

Emancipace

Imperialismus

Kolonialismus

Impérium

Antisemitismus

Bitva u Hradce Králové

Reparace

Vatikán

Pracovní sešit str. 41 až 42 - vyplnit

Nezapomeňte na zadaný referát – zašlete do 15. 4. 2020

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 30. 4.

Učebnice – str. 116 až 120 vypsat do sešitu stručné poznámky

Pracovní sešit str. 43 až 44 - vyplnit

Nezapomeňte na zadaný referát – termín byl do 15. 4. 2020

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mobil: 724 019 623

Možno využít WhatsApp

 

do 14. 5. 2020

Učebnice – str. 121 až 122 – vypsat do sešitu stručné poznámky

Pracovní sešit str. 45vyplnit

Přečíst učebnice str. 123 až 128 - Kultura 2. poloviny 19. a počátku 20. století

Pracovní sešit str. 46 – vyplnit

Někteří dosud neposlali zadaný referát – termín byl do 15. 4. 2020

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mobil: 724 019 623

Možno využít WhatsApp

 

Do 29. 5. 2020

Učebnice – str. 129 až 131 – vypsat do sešitu stručné poznámky

Pracovní sešit str. 48 – vyplnit

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mobil: 724 019 623                  (Možno využít WhatsApp)

 

Do 12. 6. 2020

Vypracovat PL a odeslat ke kontrole - odkaz zde - https://drive.google.com/file/d/1lUK13tGIDtpUoksftSbS1cPKKSLdtfAH/view?usp=sharing

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mobil: 724 019 623                  (Možno využít WhatsApp)

 

Do 22. 6.

Učebnice – str. 135 až 139 – vypsat do sešitu stručné poznámky

Pracovní sešit str. 49 až 52 – vyplnit

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mobil: 724 019 623                          Možno využít WhatsApp

 

 

 Chemie

materiály ve formátu pdf a doc jsou ke stažení

https://drive.google.com/drive/folders/1a9oNH5z5DLIOM1lE2rjarKHNNdcgEMoI?usp=sharing

 

Do 30.3.

1. hodina:

- přečíst kyseliny v učebnici na str. 64

- do sešitu odpovědět celou větou na otázky 3 a 4 na str. 64, zapsat vlastnosti kyselin a co jsou kyseliny a jak se rozdělují

- přečíst bezkyslíkaté kyseliny na str. 64 a 65 a vypsat poznámky z kyseliny chlorovodíkové (i použití),

použití kys. fluorovodíkové a kyanidů

2. hodina

Potřebuji vás naučit názvosloví kyselin.

Materiál zde - https://drive.google.com/file/d/1kDgQuzkaEVbVm8JeiTD_TYR9PqJ3jFM7/view?usp=sharing

Hodně štěstí. J   Příště uděláme ze vzorečku název.  

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8. 4.

1. hodina – teď to vyzkoušíme naopak

H2MnO3   → H2I Mn O 3– II   → záporná: - II . 3 = - 6, kladná: I . 2 + ….. = 6 → MnIV → kyselina

   manganičitá   - pořád stejný princip    

Připomínám znovu video https://www.youtube.com/watch?v=3s1-MyxRaNM

A ještě to rozšíříme: u kyselin, které mají 3 vodíky se používá název trihydrogen (3 vodíky),

u 4 vodíků – tetrahydrogen, u 5 vodíků – pentahydrogen

např.H3 I PO4– II → záporná: - II . 4 = - 8, kladná: I . 3 + ….. = 8 → PV → kyselina

trihydrogenfosforečná

Na týmy vám pošlu v zadání pár kyselin na vyzkoušení.

PS str. 42

2. hodina – napsat poznámky z kyslíkatých kyselin ze str.6 6-68 : kyselina sírová - vlastnosti a použití (první tři a poslední dvě), kyselina dusičná - vlastnosti a použití, k. uhličitá – použití, k. siřičitá- působení na přírodu

PS str. 41, 43, 44(bez17) – pH je v uč. na str. 63

 

Do 21.4.

1) Teď si probereme hydroxidy. Nejdříve názvosloví. Je velice jednoduché. Hydroxidy mají anion O-IIHI. Když sečtete oxidační čísla, dá vám to –I, což je oxidační číslo hydroxidů OH-I. Takže je to stejné jako u chloridů, dáváte čísla křížem.

př. hydroxid vápenatý   CaII (OH)2-I      Ca (OH)2   pokud je počet aniontů OH větší než jedna, píše se

                                                                                         do závorky

     hydroxid sod         NaI OH-I   → Na OH  

    

     AlIII (OH)3-I   - hydroxid hlinitý

Názvosloví se naučte, budete na něj navazovat v 9. třídě!

Přečtěte si HYDROXIDY na str. 70 až 73 a napište tyto poznámky – shrnutí na str. 73 (Akorát to trochu roztřiďte a podtrhejte.)

2) Vyplňte PS str. 40 a 42 a pošlete na office teams (bude jako úkol v zadání)

 

Do 28. 4.

Nevyhazujte PS. Budete je ještě potřebovat v 9. třídě!‼

Názvosloví oxidů, halogenidů, kyselin a hydroxidů už byste měli umět. Můžete si to procvičit nebo ještě nastudovat na stránkách www.nazvoslovi.cz. Vysvětlují to také na youtube.

1. hodina: Vyplňte přiložený PL – kyseliny, hydroxidy. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemá možnost, pošlete to na email.

PL zde -https://drive.google.com/file/d/1_lULe53m9WynM2uLyLyPcjNdjoIQn6_v/view?usp=sharing

2. hodina: Teď se chvíli budeme věnovat rovnicím. Nejdříve začneme vyčíslováním rovnic. Jedná se o zákon zachování hmotnosti. V uč. na str. 46 si napište nadpis a větu v zeleném obdélníku. Ukážeme si to na jedné rovnici.

                               H2 + CL2HCl                        1) Počet atomů vodíku nalevo se musí rovnat počtu atomů vodíku

reaktanty (výchozí látky)         produkty                   napravo. To samé je i s chlórem.

                                                                                   2) Upravíme rovnici: H2 + CL2 → 2 HCl (dvojka platí pro vodík i chlor)

                                                                                    3) Nikdy neměníme čísla dole, vždy přidáváte čísla ( počet molekul)

                                                                                       jen před sloučeniny.  

Podívejte se na toto video: https://www.youtube.com/watch?v=58OB7OVsPH4 . Když nebude rozumět, dejte vědět.

Vyzkoušejte si to na těchto rovnicích a pošlete do týmu .

Fe + Cl2 → FeCl3           O2 + P2 → P2O5             Cu + Cl2 → CuCl             KBr + I2 → KI + Br2            CO + Fe2O3 → Fe + CO2

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8.5.

