Matematika

Do 18. 3.

Geometrie uč. č. 3 (zelená): Obsah trojúhelníku, str. 59 -62. Prostudovat a vypočítat cvičení, zapsat stručně ("rámečky")

Sbírka ("růžová"):  str. 147 - 148. Spočítat do MŠ

Pracovní sešit 3: str. 186 -188. Vypracovat.

V případě potřeby kontaktovat  na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 25. 3.

Zkontrolovat výsledky úloh z PS str. 187-188. Výsledky zde - https://drive.google.com/file/d/1TjJ-EBO4KvTHmQFswwB_Emec6D305HRp/view?usp=sharing

Lichoběžník - učebnice  3 ("zelená") str. 62 - 65, 68 - 72. (Vynechat konstrukci lichoběžníku). Do sešitu zapsat rámečky, vypočítat příklady.

Sbírka ("růžová") str. 148 -149, 151 - 152 - vypočítat.

Pracovní sešit - str. 190 A1, 2. 191 - A6

Pro kontrolu uvádím výsledky z PS - A1 - a) o=20,3 cm b) o=35,6 cm  A2 - a) S= 29cm2  b) S=10,8 dm2 c) S = 1627,5 cm2. A6 - S91,75 m2

Přeji hezkou zábavu!

Do 30. 3.

Konstrukce lichoběžníku - učebnice  3 ("zelená") str. 65 - 66 na papír

Prac. sešit 3 str. 190 př. A-3, A-4, str. 191 A-7, A-8, str. 193 - 195 zájemci až do str. 198 ;-))

Pro další výuku je potřeba udělat Tým. A k tomu potřebuji Vaše emaily. Tak mi prosím napište, jak Vám jde učení, a já Vám za to pošlu přihlašovací údaje k MS Teams.

Děkuji

 

Do 2. 4.

Zkontrolovat výsledky PS zde - https://drive.google.com/file/d/12ggilT9DQNNJBoXuZgPAeRm75u1gO72T/view?usp=sharing

Zopakovat přímou úměrnost - učebnice 2 ("oranžová") str. 30, pochopit př. D, E str. 32, zapsat rámeček "Trojčlenka" a opsat vzorový příklad F str. 33

Sbírka ("růžová") vypočítat příklady str. 82-84

Vysvětlení a otázky řeším na týmu v MS Teams, můžeme si popovídat o nejasnostech a ráda Vám pomůžu.

 

Do 13. 4.

Učebnice 2 ("oranžová") - Nepřímá úměrnost, str. 35 - 38, přečíst zapsat rámečky a př. CII jako vzorový.

Vypočítat cv. 5,6 str. 38 a PS str. 166.

Případné otázky a nejasnosti řešíme např. přes Teams (Chat?).

V úterý 7. 4. od 10.30 zkusíme schůzku (videochat) na Týmu třídy v Teams.

 

Do 20. 4.

Kontrolovat výsledky PS str. 166 - zde https://drive.google.com/file/d/1YZuQPQv9R5rwJkKkYC10QGvfUYjCwkhk/view?usp=sharing

Vypočítat příklady z PS str. 167 - 169

DÚ zadán na Teams, prosím odevzdat tam. Pro případ nouze zadání zde - https://drive.google.com/file/d/1PVlmwEXzP0KIJizPV6GczpPS9LwA5xfc/view?usp=sharing

 

Do 27. 4.

Zkontrolovat příklady z PS zde https://drive.google.com/file/d/1ds_YJkAtlhhifTZ16dn7Kijhc6rxWRv7/view?usp=sharing

Vypočítat příklady z tohoto dokumentu - https://drive.google.com/file/d/1H9Uvjvp_XxOEWZqULNZI0Jt0RM1I_Nm4/view?usp=sharing

Ke konci týdne (Čtvrtek? Pátek?) si zkusíme prověrku přes Teams (online). Zadání se zpřístupní v určený čas po omezenou dobu – včas Vás upozorním. Pokud je nějaká doba, která někomu nevyhovuje, napište do Teams, zkusím to přizpůsobit…

 

Do 3. 5.

