Osmáci, prosím o poslání mailu z Vaší schránky. Pošlu Vám zpět údaje k Office365. Děkuji PVC

Matematika - do 15.3.

      Konstrukce trojúhelníku s využitím, výšky, těžnice - učebnice str.58-60.

16. 3.

Učebnice 2. díl (oranžová) - str. 3-4 kap. 1.1 Připomínáme si výrazy všechny úlohy. Pak si zregenerujte a od úterý začneme rovnice, to je úplně jednoduché, když to pochopil Einstein, pro Vás to bude hračka!

PS str. 135 př. 1,2,3.

Pokud chcete zkontrolovat úlohy (zda je máte všechny dobře, chyby neočekávám ;-)) ) můžete je např. vyfotit, naskenovat a buď nasdílet, poslat mi odkaz, nebo uložit do online úložiště (ulozto, uschovna,...) přinejhorším poslat jako přílohu...

 17. 3.

Učebnice 2. díl (oranžová) kap. 1.2 cvičení 1 - 10.

Pro podporu vysvětlení máte k dispozici prezentaci, kterou si stáhněte a spusťte. Je tam k dispozici jak rovnou spustitelná, tak ve formátu pptx (tu si musíte spustitPokud by byl problém, ozvěte se.

Další den budeme pokračovat. Pokud něco nebude jasné, opravdu se hned zeptejte (buď mě nebo spolužáků..., ale raději napřed mě...)

A tady je složka s prezentací - https://drive.google.com/drive/folders/1wyaCHe4lgB0ncA99Q6wzeSmr0H7kDXHK?usp=sharing

18. 3.-19.3.

A pokračujeme - kap. 1.3 - ekvivalentní úpravy rovnic. Vlastně je to vše, co jste mohli zjistit a objevit pomocí apletu a prezentace. Přehledně sepsané.

Takže

1. přečíst i s příklady (nezapomenout zápis za /)

2. zkusit všechny příklady do str. 15 zkontrolovat s výsledky vzadu. Stejnou kapitolu i ze sbírky (růžová).

A určitě se hned ptejte, připadám si nevyužitý a nevytížený...

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

20. 3.

Dnes si malinko odpočiňte. Zkusili jste si úvod k náročnější látce-rovnice jsou trošku náročnější na začátku, než se rozkoukáte. Takže si procvičte opravdu poctivě příklady z knížky, ptejte se na ně a když se budete nudit, tak včera o rovnicích mluvili na ČT1 od 14.00 v pořadu škola doma -je to na iVysílání (https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000405-skola-doma/220562220610002). Tak se můžete kouknout - doporučuji a v pondělí zase znovu... Hodně zdraví.

23. 3.

Naposled dávám zadání sem, od zítra bude už jenom na Microsoft Teams.

Učebnice díl 2 - str. 15-20. Prohlédnout řešené úlohy, zkusit příklady v kapitole (výsledky jsou vzadu).

Případné otázky zodpovím v Příspěvcích na Teams, přinejhorším na mailu.

Pokud je někdo bez internetu (tak asi nečte ani tuto informaci, ale k mému překvapení se již stalo, že někdo tvrdí, že nemá přístup na internet, ale přesně ví, co je zde napsáno... tak tedy) může se o informace obrátit na spolužáky, rádi mu je předají, nebo na mě... Zadání všech prací jsou ve skupině na Teams.

Info pro rodiče- zadání je prostřednictvím MS Teams- zde jen stručný výtažek na týden

do 3. 4.

Vaším úkolem na tento týden je PS str. 142 - 144. Někdy uprostřed týdne se Vám možná na jeden den otevře prověrka, tak buďte ve střehu. Domácí úkol k odevzdání je v příloze( na Teams)

Mnoho zdaru PVC

Fyzika

do 21. 3.

učebnice 4 str. 56 - 62 , přečíst, umět otázky (případně se optat). Zapsat "K zapamatování", vzorečky, nakreslit  obr. str. 57 - žehlička. Písemně vyřešit př. str. 60 (kalkulačka).