1) PS str. 24 a 25 (v uč. na str. 36). Nápověda: 25/5a (1 : 3 : 2), 25/7a (Moly se píší stejně jako molekuly. Když máte v rovnici dva moly vodíku a zvýšíte ho na šest molů, kolik molů vody vznikne ze dvou molů vody z rovnice?)

2) Teď trochu opakování: Určete název nebo vzorec těchto sloučenin. Nezapomeňte na oxidační čísla‼‼

H2ClO4, P2O5, FS3, N2O, LiOH, BCl3, HFeO2, oxid manganičitý, kys. chlorovodíková, jodid vápenatý, kys. bromečná, hydroxid manganatý, kys. trihydrogenboritá, kys. tetrahydrogenkřemičitá

 

Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

 

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

do 15.5.

1. hodina: Budeme probírat molární hmotnost. V odkazu máte PL – molární hmotnost-zde- https://drive.google.com/file/d/1TsFOUqHaXSArAYTXCjOEKLFt8_E7ppXP/view?usp=sharing

kde máte všechno vysvětlené (jsou tam i videa). V druhé části jsou úkoly na procvičení. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

2. hodina: PS str. 27, 28, 29. Nápověda pro str. 27: U exotermické reakce se teplo uvolňuje (u hoření), u endotermické se teplo spotřebovává (u fotosyntézy).

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 25.5.

1. hodina: Zopakujte si ještě molární hmotnost v PS na str.30 a 31. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

2. hodina: Teď budeme zase používat rovnice. Podíváme se na neutralizaci. Je vysvětlena v následujícím videu, ve druhé polovině. Napište si z toho poznámky do sešitu, jak je to tam uvedeno. Podívejte se i na první polovinu videa.

https://www.youtube.com/watch?v=5ZsFqowialA

Doplňte rovnice neutralizace:   HBr + KOH → ………. + …………… pod všechny sloučeniny napište jejich názvy

                                                       HF + Ca(OH)2 → …………. + ……………… pod všechny sloučeniny napište jejich názvy

 

 

Do 1.6.

1. hodina: Ještě zůstaneme u neutralizace. Máte zde přiložený PL – neutralizace https://drive.google.com/file/d/17P3HXPM_5P1uHPapH42naX-Im3Wbafzx/view?usp=sharing

Vyplňte v něm 5 úkolů, ofoťte a pošlete do úkolu na MS Teams nebo na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

2. hodina: Teď už budete jen opakovat. Začneme molární hmotností. Budete potřebovat tabulky a vzorečky.

1. Vypočítejte: a) Hmotnost pěti molů kyseliny sírové (H2SO4)

        b) Hmotnost mědi v 80 g síranu měďnatého (CuSO4) - použijte trojčlenku s hmotností a molární hmotností (M)

           c) Hmotnost neznámé látky, když n = 0,5 molu a M = 16 g/mol

2. Určete prvek, jehož látkové množství 0,25 molu má hmotnost 8 g. (Prvek z výpočtu hledejte v tabulkách)

     Vypočítejte, ofoťte a pošlete do úkolu na MS Teams nebo na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

 

Do 8.6.

Teď se uvidí, co si pamatujete. Vyplňte závěrečný test, který máte v odkazu - https://drive.google.com/file/d/1tmpbloqvttGY0fLyp46YkPPH3R9Z1C6e/view?usp=sharing

Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete na email ! Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

Do 16.6.

Ještě opakování. Vyplňte PL – opakování 8.r. Je v odkazu - https://drive.google.com/file/d/1w_z2Ja7VMx11xhY7wB-2FQCRZoNs1vCt/view?usp=sharing

Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email ! Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

Přírodopis – do 20.3.

1) Dovyplnit celý list OBĚHOVÁ SOUSTAVA (rozdělaný v minulé hodině)

   - do listu ještě doplnit a vysvětlit pojmy věnčité tepny (u srdce), co se děje při infarktu, co je EKG

2) PS: - měla by být vyplněna kosterní a svalová soustava

           - vyplnit oběhovou soustavu str. 12 – 14 (nedělat 8, u 7 jen poslední řádku)

3) Přečíst MÍZNÍ SOUSTAVU v učebnici na str. 71-73

 - napsat poznámky: shrnutí na str. 73 a co je aktivní, pasivní imunizace, infekční nemoc a inkubační doba

4) PS str. 14-15 – mízní soustava

5) vše se naučit

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30.3.

1. hodina:

- k poznámkám mízní soustavy ještě doplnit co je alergie a AIDS ze str. 73

- přečíst v učebnici dýchací soustavu na str. 74 - 77 a napsat poznámky:

DÝCHACÍ SOUSTAVA

- shrnutí na str. 77

- horní cesty dýchací: - d………. n………….(oteplování a čištění) + vedlejší n……………. d………………

                                       - n……………………… - ústí sem E…………….   t…………….. z u……….

                                       - h……………… p……………… - uzavírá při polykání d………… c…………

- dolní cesty: - h………….. – ch…………….. š…………………

                                            - h…………………. v…………….

                         - p…………………….. – vyztužená ch……………

                         - p……………………

                       - p…………………..

                       - p……………. v…………….. složen z p…………………. s…………………..

blány kryjící plíce: p……………………. a p…………………………

dechová frekvence: …………………………… (číslo)

vitální kapacita plic: …………………………… (číslo)

nemoci: vypiš názvy, u angíny i závorku

2. hodina:

Vyplnit PS str. 16,17,18

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8.4.

1. hodina – trávicí soustava – přečíst str. 78 až 80 a udělat poznámky (Můžeš si vytisknout a vyplnit přiložený list jako poznámky.) https://drive.google.com/file/d/1Pe1jYC4HNv3V_vfQVWldSmfYaOBeVbrV/view?usp=sharing

             - na str. 83 si přečíst tabulku s vitamíny a napsat shrnutí

2. hodina – PS str. 20-23 (trávicí soustava), na office teams budete mít úkol

 

Do 21.4.

1. hodina – přečíst na str. 86 a 87 vylučovací soustavu a napsat tyto poznámky: shrnutí na str. 87, odpovědi na otázky 1 a 3, napsat, co je dialýza, nakreslit vylučovací soustavu na str. 86(bez kostry)

- PS vylučovací soustava str. 23,24

! pošlete vyplněný PL – trávicí soustava (zadaný v minulé přípravě do 8.4.) na office teams (bude jako úkol v zadání)

2. hodina – přečíst KŮŽI na str. 88, 89 a napsat tyto poznámky: shrnutí na str. 89, vypsat kožní žlázy(4), receptory- vnímají teplo,……. (str. 88) a nemoci (str. 88)

 

Do 28.4.

Jen připomínám. Sešity s poznámkami a PS nevyhazujte. V září z nich budeme opakovat.