Zkontrolovat výsledky řešení příkladů na trojčlenku - https://drive.google.com/file/d/16Sg7I9-QHxQSpY7o0rNxpO8bknSItWTv/view?usp=sharing

Nejasnosti ráda objasním, ptejte se...

Učebnice 2 "oranžová" - Procenta, str. 54 - 56. Prostudovat, zapsat rámečky do MŠ.

Prac. sešit str. 205 vypracovat

Schůzka k procentům bude v úterý v 10 hodin.

Informace na Teams.

 

Do 10. 5.

Kontrola PS str. 205 zde - https://drive.google.com/file/d/1UCX-8rnmpZezTkdb7K3CdWaJOYhlq7mZ/view?usp=sharing

Učebnice 2 (oranžová), str. 59 – 62 – Na procenta s trojčlenkou + Výpočet základu. Zapsat vzorové příklady a ostatní vypočítat do sešitu.

PS str. 206 – 208 doplnit.

DÚ – zadání v Teams, odevzdat přes Teams. Pro kontrolu zadání i zde - https://drive.google.com/file/d/1AgEt9KyvGpw_CmM-XpJj3_AIEd0AQxAX/view?usp=sharing

 

Do 17. 5.

Zkontrolovat řešení PS str. 206 - 208 zde-https://drive.google.com/file/d/1kWkqfyn64WoIPZx8E1q8s0GydOOEO1P5/view?usp=sharing

Správné řešení DÚ bude na Teams.

Učebnice "oranžová" str. 63 - Výpočet počtu procent. Př. D opsat jako vzorový příklad do MŠ.

PS doplnit str. 213 - 215, 219 - 221.

Informace o schůzce,  prověrce a dalším DÚ budou na Teams.

 

Do 24. 5.

Výsledky z PS zkontrolovat zde - 213-215 https://drive.google.com/file/d/1yzHxRTtxo7YRqkNR5qYQIm0q6BzgTRMX/view?usp=sharing

                                               - 219-221 https://drive.google.com/file/d/1LJosn68_CXjqosf-miayHc946ueZ-503/view?usp=sharing

Učebnice "oranžová" - Slovní úlohy (Daně, slevy, atd.) str. 65 - 69.

Učebnice "růžová" - str. 102 - 105. Příklady vypočítat do MŠ.

Pozn.

Jaké jsou sazby DPH?
  • základní sazba DPH – 21 %
  • první snížená sazba DPH – 15 %
  • druhá snížená sazba DPH – 10 %
  • Vše o DPH a sazbách si vysvětlíme na další schůzce po 22. 5. (nebo se ptejte na Teams!), teď jen počítáme...

 

Do 31. 5.

Oranžová učebnice - Úroková sazba a úrok, str. 69 - 73. Zapsat a prostudovat vzorové příklady A, B, zapsat rámečky a vypočítat cvičení. 

DÚ bude zadán na Teams. Schůzka a prověrka bude během příštího týdne- upřesním na Teams.

 

Do 7. 6.

Oranžová učebnice - Promile, str. 75 - 76. Zapsat rámečky, vypočítat úlohy na závěr str. 76.

PS str. 224 - 226 - vyřešit

 

Do 14. 6.

Kontrola PS str. 224 – 226 – zde – https://drive.google.com/file/d/1mCFBCZHcz0EAUUXJhSZBINSiCwQIpzq2/view?usp=sharing

Učebnice „zelená“ – Hranoly, str. 73, 74, 75 – zapsat rámečky do školního sešitu 

Vypočítat cv. 4, 5, 6 /75

Síť hranolu

Projít vzorové příklady A, B, C/76-77, zapsat rámeček do sešitu

Povrch hranolu

A/79 - 80, zapsat rámeček

Vypočítat cv. 1, 2/80

DÚ – 5/81 poslat na Teams

 

Do 20. 6.