DÚ - (já vím, že všechno je domácí, ale...) najít doma elektroměr, zapsat si hodnoty a cca 14 dní denné ve stejný čas sledovat, jak spokojeně naskakují kWh. Z pozorování zkusit odhadnout roční spotřebu a poté porovnat s fakturou (mají rodičové, 1x ročně při vyúčtování). Zamyslet se nad tím, kde by se dala el. energie ve Vaší domácnosti ušetřit - napsat návrhy do sešitu.

Pokud potřebujete pomoci - jsem Vám k dispozici na výše uvedeném mailu.

DOBROVOLNĚ - ČT v rámci bloku ODPOLEDKA opakuje sérii Rande s Fyzikou. V pondělí 16. 3. od 12.40 je díl Pohyb a rychlost. Klidně se koukněte a zopakujte si. Celá série je dobře udělaná, jen některé díly nejsou pro Vás. (Ale rozhodně Vám neublíží...). Další díly budou během týdne přibližně ve stejný čas. Vždy na ČT2. Pokud zrovna nemáte čas, celá série je v ivysílání a můžete jí sjet přes net.

Pokud někdo zapomněl či ztratil Pracovní sešity ( i na chemii apod.) tak tady https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/1509/4872dd917bac7d2a9b61b651770ae5c9 se zaregistrujte a máte k nim přístup online.

 

Do 27. 3.

Učebnice Fyzika 4, kap. 6 Souvislost elektřiny a magnetismu, str. 63-75

Přečíst, zapsat pozn. (kap. 6.1K zapamatování na str. 66 obr. 72 , kap. 6.2 K zapamatování, obr. 76, obr. 77, jak vypadá buzola a čím se liší od kompasu-bude na to prověrčička zadaná přes Office 365 - Teams, kap. 6.3 - zapsat k zapamatování, + obr. 81, 82, kap. 6.4 k zapamatování,) umět otázky a odpovědi.

Pracovní sešit 9, str. 4-8.

Pokud ho někdo zapomněl či ztratil - elektronická verze viz odkaz výše.

 

Český jazyk - do 20. 3.

     Učebnice - cv. 4,5 str. 69, str. 70 - 71 obé do školního sešitu

     Pracovní sešit - str. 48 - 51

V případě potřeby kontaktovat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4.

Učebnice str. 74 a 75

do sešitu písemně:

  • cv. 10 str. 74
  • cv. 12 str. 74 a 75

ostatní ústně

Pracovní sešit str. 52

 

Dějepis - do 20. 3.

      Učebnice - napsat poznámky str. 102 - 105

      Pracovní sešit str. 37 - 38

      Referát - podle zadání, domluvit ve dvojici

 Do 3. 4.

Učebnice str. 106 až 110 – vypsat stručné poznámky

Pracovní sešit str. 39 a 40

 

 Chemie

materiály ve formátu pdf a doc jsou ke stažení

https://drive.google.com/drive/folders/1a9oNH5z5DLIOM1lE2rjarKHNNdcgEMoI?usp=sharing

 

Do 30.3.

1. hodina:

- přečíst kyseliny v učebnici na str. 64

- do sešitu odpovědět celou větou na otázky 3 a 4 na str. 64, zapsat vlastnosti kyselin a co jsou kyseliny a jak se rozdělují

- přečíst bezkyslíkaté kyseliny na str. 64 a 65 a vypsat poznámky z kyseliny chlorovodíkové (i použití),

použití kys. fluorovodíkové a kyanidů

2. hodina

Potřebuji vás naučit názvosloví kyselin.

Materiál zde - https://drive.google.com/file/d/1kDgQuzkaEVbVm8JeiTD_TYR9PqJ3jFM7/view?usp=sharing

Hodně štěstí. J   Příště uděláme ze vzorečku název.  

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Přírodopis – do 20.3.

1) Dovyplnit celý list OBĚHOVÁ SOUSTAVA (rozdělaný v minulé hodině)

   - do listu ještě doplnit a vysvětlit pojmy věnčité tepny (u srdce), co se děje při infarktu, co je EKG

2) PS: - měla by být vyplněna kosterní a svalová soustava

           - vyplnit oběhovou soustavu str. 12 – 14 (nedělat 8, u 7 jen poslední řádku)

3) Přečíst MÍZNÍ SOUSTAVU v učebnici na str. 71-73

 - napsat poznámky: shrnutí na str. 73 a co je aktivní, pasivní imunizace, infekční nemoc a inkubační doba

4) PS str. 14-15 – mízní soustava

5) vše se naučit

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30.3.