1. hodina : Nervová soustava je poměrně dlouhá, tak jsem vám v příloze připravila PL, který si doplňte podle učebnice. Abyste se v tom lépe vyznali, jsou tam napsané stránky, na kterých to najdete.

https://drive.google.com/file/d/1zPW8GLs9mR7IuRGV-YZffAqeb6gmglbE/view?usp=sharing

2. hodina: PS str. 26, 27, 28.

! Úkol PS str. 29. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemá možnost, pošlete to na email. !

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 15.5.

1. hodina: Teď budeme chvíli probírat smysly. Nejdříve začneme třemi jednoduššími v uč. na str. 98 a 99. Přečtěte si je a napište poznámky - shrnutí na str. 99, dále připište, kdo používá Braillovo písmo, a nakreslete obrázek jazyka na str. 99

2.,3. hodina: V odkazu máte PL – oko, ucho - https://drive.google.com/file/d/1gKCai1pyoIKU2zG4EVWFlgfGnlCXSm40/view?usp=sharing

Vyplňte ho podle učebnice na str. 100 – 103 a uložte jako poznámky.

Tento PL bude jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

4. hodina: Vyplňte PS str. 31 – 33 – smyslová soustava

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 22.5.

 

1. hodina: Naše tělo kromě nervové soustavy řídí i endokrinní soustava (hormony). Přečtěte si o ní v uč. na str. 104 a 105.

Jako poznámky si napište shrnutí na str. 105 a vyplňte PS str. 33, 34. Podívejte se na toto video. Jsou tam zajímavé informace:

https://www.youtube.com/watch?v=fv1I-6ConT0&list=PLu9YmWHGvyyv_FhObYocwjXMlPy_jEkDt&index=14

Můžete se podívat i na další orgánové soustavy.

2. hodina: A teď vaše oblíbené téma – pohlavní soustava. Najdete ji v uč. na str. 106 a 107. Vyplňte PS na str. 35 a 36.

Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

 

Do 1.6.

1. hodina: GENETIKA – podívejte se na následující video a napište si z něj poznámky do sešitu.

Ty pak ofoťte a pošlete do úkolu na MS Teams nebo na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=i5L6J4xQaNw&list=PLu9YmWHGvyyv_FhObYocwjXMlPy_jEkDt&index=18

Kdo nemá možnost z videa, napíše poznámky z učebnice a také pošle.

1. hodina: Prenatální vývoj, těhotenství – platí to samé jako u genetiky, ale nic neposílejte.

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=Rq11NC1W3lw&list=PLu9YmWHGvyyv_FhObYocwjXMlPy_jEkDt&index=19

 

Do 8.6.

Minulý týden jste se dozvěděli něco o zrození. Dnes budete pokračovat od narození. Vyplňte PS na str. 37, 38 podle učebnice str. 111.

 

 

Do 16.6.

Všechno si to zopakujte v souhrnném tetu v PS str. 43. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email ! Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

VKOZ

do 27.3.

Agresivita

Učebnice str. 115 – 116, přečíst a do sešitu napsat poznámky:

Agresivita – sklon k útočnému, nepřátelskému chování k něčemu nebo někomu.

Formy agresivity – potlačovaná (v myšlenkách a představách)

                                 verbální (slovní)

                                 fyzická (vůči lidem, zvířatům, věcem)

Výsledky agresivity: kladné – přežití jedince (např. získání potravy), obrana před útočníkem

                                   záporné – získání nadvlády nad druhými, spáchání zločinu, šikana, domácí násilí,

                                                       týrání, v krajním případě smrt jedince

Dále opsat z učebnice str. 116: Jak si vybít zlost

Do sešitu vypracovat úkol u „tužky“ na str. 116

Formy individuálního násilí

Učebnice str. 117 – 119, přečíst, odpovědět na otázky v textu, napsat poznámky do sešitu:

Oběti násilí                         Formy násilí                       __

Starší lidé                            loupežná přepadení

Ženy                                     znásilnění, domácí násilí

Děti                                       šikana, týrání, zneužívání

Důvody proč násilník vybírá jmenované skupiny osob:

  • Osamocenost, důvěřivost (násilník si troufne)
  • Tělesný handicap oproti agresorovi (věk, vzrůst, zdravotní stav)
  • Snadnější cíl uspokojení potřeb násilníka (finanční obohacení, sexuální touha, ponížení oběti, touha zabíjet)

Zjistit a napsat do sešitu telefonní číslo na linku bezpečí a dětské krizové centrum

Dále pracovní list: Týrání dětí – odkaz: https://drive.google.com/file/d/1iN86Vfky1Hl54P3seGC5mOjhp0Ll9rpe/view?usp=sharing

 

Do 24.4.

  1. Seberegulace - Zvládání problémových situací – pracovní list – vyplnit a odeslat (nikdo neposlal minulý pracovní list!)

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1moiuh_q9L1fLp4Eh53Srd1E_gYlv-J7c/view?usp=sharing

  2. Majetek a vlastnictví

      Do sešitu poznámky:

      Vlastnictví – právo osoby na určitou věc

      Majetek – určitá věc, kterou člověk má = vlastní

      Práva vlastníka: věc držet, užívat, spotřebovat, prodat, darovat, pronajmout, nechat bez užitku, získat zpět, pokud mi ji někdo zcizil

Dělení majetku

  1. Hmotný – auto, dům, oblečení ……
    1. Nemovitý – svázaný s půdou = nepohyblivý – budovy, pozemky, stromy…..
    2. Movitý – přemístitelný – auto, nábytek, knihy……..
  2. Nehmotný – autorská práva, technologické postupy……..

Formy vlastnictví

  1. Soukromý majetek – a) osobní: kniha, tričko, hřeben…..

                                     b) rodinný: dům, auto, lednička

                                     c) podnikový: prodejna, bagr….

   2. Veřejný – a) obecní: škola, autobusová zastávka, chodník……

 

                      b) státní: hrad, národní park, železnice………..

 

Do 30.4.

Platidla. Rozpočet. Daně. – poznámky s úkoly

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1_gWs1dyi6BcjR2a1ONKB_bo-KIAwbZ_k/view?usp=sharing

Připravený text si můžete vytisknout, doplnit úkoly a vložit do sešitu.

Zaslat na můj mail pracovní listy zadané dříve (kdo ještě neudělal)

 

Do 7.5.

Výroba, obchod, služby - poznámky s úkoly – vytisknout, vypracovat úkoly a vložit do sešitu.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1PRGwe6VaAdQZCoUcLunYL7ig6ul8Shoc/view?usp=sharing

 

Do 15.5.

Tržní hospodářství – učebnice str. 50 – 51: přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy:

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1xsP6R1UxJmfOXQLHa_gwu43_M-r65LoX/view?usp=sharing

Pracovní list (Člověk, stát a hospodářství) – vyplnit a odeslat na mail.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1QvhP7uTNVjHWM2SDMdnEjOiV7nUmJtM0/view?usp=sharing

 

Do 22.5.