Učebnice "zelená" - Objem hranolu, str. 82 - 83. Zapsat "rámeček", vypočítat příklady. Úlohy na závěr str. 85/A - vypočítat do sešitu.

 

Fyzika

Do 20. 3.

Učebnice 3 - Vlastnosti kapalin a plynů - str. 62 - 71. Prostudovat, zapsat vše "K zapamatování" do sešitu.

 ČT v rámci bloku ODPOLEDKA opakuje sérii Rande s Fyzikou. V pondělí 16. 3. od 12.40 je díl Pohyb a rychlost. Klidně se koukněte a zopakujte si. Celá série je dobře udělaná, jen některé díly nejsou pro Vás. (Ale rozhodně Vám neublíží...). Další díly budou během týdne přibližně ve stejný čas. Vždy na ČT2. Pokud zrovna nemáte čas, celá série je v ivysílání a můžete jí sjet přes net.

Pokud někdo zapomněl či ztratil Pracovní sešity ( i na zeměpis apod.) tak tady https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/1509/4872dd917bac7d2a9b61b651770ae5c9 se zaregistrujte a máte k nim přístup online.

Do 27. 3.

Učebnice 3, sts. 71 Shrnutí vlastností látek - vše opsat do sešitu včetně tabulky.

Tlak str. 72 -75  Vše prostudovat, zapsat k zapamatování do sešitu, odpovědět na úlohy. Str. 75 zapsat řešení vzorové úlohy do sešitu. Vypočítat písemně příklady "s kalkulačkou" str. 75 do sešitu.

Pracovní sešit - vypracovat str. 26-27

  Do 3. 4.

Zkontrolovat výsledky z PS strana 26 -27 (DÚ) - správná řešení zde-https://drive.google.com/file/d/17AcUTK3n2sN1OxhwjLBI_HwMK8jKaeO4/view?usp=sharing

Hydrostatický tlak

str. 76-81 - Přečíst, zapsat rámečky , kdo chce - nakreslit a popsat obr. 62 (str. 76) a obr. 63 (str. 79)

zapsat vzorový příklad str. 79-80. Vypočítat písemně do sešitu úlohy s kalkulačkou (str. 80-81)

Pracovní sešit str. 28

Do 8. 4.

Dodělat a naučit učivo zadané v min. týdnu. Kontrola PS - řešení  zde -https://drive.google.com/file/d/1uK9JFv1h4GOtg31hl7xC60zhiElCC7Rt/view?usp=sharing

PS str. 34-35

Vypočítat úlohy z přílohy- zadání zde https://drive.google.com/file/d/1Ph5w_8uoy55KR11aMnO2YH0rFupXdMSD/view?usp=sharing

 

Do 20. 4.

Zkontrolovat řešení PS str. 34 -35 - zde - https://drive.google.com/file/d/1ymUxrPi-TX__5LevvWVO4XhoKLQdJjCj/view?usp=sharing

A řešení příkladů z přílohy zde - https://drive.google.com/file/d/1xRLmke5t6qGfY7fy1X1riTJL9Y460LBw/view?usp=sharing

Učebnice 3 - spojené Nádoby, Pascalův zákon, str. 81 - 85, bez úloh. Přečíst, zapsat "K zapamatování" + nakreslit do sešitu obr. 69 na str. 82 - Rozvod vody do domku

 

Do 27. 4.

Učebnice 3, úlohy str. 85 vyřešit a odpovědět. Vzor řešení hydr. zařízení – zde https://drive.google.com/file/d/1ChsCRge7zFIhZrq5Hl098_wmJ6zyIA4T/view?usp=sharing

Pracovní list – vyplnit, vyfotit a odeslat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do 24. 4. - pátek - do 15. hodin

https://drive.google.com/file/d/177lYzz3YJhlnV9ggUl5R7NKykm6vCg90/view?usp=sharing

 

Do 30. 4.

Vzor řešení PL z minulého týdne (hydraulická zařízení) - https://drive.google.com/file/d/1JfzY16-E_9dxtGqyZKxgXy0HNKFATVKi/view?usp=sharing

zkontrolujte a opravte si. Případné otázky (budu za ně ráda!) na email.