1. hodina:

- k poznámkám mízní soustavy ještě doplnit co je alergie a AIDS ze str. 73

- přečíst v učebnici dýchací soustavu na str. 74 - 77 a napsat poznámky:

DÝCHACÍ SOUSTAVA

- shrnutí na str. 77

- horní cesty dýchací: - d………. n………….(oteplování a čištění) + vedlejší n……………. d………………

                                       - n……………………… - ústí sem E…………….   t…………….. z u……….

                                       - h……………… p……………… - uzavírá při polykání d………… c…………

- dolní cesty: - h………….. – ch…………….. š…………………

                                            - h…………………. v…………….

                         - p…………………….. – vyztužená ch……………

                         - p……………………

                       - p…………………..

                       - p……………. v…………….. složen z p…………………. s…………………..

blány kryjící plíce: p……………………. a p…………………………

dechová frekvence: …………………………… (číslo)

vitální kapacita plic: …………………………… (číslo)

nemoci: vypiš názvy, u angíny i závorku

2. hodina:

Vyplnit PS str. 16,17,18

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

VKOZ

do 27.3.

Agresivita

Učebnice str. 115 – 116, přečíst a do sešitu napsat poznámky:

Agresivita – sklon k útočnému, nepřátelskému chování k něčemu nebo někomu.

Formy agresivity – potlačovaná (v myšlenkách a představách)

                                 verbální (slovní)

                                 fyzická (vůči lidem, zvířatům, věcem)

Výsledky agresivity: kladné – přežití jedince (např. získání potravy), obrana před útočníkem

                                   záporné – získání nadvlády nad druhými, spáchání zločinu, šikana, domácí násilí,

                                                       týrání, v krajním případě smrt jedince

Dále opsat z učebnice str. 116: Jak si vybít zlost

Do sešitu vypracovat úkol u „tužky“ na str. 116

Formy individuálního násilí

Učebnice str. 117 – 119, přečíst, odpovědět na otázky v textu, napsat poznámky do sešitu:

Oběti násilí                         Formy násilí                       __

Starší lidé                            loupežná přepadení

Ženy                                     znásilnění, domácí násilí

Děti                                       šikana, týrání, zneužívání

Důvody proč násilník vybírá jmenované skupiny osob:

  • Osamocenost, důvěřivost (násilník si troufne)
  • Tělesný handicap oproti agresorovi (věk, vzrůst, zdravotní stav)
  • Snadnější cíl uspokojení potřeb násilníka (finanční obohacení, sexuální touha, ponížení oběti, touha zabíjet)

Zjistit a napsat do sešitu telefonní číslo na linku bezpečí a dětské krizové centrum

Dále pracovní list: Týrání dětí – odkaz: https://drive.google.com/file/d/1iN86Vfky1Hl54P3seGC5mOjhp0Ll9rpe/view?usp=sharing

 

Německý jazyk

A. Trsková do 20. 3.

Učebnice WIR 1

str. 109 cv. 4 – NAPSAT do školního sešitu odpovědi na otázky podle textu na str. 108. Psát celou větou.

Pracovní sešit WIR 1

Je třeba mít hotová následující cvičení:

Str. 85, str. 86, str. 87, str. 88, str. 89 cv. 9, str. 90 cv. 12 a 13, str. 91 cv. 14 a 15

 

Do 20.3. – doplnění

Učebnice WIR 2

str. 8 cv. 1 – do Vokabelheftu: nadpis Modul 4, pod něj Lektion 1

vypsat slovíčka z tohoto cvičení, vyhledat a napsat české významy a slovíčka se naučit

Školní sešit – Nadpis: Způsobová slovesa - opsat následující a naučit se:

Können – moci, umět, müssen – muset, wollen - chtít

Způsobová slovesa jsou neplnovýznamová, ve větě je s nimi vždy další sloveso, které jejich význam upřesňuje.

Způsobové sloveso stojí ve větě na druhém místě (v případě otázky na prvním), druhé sloveso dáváme na konec věty.