Typy a formy státu. Složky státní moci. – stáhnout a vytisknout poznámky, doplnit chybějící, vložit do sešitu.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1dpVQu9BcdBzq_s66sSICVqE6BFxdxh3k/view?usp=sharing

Naše obec – pracovní list, vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1xRytDK-4zRPsAxnnzHcGkrXKGXu74Ej8/view?usp=sharing

 

 

Do 29.5.

Demokracie – přečíst si poznámky

Odkaz:

https://drive.google.com/file/d/14tL3ynY1BptfQy3iZp7y4zIapt_SSIRB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1XlJYLegRgieT5RFgEvm8yiagQ2B5DmUk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1wrWThd1FeSkXl6lUDYgP0PMp80hJPDzL/view?usp=sharing

Podle poznámek vyplnit pracovní listodeslat na mail.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1qqZ6UxeNsBeSbVkW3cYhOvEZAtk6xWFc/view?usp=sharing

 

Do 12.6.

Ochrana člověka za mimořádných situací – podle prezentace vyplnit pracovní list.

Pracovní list odeslat.

Prezentace – Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1ZDxEJ6zdH_fNT8-hm4pmSEyivTuptJto/view?usp=sharing

Pracovní list – Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1q-fZjw_bkEhdmuewPCNEpGDVGJTIg8Md/view?usp=sharing

 

Kontaktní email - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

Německý jazyk

A. Trsková do 20. 3.

Učebnice WIR 1

str. 109 cv. 4 – NAPSAT do školního sešitu odpovědi na otázky podle textu na str. 108. Psát celou větou.

Pracovní sešit WIR 1

Je třeba mít hotová následující cvičení:

Str. 85, str. 86, str. 87, str. 88, str. 89 cv. 9, str. 90 cv. 12 a 13, str. 91 cv. 14 a 15

 

Do 20.3. – doplnění

Učebnice WIR 2

str. 8 cv. 1 – do Vokabelheftu: nadpis Modul 4, pod něj Lektion 1

vypsat slovíčka z tohoto cvičení, vyhledat a napsat české významy a slovíčka se naučit

Školní sešit – Nadpis: Způsobová slovesa - opsat následující a naučit se:

Können – moci, umět, müssen – muset, wollen - chtít

Způsobová slovesa jsou neplnovýznamová, ve větě je s nimi vždy další sloveso, které jejich význam upřesňuje.

Způsobové sloveso stojí ve větě na druhém místě (v případě otázky na prvním), druhé sloveso dáváme na konec věty.

Časování: nepravidelné v jednotném čísle ve všech osobách, v množném čísle zůstává pravidelné.

Opsat zelené rámečky z učebnice na str. 10

Pracovní sešit WIR 2

Str. 3, str. 4 cv. 3,5, str. 5 cv. 6,7

Učebnice WIR 2

Projít ústně cvičení na str. 9, str. 10 cv.7 přečíst a přeložit (neznámá slovíčka vyhledat a napsat do Vokabelheftu),

do školního sešitu nadpis: Stefan will Tennis spielen lernen – Štefan se chce učit hrát tenis.

Věty pod textem napsat do školního sešitu tak, aby byly správně podle textu.

 

do 27.3.

  1. Zopakovat si časování způsobových sloves (können, müssen, wollen)
  2. Pracovní sešit str. 6 cv. 10, 11, str. 7 cv. 13 (doplnit správné tvary způsobových sloves, ve cv. 13 správně poskládat věty – pozor – způsobová slovesa nutno správně časovat, zde uvedeny v základním tvaru),

věty z cv. 13 přeložit do ČJ – napsat do školního sešitu

  1. Pracovní sešit str. 16 cv. 36, str 17 cv. 37
  2. Učebnice str. 11 cv. 9 – do Vokabelheftu vypsat slovíčka i se členem a naučit se
  3. Pracovní sešit str. 5 cv. 8, str. 6 cv. 9

 

Do 3. 4.

  1. Pracovní list – způsobová slovesa. Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1NTqHY-Pv99FFxqCIKcDAo-AbNnJiwuyr/view?usp=sharing
  2. Učebnice str. 12 cv. 13 – napsat do sešitu –

doplnit pomůcku (i se správným členem ve 4. p. = einen, eine, ein), kterou k činnosti z první věty potřebuji,

věty přeložit do češtiny

  1. Učebnice str. 14 cv. 20 – do Vokabelheftu vypsat slovíčka i se členem a naučit se
  2. Školní sešit – nadpis – Přivlastňovací zájmena a opsat následující:

ich (já) – mein (můj), meine (moje)

du (ty) – dein (tvůj), deine(tvoje)

er (on) – sein (jeho), seine (jeho)

sie (ona) – ihr (její), ihre (její)

es (ono) – sein (jeho), seine (jeho)

wir (my) – unser (náš), unsere (naše)

ihr (vy) – euer (váš), eure (vaše)

sie (oni) – ihr (jejich), ihre (jejich)

Sie (Vy) – Ihr (Váš), Ihre (Vaše)

  1. Pracovní sešit str. 17 cv. 38 – utvořit přivlastňovací zájmeno podle vzoru, slovní spojení přeložit do češtiny a do pracovního sešitu také napsat

 

Do 9. 4.

  1. Přivlastňovací zájmena – pracovní sešit str. 8 cv. 15, str. 9 cv. 16, 17, 18, str. 10 cv. 19, 20
  2. Ostern – Velikonoce – pracovní list – vyplnit.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1d5u21oe9t9q6tYBNZpXeS6-c-TJgtcrV/view?usp=sharing

Pracovní list vložen i na MS Teams, zde i možnost dotazů, pokud někdo něčemu nerozumí.

 

Do 17. 4.

  1. Učebnice str. 16 cv. 24 – přečíst si krátké rozhovory

Do sešitu nadepsat – 4. pád přivlastňovacích zájmen a opsat zelenou tabulku z tohoto cvičení.

(! – u mužského rodu přidáváme k přivlastňovacímu zájmenu koncovku: –en)

  1. Pracovní sešit str. 11 cv. 21, 23 – doplnit přivlastňovací zájmena ve 4. pádě, str. 12 cv. 25 – vybarvit vlajky států podle zadání a vlajku přiřadit ke správnému státu.
  2. Pracovní list – přivlastňovací zájmena – vyplnit a odeslat na můj mail nebo odevzdat na MS Teams.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1FGjyceQXyULC28RYa4Y621siInUpIXAQ/view?usp=sharing

 

Do 24. 4.