Učebnice 3 str. 86 - 89– Vztlaková síla

Přečíst, napsat nadpis, obr. 73 str. 86, zapsat „K zapamatování“. Nakreslit do sešitu ledovec (9/10 je pod vodou viz str. 89 ledovcová kra) Přečíst pohádku o Archimédovi (str. 88 vlevo).

Vyřešit úlohy 1-4 str. 89.

DÚ na 1 – Do skleničky dejte pár kostek ledu. Nalijte  vodu (limonádu). Na skleničce vyznačte hladinu vody (limonády). Co se stane po roztání ledu? Přeteče sklenice -zvýší se hladina? Nepřeteče? Klesne hladina? Nejprve zapište svůj odhad (ideálně ho nějak zdůvodněte), poté foto sklenice s ledem a „čárkou“ u hladiny a pak foto konečného stavu. A vysvětlete, proč se stalo, co se stalo… vše např. do dokumentu word v příloze mailu.

 

Do 7. 5.

Kontrola výsledků DÚ z min. týdne

1/89 – Vztlaková síla působí vždy svisle vzhůru. Její příčinou je rozdíl ve velikosti hydrostat. tlaku na horní a dolní podstavu tělesa

2/89 Vztlaková síla závisí na OBJEMU tělesa, nezávisí na jeho hmotnosti. Takže Největší vztlaková síla působí na krychli s největším objemem (B), nejmenší Fvz působí na kostku s nejmenším objemem (C)

3/89 Protože vztlaková síla závisí na OBJEMU tělesa (nezávisí na jeho hmotnosti) a všechny 3 tělesa mají stejný objem, tak vztlakové síly budou stejné (Pozor!!! Siloměry neukážou stejné síly, protože siloměrem měříme výslednou sílu, která na tělesa působí. A to je tady rozdíl Tíhové síly a Vztlakové síly. Protože tíhová síla závisí na hmotnosti, tak tíha těles je různá. Proto i naměřené síly budou pokaždé jiné… Ale rozdíl síly před ponořením a po ponoření – to je velikost vztlakové síly- bude u všech těles se stejným objem stejný)

4/89 Vztlaková síla závisí na OBJEMU tělesa, nezávisí na jeho hmotnosti a tvaru. Protože se objem tělesa nezměnil, změnil se jenom tvar, tak Vztlaková síla zůstala stejná–viz „pohádka“ o Archimédovi a jeho slavné Heuréka!

*Pro šťouraly – není řečeno, že figurka není dutá… takže připouštíme i možnost, se zvětšil objem (pokud je figurka dutá, má větší objem než původní kulička) a tedy se i zvětšila vztlaková síla na ní  působící.

Úkol s ledovými kostkami stále posílejte- zatím ještě nevyhodnocujeme, ale rozebereme si to další týden při plavání těles.

Učebnice 3 str. 89-91-Výpočet vztlakové síly. Přečíst, zapsat do sešitu vzorový příklad 1, a příklad 3 (i se zápisem). Důležitý je vzoreček!

Vyřešit úlohy 1-3 str. 91- odeslat na Teams.

PS str. 36 -37 –vyplnit. Výsledky pro kontrolu na Teams od středy.

 

Do 17. 5.

Výsledky úloh 1-3/str. 91 zkontrolovat zde -https://drive.google.com/file/d/1Gf96PmHkCYNZZsDfTF6dq1EpXJr_V7tP/view?usp=sharing

Řešení úloh PS str. 36 - 37 ke kontrole zde - https://drive.google.com/file/d/1nW44CMB4X8wTNH-4XYr0byHj-hYNDyVI/view?usp=sharing

Učebnice 3 - Plování těles, str. 91 - 94. Přečíst, zapsat "K zapamatování", nakreslit obr. 79 na str. 91, zapsat tabulku str. 92 do sešitu.

Odpovědět a vyřešit úlohy str. 93 - 94.