Časování: nepravidelné v jednotném čísle ve všech osobách, v množném čísle zůstává pravidelné.

Opsat zelené rámečky z učebnice na str. 10

Pracovní sešit WIR 2

Str. 3, str. 4 cv. 3,5, str. 5 cv. 6,7

Učebnice WIR 2

Projít ústně cvičení na str. 9, str. 10 cv.7 přečíst a přeložit (neznámá slovíčka vyhledat a napsat do Vokabelheftu),

do školního sešitu nadpis: Stefan will Tennis spielen lernen – Štefan se chce učit hrát tenis.

Věty pod textem napsat do školního sešitu tak, aby byly správně podle textu.

 

do 27.3.

  1. Zopakovat si časování způsobových sloves (können, müssen, wollen)
  2. Pracovní sešit str. 6 cv. 10, 11, str. 7 cv. 13 (doplnit správné tvary způsobových sloves, ve cv. 13 správně poskládat věty – pozor – způsobová slovesa nutno správně časovat, zde uvedeny v základním tvaru),

věty z cv. 13 přeložit do ČJ – napsat do školního sešitu

  1. Pracovní sešit str. 16 cv. 36, str 17 cv. 37
  2. Učebnice str. 11 cv. 9 – do Vokabelheftu vypsat slovíčka i se členem a naučit se
  3. Pracovní sešit str. 5 cv. 8, str. 6 cv. 9

 

Do 3. 4.

  1. Pracovní list – způsobová slovesa. Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1NTqHY-Pv99FFxqCIKcDAo-AbNnJiwuyr/view?usp=sharing
  2. Učebnice str. 12 cv. 13 – napsat do sešitu –

doplnit pomůcku (i se správným členem ve 4. p. = einen, eine, ein), kterou k činnosti z první věty potřebuji,

věty přeložit do češtiny

  1. Učebnice str. 14 cv. 20 – do Vokabelheftu vypsat slovíčka i se členem a naučit se
  2. Školní sešit – nadpis – Přivlastňovací zájmena a opsat následující:

ich (já) – mein (můj), meine (moje)

du (ty) – dein (tvůj), deine(tvoje)

er (on) – sein (jeho), seine (jeho)

sie (ona) – ihr (její), ihre (její)

es (ono) – sein (jeho), seine (jeho)

wir (my) – unser (náš), unsere (naše)

ihr (vy) – euer (váš), eure (vaše)

sie (oni) – ihr (jejich), ihre (jejich)

Sie (Vy) – Ihr (Váš), Ihre (Vaše)

  1. Pracovní sešit str. 17 cv. 38 – utvořit přivlastňovací zájmeno podle vzoru, slovní spojení přeložit do češtiny a do pracovního sešitu také napsat

V případě potřeby kontaktujte na atrsková@zsvelenice.cz

 

R. Hrabalová

V případě potřeby kontaktujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Ve vlastním zájmu pročíst slovíčka v pracovním sešitě strana 40, 41, 42

 

do 13. 3.

Učebnice strana 11/cvičení 9, 10

Učebnice strana 12/cvičení 12

Učebnice strana 44 - gramatika slovesa: können, wollen – NAUČIT

Pracovní sešit – strana 4

Text k pracovnímu sešitu, strana 4, cvičení 4

 Hallo! Wie heißt du? Ich heiße Stefan. Stefan, was ist dein Hobby? Mein Hobby ist Ski fahren.
Und wer bist du? Ich heiße Tanja. Ich bin 13Jahre alt. Ich kann sehr gut Tennis spielen, aber ich kann nicht Volleyball spielen. Und du, Peter, kannst du inline skaten? Ja, ich kann sehr gut inline skaten.

od 16.3. do 20.3.

Učebnice strana 13/cvičení 15,16

Učebnice strana 15 – gramatika – zelená tabulka

Učebnice strana 44 - gramatika slovesa: müssen, sollen

Pracovní sešit – strana 5

od 23.3. do 27.3.