  1. !!! Poslat zadaný úkol z minulého týdne, kdo ještě neudělal!!!
  2. Pracovní list – přivlastňovací zájmena - vyplnit a odeslat na mail nebo MS Teams

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1gWaa0_G-NkgjqP3pjxBmN-uDsQs2S_bd/view?usp=sharing

  3. Elektronická učebnice – kódy máte, kdo se ještě nezaregistroval, tak to udělejte

       str. 8 cv. 2 – poslech – poslouchej a opakuj

       str. 12 – Intonation – poslouchej a opakuj, to samé str. 19

  4. Elektronický pracovní sešit str. 7 cv. 12 – Co kdo umí? – poslech aspoň 2x, hotové vyfotit a odeslat

  5. Opakování slovní zásoby - Modul 4 Lektion 1 – pracovní list – vyplnit a odeslat na mail nebo MS Teams.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1D7cq-EO398xl3oQI-12bfg67B2xT-I6B/view?usp=sharing

 

Do 30. 4.

MŮŽETE ZAČÍT KONEČNĚ NĚCO DĚLAT?

Odevzdejte všechny pracovní listy a úkoly, které byly zadány (celkem 6) – na mail nebo na teams!

Učebnice str. 23 cv. 8 – Roční období a měsíce = Die Jahreszeiten und die Monate

Opsat do školního sešitu a naučit se.

Poslech – elektronická učebnice také str. 23

Do sešitu napsat také: im Sommer = v létě, im August = v srpnu

 

Do 7.5.

Pracovní sešit str. 20 cv. 5 – vyhledej 12 měsíců

Pracovní list - způsobová slovesa a přivlastňovací zájmena – vyplnit a odeslat na můj mail nebo na Teams.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1n8UAGz7wMM5FPyIalKs0sj7l2eOYS3Rr/view?usp=sharing

 

Do 15.5.

Učebnice str. 23 cv. 10 – Co patří k sobě? – napsat do sešitu

Pracovní list – opět „Způsobová slovesa a přivlastňovací zájmena“ – vyplnit a odeslat na teams nebo mail.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1VLsQkmajKS7VFDla4vWB0-m53tUZQiIj/view?usp=sharing

 

Do 22.5.

Pracovní list – Přivlastňovací zájmena 3 – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1NIC5hQLsdIrNTC-A3Jz07tphbBl5L_4O/view?usp=sharing

Učebnice str. 24 – slovní zásoba: počasí = das Wetter

Tato slovní zásoba je přeložena v pracovním sešitě str. 44

Vyhledat ve slovníku a zapsat (můžete do pracovního sešitu na str. 45 nebo do Vokabelheftu) následující slovíčka: slunce, déšť, sníh, vítr, mlha, oblak, mráz, bouřka, obloha, svítit, teplota, stupeň (o teplotě), vzduch, foukat

Pracovní sešit str. 23 cv. 12

 

Do 29.5.

Pracovní list – Jahreszeiten, Monate, Wetter – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/15H4N9aT4Ng0mXN9IxlbTI8YrKm_8RFfk/view?usp=sharing

PoznámkyZeměpisné názvy - stáhnout, vložit do sešitu, naučit se

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1DMSblcK4i5JDaaqkjm9J6CMIDM9bjv4N/view?usp=sharing

 

Do 5.6.

Pracovní list – Zeměpisné názvy – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/19BO5cqGc1gBhICuSrmOmYCsOlvPPeaYi/view?usp=sharing

Pracovní sešit – str. 19 cv. 1,2 – vyplnit, vyfotit a odeslat

 

 

Do 12. 6.

Pracovní list Modul 4 Lektion 2 – vyplnit a odeslat.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/19vRMKwG5KLrfv4zvyZTOeMBRHIdFFji6/view?usp=sharing

 

 

Do 19.6.

Závěrečné opakováníučebnice str. 52 cv. 1, 2, 4, 6 – vyplňte test

V případě potřeby kontaktujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

R. Hrabalová

V případě potřeby kontaktujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Ve vlastním zájmu pročíst slovíčka v pracovním sešitě strana 40, 41, 42

 

do 13. 3.

Učebnice strana 11/cvičení 9, 10

Učebnice strana 12/cvičení 12

Učebnice strana 44 - gramatika slovesa: können, wollen – NAUČIT

Pracovní sešit – strana 4

Text k pracovnímu sešitu, strana 4, cvičení 4

 Hallo! Wie heißt du? Ich heiße Stefan. Stefan, was ist dein Hobby? Mein Hobby ist Ski fahren.
Und wer bist du? Ich heiße Tanja. Ich bin 13Jahre alt. Ich kann sehr gut Tennis spielen, aber ich kann nicht Volleyball spielen. Und du, Peter, kannst du inline skaten? Ja, ich kann sehr gut inline skaten.

od 16.3. do 20.3.

Učebnice strana 13/cvičení 15,16

Učebnice strana 15 – gramatika – zelená tabulka

Učebnice strana 44 - gramatika slovesa: müssen, sollen

Pracovní sešit – strana 5

od 23.3. do 27.3.

Učebnice strana 16/ cvičení 25 – přečíst nahlas

Učebnice strana 17/ cvičení 26 - přečíst nahlas

Učebnice strana 18 – opakování

Učebnice strana 45- gramatika slovesa: werden

Pracovní sešit – strana 6

 

 od 30. 3. do 3. 4. 2020                      (kontakt - WhatsApp – 601 335 535)

  1. Učebnice – strana 19 – DU KANNST – přečíst si otázky a odpovědi v šedé tabulce a na papír napsat- vymyslet jiné otázky a odpovědi (8otázek + 8odpovědí)
  2. Vyplnit pracovní list v příloze. https://drive.google.com/file/d/1scHmqXVpR5tGi0dDdOpocjsiCGdrgBgB/view?usp=sharing
  3. Pracovní sešit strana 7/ cvičení 13
  4. Pracovní sešit strana 8/ cvičení 15
  5. Pracovní sešit strana 9/ cvičení 16

Do 10.4.

Opakování: přivlastňovací zájmena 1. pád (učebnice strana 15 - zelená tabulka)
plus opakování sloves - können, müssen, wollen, sollen

Naučit se: přivlastňovací zájmena 4. pád (učebnice strana 16 - zelená tabulka)

Najít si pomocí on-line slovníku slovíčka na téma Velikonoce ( nejméně 8 slovíček)

Pracovní sešit:
strana 9/ cvičení 17,18
strana 10/ cvičení 19
strana 11/ cvičení 21

Výslovnost budeme opakovat zde : (Hören und nachsprechen)

https://m.youtube.com/watch?v=5ptmC5GWaqg

https://m.youtube.com/watch?v=cDYK2CGCI1s

https://m.youtube.com/watch?v=uMi6ey3pMhY

 

Do 17.4.