Vysvětlit pokus s ledem z minulého DÚ a poslat vysvětlení na můj email.

 

Do 24. 5.

Vysvětlení DÚ s ledem zde - https://drive.google.com/file/d/1XrL2KaMoiJxEgUZYJ_PCNXhcvbNU4JY_/view?usp=sharing

Učebnice 3 - Jak se mění hustota kapaliny s teplotou. Hustoměr, str. 94 -97. Vše pročíst, zapsat rámečky, nakreslit grafy, obr. 86, 87 a hustoměr.

PS str. 38 -39 vyplnit.

Ptejte se na nejasnosti.

 

Do 31. 5.

Je potřeba odevzdat DÚ - pokus s ledem!!

Řešení PS str. 38-39 zkontrolovat zde - https://drive.google.com/file/d/19dzUWgOVGJXuHvu7hj5op-G2Q9F2uXzH/view?usp=sharing

Učebnice 3 - Tlak vzduchu, str. 98 - 101. Přečíst, zapsat k zapamatování, nakreslit obr. 90 i s příkladem (Torricelliho pokus).

DÚ - cv. 1,2/101 (přesýpací hodiny) - fotku pokusu i s vysvětlením poslat na můj email.

 

Do 7. 6.

Učebnice 3 - Měření tlaku vzduchu, str. 102. Přečíst, nakreslit aneroid do sešitu (obr. 93)

                  - Tlak plynu v uzavřené nádobě, str. 102 - 104. Přečíst, zapsat "K zapamatování" a vysvětlit pojmy: podtlak, přetlak, vakuum. Nakreslit manometr obr. 95.

PS str. 40 - 41 - vyplnit.

 

Do 14. 6.

Řešení PS str. 40 – 41 pro kontrolu zde - https://drive.google.com/file/d/1AxlYa-q8huzoiSEyRpoQ6y2uP3O0eJlU/view?usp=sharing

Učebnice 3 – Také plyny nadlehčují, str. 104 – 105 – přečíst, zapsat „K zapamatování“

Vyplnit PS str. 42 – 46.

Umět odpovědět na otázky: 1. Proč balonek, který nafouknete, neletí vzhůru? 2. Proč balonek naplněný heliem ano? 3. Létal by heliový balonek na Měsíci (proč)? 4. Proč mají horkovzdušné balóny takový veliký objem – a proč vlastně létají?

 

Do 20. 6.

Závěrečné shrnutí - učebnice 3, str. 107. Pročíst, zopakovat, ptát se na nejasnosti.

 

 

Český jazyk - do 19. 3.

         Učebnice str. 93 -94 do sešitu

         Pracovní sešit str. 45 -47

V případě potřeby kontaktovat  na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 Do 3. 4.

Učebnice str. 95 až 97

do sešitu písemně:

  • cv. 1 str. 95
  • cv. 3 str. 96
  • cv. 2 a) str. 96
  • cv. 3 str. 97

ostatní ústně

Pracovní sešit str. 46

 

Do 9. 4.

Vyplnit pracovní list a odevzdat. PL zde https://drive.google.com/file/d/1TcBMApVoTiY-82jpB-kY5glwcX-aBAZC/view?usp=sharing

 

Do 17. 4.

Procvičování přídavných jmen - učebnice str. 98 cv. 3 a 4 – písemně do sešitu

Sloh – učebnice str. 120 – Jak vznikají oceánské proudy

  • vypracovat osnovu
  • dle osnovy vypracovat výtah

 

Do 30. 4.

 

 Do 7. 5. 2020

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/17nnUuLVo0YtgSktsIl2KIr8w8RPPoEnI/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 15. 5. 2020

Opakování – do sešitu doplnit:

  • Základní skladební dvojici tvoří
  • Druhy přísudku
  • Druhy přívlastku
  • Sponová slovesa
  • Koho? Čeho? Se ptáme na …
  • Vedlejší věty příslovečné
  • Druhy slovesného způsobu
  • Druhy slovesného rodu
  • Druhy zájmen
  • Druhy číslovek

 

Do 18. 5.