Učebnice strana 16/ cvičení 25 – přečíst nahlas

Učebnice strana 17/ cvičení 26 - přečíst nahlas

Učebnice strana 18 – opakování

Učebnice strana 45- gramatika slovesa: werden

Pracovní sešit – strana 6

 

 od 30. 3. do 3. 4. 2020                      (kontakt - WhatsApp – 601 335 535)

  1. Učebnice – strana 19 – DU KANNST – přečíst si otázky a odpovědi v šedé tabulce a na papír napsat- vymyslet jiné otázky a odpovědi (8otázek + 8odpovědí)
  2. Vyplnit pracovní list v příloze. https://drive.google.com/file/d/1scHmqXVpR5tGi0dDdOpocjsiCGdrgBgB/view?usp=sharing
  3. Pracovní sešit strana 7/ cvičení 13
  4. Pracovní sešit strana 8/ cvičení 15
  5. Pracovní sešit strana 9/ cvičení 16

 

Anglický jazyk

H. Spěváková - do 13. 3.

Zopakovat a doučit slovíčka ze 4.lekce v prac seš.

do 21. 3.

uč. str.54 Revision cv.1 ústně, cv.2 a 3 pís. do ŠS

PS dodělat celou lekci pís. do str. 43
 
do 27.3.

učebnice str.54 cv.4 pís do ŠS, str. 55 Write your project- napsat o histor.osobnosti českých dějin, může být i legenda,

                                                                                          přečíst si píseň+poslechnout, pomoc ot.ze str 52 Robin Hood, pís na papír+obrázek

 PS str. 42-43 písemně

 

Do 3. 4.

Podle CD z PS naučit a procvičit slovíčka 5.lekce

 Zopakovat lekci 1, hlavně slovíčka PS str 74,

 Texty učebnice str 16 a 17 The story of England, Materials - přečíst a přeložit, vypsat nová slovíčka

str 16 cv 3 pís,     str 17 cv 2,3 pís

 

H. Tomaševská

Do 21. 3.

Učebnice, str.50 Kids  čtení, překlad článků Ordering a meal.Str.51, cvičení 3-7. Pracovní sešit str.76. Slovní zásoba ( Kids). Robin Hood ( čtení, překlad článků).Str.53. English across the curriculum.Art: the fighting Temeraire.

Pracovní sešit str.76.               

Culture (slovní zásoba)

 

Do 3. 4.

Učebnice AJ -Revision str.54, cvičení 1-4 (describing the picture), str.55 Your Project, cvičení 1-3, pracovní sešit str. 76 (slovní zásoba). English across the curriculum. Your Project. Čtení a překlad článků.

       
Případné dotazy směřujte naTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zeměpis

do 15.3.                       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 728898114

Severní Amerika       a) základní údaje

                                     b) poloha

                                     c) členitost pobřeží

                                     d) povrch

                                      e) vodstvo

                                       f) podnebí

                                       g) turisticky zajímavá místa

 Do 22. 3.

Jižní Amerika stejně jako u severní Ameriky

Do 29. 3.

Asie -   základní údaje,poloha,hranice

            Světové zeměpisné rekordy v Asii

Do 5.4

Asie – pokračování

členitost pobřeží,povrch,vodstvo,podnebí+podnebné pásy,hospodářství,cestovní ruch

 

Do 12.4.

Austrálie

základní údaje,poloha,povrch,vodstvo,podnebí,hospodářství,cestovní ruch,Oceánie

 

Do 19.4.

Evropa

Základní údaje,členitost pobřeží,poloha,povrch,vodstvo,podnebí,hospodářství,cestovní ruch

 

 Informatika - ladies and gentlemen
Do 23. 9.
1. Přihlásit se na www.office.com k Office365
2. Zadat v Microsoft Teams (aplikace v Office365) příspěvek do skupiny 8_2019_Ma - jakýkoliv jako doklad přihlášení... Přístupové údaje jsem všem, kdo poslal maily, zaslal. Kdyby něco nefungovalo-napište...
Do 12. 4.
Prozkoumat Office365 - práci s Onedrive (cloudové úložiště až 1TB).  práci s Word, Excel, Powerpoint, Onenote... a hlavně budeme využívat Teams. Do doby než budou vytvořeny týmy k předmětům můžete psát případné otázky do skupiny 8_ 2019_Inf,