Opakování - učebnice Modul 4/ Lektion 1 ( nová slovíčka, slovesa, přivlastňovací zájmena v 1. a ve 4. pádu)
Učebnice strana 18/cvičení 27, 28
Pracovní sešit strana 11/ cvičení 22, 23
Pracovní sešit strana 13/ cvičení 26

Výslovnost budeme opakovat zde : (Hören und nachsprechen)


https://m.youtube.com/watch?v=RM3uoBnhh4w

https://m.youtube.com/watch?v=0p2-crfRm2Q

 

Do 1. 5.

Učebnice
*strana 20 - nová lekce - prohlédnout nadpis, rozhovor pod nadpisem si zkusit přeložit - porozumět.
*strana 21/ cvičení 3, důkladně přečíst a porozumět všem variantám (pomocí slovníku)
*strana 22 - zelená tabulka - gramatika - naučit
*strana 23/ cvičení 10 (tužkou do učebnice)

Pracovní sešit
*strana 16
*strana 17/ cvičení 37
*strana 18/ cvičení 39
*strana 19/ cvičení 1

slovíčka najdete v pracovním sešitě od strany 40

 

Do 8. 5.

Učebnice

strana 22/ cvičení 6 (pouze spojit obyčejnou tužkou do učebnice) 

strana 24/ cvičení 11 (přeložit a naučit slovíčka o počasí)

strana 25/ cvičení 14 (opakování tázacích zájmen – Wohin? Wann? ,… + přečíst bublinku: Im Dezember fahre ich…. a podle tohoto textu vytvořit vlastní text (např. kam pojedete v létě.)

Pracovní sešit

strana 18/ cvičení 41

strana 19/ cvičení 2

strana 20

  • slovíčka najdete v pracovním sešitě od strany 40( aktuálně strana 43-44)

 

Do 22.5.

Učebnice

strana 26/ tabulka Wortschatz wiederholen (pouze spojit/ dopsat obyčejnou tužkou do učebnice)

strana 27/ Du kannst (přečíst - opakovat)

+ opakování celé lekce 2 (gramatika)


Pracovní sešit

strana 21/ cvičení 6, 7
strana 23/ cvičení 11,12
strana 24
strana 25/ 16

slovíčka najdete v pracovním sešitě od strany 40( aktuálně strana 43-44)

 

Do 29.5.

Učebnice

opakování celé lekce 2 (gramatika)

opakování slovíček – v pracovním sešitě od strany 40 (aktuálně strana 43-44)

Pracovní sešit

Strana 26/ cvičení 18 (najít chyby a přepsat správně)

Strana 27/ cvičení 17

Strana 28/ cvičení 20

Strana 29/ cvičení 21

Vyplnit přílohu – Länder Europas - https://drive.google.com/file/d/1xXVj8NN2cemTDoyW1CCSNGGwa4OoIfPg/view?usp=sharing

 

Do 5. 6.

Zopakujte si prosím:

  • slovíčka - lekce 2
  • měsíce + použití správné předložky
  • dny v týdnu + použití správné předložky
  • roční období + použití správné předložky
  • počasí
  • gramatika strana 22 v učebnici

Pracovní sešit

  • Strana 27/ cvičení 18
  • Strana 29/ cvičení 22

Pracovní list – všichni pošlou vypracované na WhatsApp 601 335 535 nebo email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

1)

https://drive.google.com/file/d/15H4N9aT4Ng0mXN9IxlbTI8YrKm_8RFfk/view

2)

obrázek v příloze (vyplnit, doplnit a cv. 3 pouze přeložit)

https://drive.google.com/file/d/1Y-9WBL2zBFAV82PeQFn9d5JWTbOXbqPd/view?usp=sharing

Plus všichni mi napíší opět na WhatsApp nebo email stručný dopis, jak se jim daří plnit úkoly a učit se slovíčka. Především ti, co se ještě neozvali. 

 

Do 12.6.

Kdo ještě nenapsal, tak se mi ozve!!!
Překlad pošlou všichni! :)

Pracovní sešit
strana 17/ 38
strana 18/ 40 ( otázky a odpovědi napsat do sešitu)
strana 25/ 15
strana 28/ 19

+ slovíčka strana 40-44

Překlad. - přelož do sešitu
Jaký je tvůj koníček? Můj koníček je lyžování.
Komu patří ta sportovní taška? Ona patří Týně.
Kam jedeš o dovolené. O dovolené jedu do Švýcarska.
Kdy začíná škola? Škola začíná v září.
Jaké je u vás počasí? Je slunečno.
Umíš plavat? Ano, umím velmi dobře plavat.
Umíš lyžovat? Ne, neumím dobře lyžovat.
Chci se učit surfovat.
To je můj mobil.
Kde je moje tričko?
V létě jedeme do Itálie.
Ve Vídni chci navštívit Prátr.
Kdy začínají prázdniny? Prázdniny začínají v červenci.
V jakých měsících je horko?
Zůstaneš zde jeden týden?
Prší a je větrno.
Slunce svítí a obloha je bez mraků.
Každý večer chodíme na diskotéku.

 

 Do 17. 6.

Do středy 17.6. si dodělejte úkoly, které vám chybí, bude kontrola. Budu chtít vidět pracovní listy a pracovní sešity a to především od těch, kteří po dobu vzdálené výuky nekomunikovali, nebo neposílali úkoly.

Někteří mi odevzdali učebnice - první dil, kdo tak neučinil, knihu si připraví. Pracovní sešity nikdo nevyhodí, máte je na příští rok!

Úkol do 19.6.

Vyplnit a poslat:

https://drive.google.com/file/d/19vRMKwG5KLrfv4zvyZTOeMBRHIdFFji6/view

+ opakování slovíček Lekce 2

 

Do 26. 6.

Napište mi dopis (10 vět), co budete dělat o hlavních - letních prázdninách. Úkol napište v německém jazyce :D !

 

 

Anglický jazyk

H. Spěváková - do 13. 3.

Zopakovat a doučit slovíčka ze 4.lekce v prac seš.

do 21. 3.

uč. str.54 Revision cv.1 ústně, cv.2 a 3 pís. do ŠS

PS dodělat celou lekci pís. do str. 43
 
do 27.3.

učebnice str.54 cv.4 pís do ŠS, str. 55 Write your project- napsat o histor.osobnosti českých dějin, může být i legenda,

                                                                                          přečíst si píseň+poslechnout, pomoc ot.ze str 52 Robin Hood, pís na papír+obrázek

 PS str. 42-43 písemně

 

Do 3. 4.

Podle CD z PS naučit a procvičit slovíčka 5.lekce

 Zopakovat lekci 1, hlavně slovíčka PS str 74,

 Texty učebnice str 16 a 17 The story of England, Materials - přečíst a přeložit, vypsat nová slovíčka

str 16 cv 3 pís,     str 17 cv 2,3 pís

 

6. - 8.4.