Vypracovat pracovní list -  https://drive.google.com/file/d/1bO7rH54ZgKi6YaBUGf84A0BARnoeiWjY/view?usp=sharing

 

 

Do 25. 5.

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/1EbH3O1oRL6bCSXi8c86pJa38Sv3M66Z9/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 10. 6.

Vypracujte PL https://drive.google.com/file/d/12i1eDe0t-OCHyZlEHAYew70v06QY-ZI0/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

Do 22. 6. 2020

Vypracujte PL – https://drive.google.com/file/d/11tj4cYMXbFP-ZFYTa7Y1wKYibZi4ekJP/view?usp=sharing

a vyplněný vraťte zpět 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Mobil: 724 019 623, možno využít WhatsApp

 

 

 Dějepis - do 15. 3.

Učebnice str. 105 – 106: Husité

Přečíst a udělat si poznámky

V poznámkách mít určitě následující: Jak se husitům také říkalo a proč?

                                                      Co znamená přijímání pod obojí způsobou?

                                                      Společný program husitů = čtyři pražské artikuly – vypsat všechny čtyři

                                                      1420 – založení Tábora: popsat život ve městě a další důležitě o táboritech

Umět odpovědět na otázky za textem na str. 106

Pracovní sešit str. 32 a 33, str. 34 cv. 1

 

Do 20.3.

Husitské války

učebnice str. 106 – 108, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy:

https://drive.google.com/file/d/1gw4AwnfygGVv_UH6ZnOo44-stAx1fAyp/view?usp=sharing

Dále vypracovat úkoly v pracovním sešitě str. 34 a 35 a pracovní list – Husitská tažení – vytisknout a vypracovat: https://drive.google.com/file/d/1eCXLmxNXWvJxPZpmKh-sZsH6uLo_RE-Z/view?usp=sharing

do 27.3.

Nejdříve trochu opakování:

Zahrajte si slovní fotbal s Karlem IV. Pracovní list vytiskněte a vyplňte.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1hYYUkwEpZoFJokmy2HjjYHRQkgK0LEBo/view?usp=sharing

Vyluštěte husitské skrývačky. Pracovní list vytiskněte a vyplňte.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1i0fkeb9aywF_gxLy74spsUK2O5s3HlbL/view?usp=sharing

A taky jeden úkol z výtvarky. J Pracovní list vytiskněte a vyplňte.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/11GMUDJ7Hwbmu0HnS39xfQzO36WmckbEm/view?usp=sharing

 

Nové úkoly na tento týden:

Jiří z Poděbrad

Učebnice str. 110 – 111, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/11Ucai3JBuwiE8F2JYIPIef4jDMM0VKYF/view?usp=sharing

Jagellonci

Učebnice str. 112 – 114, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1c8-NFeuYl0Vw1yB8phQso2ErnLa3A9D0/view?usp=sharing

Pracovní sešit str. 36 – 37

 

Do 3.4.

Kultura vrcholného a pozdního středověku

Učebnice str. 115 – 120, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1xlXO6gNQI81prW8qP17hh7reRQcHNNTK/view?usp=sharing

Pracovní sešit str. 39 – 40 a str. 41 (opakování předchozího učiva)

 

Do 9.4.

  1. Opakování – gotické umění – vyplnit a zaslat oba pracovní listy

Gotika – znaky - odkaz: https://drive.google.com/file/d/1s_MkpRV6Pj8Fe0Vq0EFCgiWoFw9dcqxT/view?usp=sharing

Gotika – opakování – odkaz: https://drive.google.com/file/d/1F4IZfGQ_qqp3U1O6WakVidUESE-lca89/view?usp=sharing

  1. Nové učivo – Raný novověk – Společnost

Učebnice str. 121 – 123, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy. (opravdu vždy pracujte podle osnovy, doplníte si podle učebnice pouze několik slov, nevymýšlejte svoje poznámky, takto vytvořené poznámky si můžete vytisknout a nalepit do sešitu)

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/13rtme6nT_FQ6anZLRfV83Qh1EbeTbBnC/view?usp=sharing

Pracovní sešit str. 42

  1. Všechny úkoly najdete i na MS Teams – tam i vypracované odevzdávejte a můžeme řešit i případné nejasnosti.

 

Do 17.4.

  • Učebnice str. 124 – 126 – Reformace a její důsledky. Německá reformace. Reformace ve Francii. Přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1dKYBjasRzqog-RfxUeb8Nl0-OVAGv2kL/view?usp=sharing

  • Zkontrolovat pracovní listy zadané minulý týden – řešení na MS Teams

V případě potřeby kontaktovat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 24. 4.

  1. Učebnice str. 126 – 129 – Reformace v Anglii. Důsledky reformace.

Přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1u0GsUAGiLjC15HPnLKKUtmmsilRcDGLm/view?usp=sharing

  1. Pracovní sešit str. 43
  2. Pracovní list – vyplnit a odeslat.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/19a92g6l_BWDKR6WwsAMeMKaD3YT1nQVv/view?usp=sharing

 

Do 30. 4.

DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ

České země za vlády Ferdinanda I.

Učebnice str. 135 – 137, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1z97oKU60wA9m0WZtt-ctkVH1NV3FSxwF/view?usp=sharing 

Do 7.5.

Učebnice str. 137 – 140 – Maxmilián II. a Česká konfese. Rudolf II.

Přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1cxqP8kpdwzQ4mUAaXlNE2ewlfqe84cP3/view?usp=sharing

Pracovní sešit str. 45 – 46, vyplnit a odeslat fotografii na můj mail.

 

Do 15.5.

Nejdříve opakování Rudolf II. – prohlédněte si krátké filmy:

https://edu.ceskatelevize.cz/milovnik-umeni-rudolf-ii-5e441f30d76ace2c451de1f8

https://edu.ceskatelevize.cz/rudolf-ii-habsbursky-5e441a74f2ae77328d0a6d20

https://edu.ceskatelevize.cz/astronomove-na-dvore-rudolfa-ii-5e441a74f2ae77328d0a6d25

https://edu.ceskatelevize.cz/povest-o-golemovi-5e441a75f2ae77328d0a6d28

Kdo se hodně nudí, může se podívat na filmy Císařův pekař a Pekařův císař.

Nové téma – učebnice str. 141 – 145 – Kultura na počátku novověku – přečíst text, vytisknout poznámky (odkaz níže) a vložit do sešitu.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1V3rbe_MVopKllnQSKsh3MJFqTjbgDmMq/view?usp=sharing

Podle poznámek a také pomocí jiných zdrojů vyplnit pracovní list (Renesance a humanismus), odeslat na teams nebo mail.

Pracovní list odkaz: https://drive.google.com/file/d/1Chz3e6BChXl3mDRClAjfeWJmeG2531zT/view?usp=sharing 

 

Do 22.5.

Třicetiletá válkaučebnice str. 146 – 147, přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1hi1oo6kME0TMSJl-EHApOFfpEGfSwtZx/view?usp=sharing

Pracovní sešit str. 47 cv. 1

 

 

Do 29.5.

České stavovské povstáníučebnice str. 147 – 148

České země za třicetileté válkyučebnice str. 149 - 150

přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1onoJ1vNSNit0MKrRbYpCSLdXH48Hl1Y5/view?usp=sharing

Videa k tématu:

https://edu.ceskatelevize.cz/bitva-na-bile-hore-5e441a89f2ae77328d0a6d35

https://edu.ceskatelevize.cz/poprava-27-ceskych-panu-v-roce-1621-5e441a8af2ae77328d0a6d3a

https://edu.ceskatelevize.cz/krystof-harant-z-polzic-a-bezdruzic-5e441a89f2ae77328d0a6d2b

https://edu.ceskatelevize.cz/stredoveke-lekarstvi-a-jan-jessenius-5e441a89f2ae77328d0a6d2f

https://edu.ceskatelevize.cz/tricetileta-valka-a-jeji-dusledky-5e441a8af2ae77328d0a6d42

pracovní sešit – str. 47 cv. 2 (odeslat vyplněné na mail – cv. 1 a 2 str. 47)

 

Do 5.6.