Poslechnout si na youtube v angličtině velikonoční tradice  At Easter, The craziest easter traditions

u nás, na Slovensku, v USA, the UK a vypsat na papír A4  do 4 sloupců + nakreslit velikonoční obrázek

poslat foto na mail nebo WhatsApp         733 711 181    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

14.-17.4

Zopakovat slovíčka Clothes celkově a pak podle str12 v uč

pís do ŠS vypsat 20 druhů oblečení, pak pomocí use to, co jste nosili když jste byli malí

I used to wear.....  I didn't use to wear.....x now I'm use to wear...........co nosíte teď

Na slovíčka z 1.lekce vymyslet křížovku minimálně 10 řádek

Poslat foto na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo tel 733 711 181 (WhatsApp)

Dodělat cv v PS do str 13 (1.lekce)

 

20. 4. - 24. 4.

slovíčka z 5. lekce naučit podle PS str 76, 77

Životní prostředí - Environment uč str 56 přečíst článek a doplnit výrazy a-k ze cv 1

Cv 1 udělat pís, spojit, co k sobě patří

V PS přečíst a prostudovat gramatiku str 72-73 trpný rod

A pokusit se udělat pís str 44 v PS

Poslat ke kontrole

 

Do 30.4.

Trpný rod v různých časech

Uč str 58 přečíst a přeložit si Smart Alec's plan

V PS si zopakovat gramatiku str 72-73

PS pís str 46, cv 1 trpný rod v minulém čase

cv 2 doplnit tučně vytištěná slovíčka ze cv 1

Opakovat nepravidelná slovesa z listu ode mne nebo PS str 78

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.             tel 733 711 181

 

Do 7. 5.

prostudovat si ještě jednou trpný rod ve všech časech z PS str 72 - 73

Uč str 60 Caring for the environment, slovíčka na CD procvičit + PS 76 - 77

Článek Save the orphan bears a přeložit do čj a poslat  na tel či mail 

How green are you? udělat si test, příště napíšu výsledky

ústně si udělat cv 2, pís cv 4 str 61

PS celá str 48

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.             tel 733 7111 81

 

Do 15.5.

Výsledek testu How green are you? ze str 61

1b, 2c, 3a, 4c, 5b, 6a

 
Stále procvičujeme trpný rod, pro oživení koukněte do PS str 72
PS str 48, 49 celá písemně - poslat
Trochu si počtěte, vypište si nová slovíčka.
Uč str 62 text Rosy is worried přečíst 
pís cv 4a , 5a do ŠS - poslat
PS str 50 celá pís - poslat
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
Do 22.5.

PS opakování celé lekce str 52-53 pís - poslat

uč str 64 text o Austrálii - přečíst a přeložit si

Do ŠS napsat 10 zajímavostí v čj, které ses z článku dozvěděl(a)

druhý článek str 65       Science: hurricanes

vyhledejte jména nedávných hurikánů

cv 2 pís odpovězte česky do ŠS - poslat

Z obou článků si vypsat a vyhledat nová slovíčka do ŠS

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
 

Do 29.5.

Zopakovat slovíčka z 5.lekce PS str 76-77

uč str 66 revision cv 1 napsat do ŠS pís - doplnit slovesa v trpném rodě v přít čase

cv 2 v trpném rodě v minulém čase prostém - oboje poslat

cv 3 přepsat do trpného rodu - pís do ŠS - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     733 711 181

 

Do 5. 6.

začínáme 6.lekci Relationships

Naučit slovíčka z CD v PS a v PS str 77

uč str 69 přečíst příběh převyprávět do ŠS česky

poslední věta?????

Gramatika - frázová slovesa + první kondicionál = podmiňovací způsob PS str 73

If the lion catches us, he will eat us up.

ve vedlejší větě po if vždy přít čas x v hlavní větě will (čas budoucí)

cv 5 uč str 69 do ŠS - poslat

PS str 54 - 55 celé - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.       733 711 181

 

Do 12.6.

Podmiňovací způsob PS dodělat str 55 - 1.kondicionál - poslat

6B uč str 70 We need a holiday! přečíst , odpopvědět na ot cv 2 str 71 ústně

časové věty PS prostudovat str 73 dole

po čas.spojce vždy přít čas, v hlavní větě will

After we check in, we'll have a game of golf.

cv 4 pís do ŠS - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  733 711 181

 

Do 19.6.

časové věty - po časové spojce vždy přít.čas, pak will

PS str 56-57 celé písemně

Uč str 72   Generation gap - Problem page

přečíst a doplnit do textu věty z cv 1c (1-8¨)

str 73 cv 4a sloveso - podstatné jméno - doplnit

najít ve slovníku a napsat do ŠS

poslat, kdo chce:-)

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.   733 711 181

 

 

H. Tomaševská

Do 21. 3.

Učebnice, str.50 Kids  čtení, překlad článků Ordering a meal.Str.51, cvičení 3-7. Pracovní sešit str.76. Slovní zásoba ( Kids). Robin Hood ( čtení, překlad článků).Str.53. English across the curriculum.Art: the fighting Temeraire.

Pracovní sešit str.76.               

Culture (slovní zásoba)

 

Do 3. 4.

Učebnice AJ -Revision str.54, cvičení 1-4 (describing the picture), str.55 Your Project, cvičení 1-3, pracovní sešit str. 76 (slovní zásoba). English across the curriculum. Your Project. Čtení a překlad článků.

 

Do 17. 4.

 Učebnice AJ - Our environvent (Climate change) - str. 56, 57. Smart Alec' s plan - str. 58, 59. Slovní zásoba str. 76 (Our environment A -  Climate change.B - Smart Alec´s plan. Gramatika - passive voice present,passive voice-different tenses. Vysvětlení gramatiky najdete v  PS (přehled mluvnice) str. 72, 73.

       

Do 3. 5. 2020

Učebnice Lekce 5 - opakování, str. 56, 57. Pracovní sešit str. 76. Climate change - slovní zásoba nazpaměť. Článek - Global warming :  its biggest cause - přeložit písemně, doplnit vynechaná slovíčka předem. Vypracovanou úlohu vyfotit a poslat na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., nebo na WhatsApp 607925212 na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat.

 

Do 17. 5.2020

Učebnice AJ  Smart Alec's plan, číst, překládat. Grammar - str.59. passive voice. Vysvětlení gramatiky - pracovní sešit, str.72.passive voice. Caring for the environment, str.60. Save the orphan bears ( přelozit - pisemně, poslat na kontrolu!). Cvičení - str.61 - Slovní zásoba - str.76                            

!!! Poslat zadaný úkol z minulého týdne, kdo ještě neudělal !!!

 

Do 31. 5.

Učebnice AJ Kids - str.62,63.Culture  - Australia, čtení, překlad článku. Cvičení 1 - 3. English across the curriculum. Science: hurricanes. Revision, str.66. Your project - str.67. Gramatika - str.72., přehled mluvnice - Passive voice. Slovní zásoba, pracovní sešit - str.76,77. Lekce 5 Our environment.

Do 30. 6.

Učebnice AJ - Lekce 6 Relationships, str. 68. A - Friends, ex.1. - číst, překládat. Poslat překlad článku na WhatsApp nebo e - mail na kontrolu!!! B - We need a holiday! str. 70.C - Generation gap,str.72. - reading, translation. D - Kids. Culture - Volunteering, číst, překládát. English across the curriculum. The European Union - číst, překládat. Revision - str. 78. Your project ,str. 79. Song, str.79. ex.1 - písemně!!! Read and listen to the song. What is it about? (O čem je) Poslat zadaný úkol písemně na kontrolu!!! Gramatika - pracovní sešit, str. 73.First conditional. Time clauses. Slovni zásoba - pracovní sešit, str. 77 Relationships.


Případné dotazy směřujte naTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Zeměpis

do 15.3.                       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 728898114

Severní Amerika       a) základní údaje

                                     b) poloha

                                     c) členitost pobřeží

                                     d) povrch

                                      e) vodstvo

                                       f) podnebí

                                       g) turisticky zajímavá místa

 Do 22. 3.

Jižní Amerika stejně jako u severní Ameriky

Do 29. 3.

Asie -   základní údaje,poloha,hranice

            Světové zeměpisné rekordy v Asii

Do 5.4

Asie – pokračování

členitost pobřeží,povrch,vodstvo,podnebí+podnebné pásy,hospodářství,cestovní ruch

 

Do 12.4.

Austrálie

základní údaje,poloha,povrch,vodstvo,podnebí,hospodářství,cestovní ruch,Oceánie

 

Do 19.4.

Evropa

Základní údaje,členitost pobřeží,poloha,povrch,vodstvo,podnebí,hospodářství,cestovní ruch

 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 26.4.

Domácí úkol – na mail uvedený zde.Žádný ofocený sešit.Nejlépe ve wordu!!Do konce týdne!

Kdo neodevzdal první úkol,dodělat!!!

Všichni: Severní Evropa (Norsko,Švédsko,Finsko,Dánsko,Island)

                   1.Rozloha,počet obyvatel,hlavní město

                   2. Společné znaky těchto států (co mají společného-např.málo obyv.)

Ostatní oblasti stejným způsobem

              Západní Evropa (Velká Británie,Irsko,Francie,Nizozemsko,Belgie,Lucembursko)

               Jižní Evropa (Španělsko,Portugalsko,Itálie,Řecko)

               Střední Evropa (Německo,Rakousko,Polsko,Slovensko,Maďarsko)

 

Do 3.5

Zopakovat všechny světadíly

 

Do 10.5.

Životní prostředí (učebnice strana 80-81)

Přečíst a do sešitu zodpovědět následující otázky.

1.Co to je krajinná sféra

2.Co jsou to přírodní a kulturní krajinné složky.

3.Co to je litosféra,atmosféra,hydrosféra,pedosféra a biosféra.

 

Do 17.5.

Přírodní krajiny – do sešitu odpovědět na otázky

  1. Jak působí vnitřní a vnější činitelé
  2. Vyjmenuj alespoň 10 přírodních složek přírodní krajiny
  3. Kde se na Zemi vyskytují přírodní krajiny neovlivněny lidskou činností
  4. Uveď tři příklady přírodních katastrof

Učebnice strana 82-83

Do 24.5.

Kulturní krajiny – do sešitu odpovědět na otázky

  1. Vyjmenuj 10 kulturních krajinných složek
  2. Dělení kulturní krajiny podle stupně ovlivnění
  3. Dělení kulturní krajiny podle způsobu využití

Učebnice strana 84-85

Do 31.5.

Ekologické krize

V učebnici vyhledat čtyři světové ekologické krize.U každé určit kdy se to stalo a jak se změnil vztah člověka k přírodě.

Učebnice strana 90-91

 

Do 7. 6.

Domácí úkol (ne ofocený sešit!!!!!!!!!!), úkol se bude hodnotit.   Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zásadní ekologické krize v dějinách lidstva (4)

  1. Kdy ke krizi došlo
  2. Co bylo příčinou
  3. Jak člověk ovlivnil přírodu

Do 14. 6.

Význam lesů, vodstva a půd pro životní prostředí       učebnice strana 94-97

  1. význam lesů
  2. které státy v Evropě mají hodně lesů, které málo. Proč?
  3. které lidské činnosti nejvíce znečišťují vodní zdroje
  4. co nejvíce ohrožuje půdu v krajině
  5. jak zemědělství ovlivňuje životní prostředí

Do 21. 6.

Světové ekologické problémy   učebnice strana 108-109

Vyhledat v učebnici a každý vysvětlit

 

 Informatika - ladies and gentlemen
Do 23. 3.
1. Přihlásit se na www.office.com k Office365
2. Zadat v Microsoft Teams (aplikace v Office365) příspěvek do skupiny 8_2019_Ma - jakýkoliv jako doklad přihlášení... Přístupové údaje jsem všem, kdo poslal maily, zaslal. Kdyby něco nefungovalo-napište...
Do 12. 4.
Prozkoumat Office365 - práci s Onedrive (cloudové úložiště až 1TB).  práci s Word, Excel, Powerpoint, Onenote... a hlavně budeme využívat Teams. Do doby než budou vytvořeny týmy k předmětům můžete psát případné otázky do skupiny 8_ 2019_Inf,
 
Do 29. 5.
 

Vytvořte v Excelu kruhový diagram a sloupcový diagram. Oba vložte na samostatné listy. Vzorová data jsou v tabulce- v pomyslný třídách jsou zadány známky z předmětů. Prosím vytvořte diagramy podle vzoru, který je v příloze. Stačí ke každému typu jen jeden- je jich tam víc- tj. stačí vytvořit 1 kruhový a 1 sloupcový. Ale můžete vše. Řešení je nastaveno tak, aby bylo možné řešit v office 365. Pusťte prohlížeč napište office.com, pokud bude nutné- přihlašte se. Zapněte aplikaci Onedrive. Tam můžete zvolit NOVÝ sešit Excel a jeďte.  Online se dá vyplnit i přímo v Teams- otevřít přílohu s daty  a upravit v prohlížeči... Hodně štěstí a klid v duši...

V excelovském souboru jsou vytvořené různé tabulky- můžete je použít, ale můžete si vytvořit zcela jiný... jak chcete- pak to můžete použít i jako úkol na M.

 Zadání je na Teams, odevzdávejte také tam.