Průběh třicetileté válkyučebnice str. 149

Důsledky třicetileté válkyučebnice str. 150 – 152

Přečíst a udělat poznámky podle následující osnovy.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1PzoGBT1_Oquz7fgzlWGz5JYNSxOGEN2z/view?usp=sharing

Pracovní sešit str. 47 cv. 3, str. 48 – 49. Vyplněné odeslat na mail.

 

Do 12. 6.

Pracovní list – Třicetiletá válka – opakování. Vyplnit a odeslat.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/17E3Dq-rfAY-pQdABi_itWO9BetglEb2U/view?usp=sharing

 

Do 19.6.

Závěrečné opakovánípracovní sešit str. 52 – vyplňte (u cv. 3 doplňte k událostem letopočty!)

 

V případě potřeby kontaktovat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

 

 VKOZ

do 27. 3.

Člověk ve společnosti - Učebnice str.  8 – 9, přečíst

Sešit:

Společnost – skupina jednotlivců se společnými zájmy, pravidly, kulturou, historií apod.

                        nejmenší – rodina, největší – lidstvo jako celek

Socializace – proces začleňování jedince do společnosti – probíhá celý život – vliv rodiny, školy,

                       kamarádů, celého vnějšího světa

působení: 1) záměrné – rodiče, učitelé

                   2) nezáměrné – kamarádi, knihy, reklama, „idoly“

 

Vytisknout a vypracovat pracovní list.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1-1NdWPiTo98bRBjNkkJhEIfApvPq1_NB/view?usp=sharing

 

Do 30.4.

Přečíst – učebnice str. 10 – 17

Do sešitu poznámky:

Vztahy mezi lidmi

Osobní vztahy – rodina, kamarádi

Neosobní vztahy – k lidem, kteří nejsou blízcí – pracovní vztahy, vztahy v dopravních prostředcích, v místě bydliště apod.

Mezilidská komunikace

Verbální = slovní

Nonverbální = mimoslovní (mimika, gesta, znaková řeč)

Konflikty v mezilidských vztazích

Konflikt – střet dvou či více protichůdných stanovisek, zájmů či postojů

Řešení konfliktů – 1) převést konflikt na problém

                                2) potlačit emoce

                                    3) akceptovat zájmy druhého člověka

                                    4) najít společný kompromis

Pracovní listy – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1geyee1FweZAFTgdOmVp6tuOlfqpSDutD/view?usp=sharing

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1-WP3ZMHjfoPPRKigTIR352i140Hl-VRJ/view?usp=sharing

 

Do 15. 5.

Rovnost a nerovnost – učebnice str. 64 – 65 – přečíst text

Pracovní list – odpovídejte podle učebnice, vyhledávejte na internetu.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1xujcCtYNN4EjykSjL9S4PsP5ifBlrC4n/view?usp=sharing

Pracovní list odeslat na můj mail.

 

Do 29.5.

Globalizace

Nejdříve se podívejte na videa.

https://www.youtube.com/watch?v=S7XoSli74tg

https://www.youtube.com/watch?v=_lfZMSDT-Nw

Poznámky – vytisknout a vložit do sešitu

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/12NygSzELRa5TXrIpO1L_rmfSmZ6Gwk2o/view?usp=sharing

Pracovní list – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/10XBKeDjmbzzipfendhOMrYYb2kvT9LCF/view?usp=sharing

 

Do 12.6.

VOLNÉ FINANCE - podle poznámek vyplňte pracovní list. Pracovní list odeslat.

Poznámky – odkaz: https://drive.google.com/file/d/1vJX-OOQ9A16enDM_cG5xPjdizRjdbk1v/view?usp=sharing

Pracovní list – odkaz: https://drive.google.com/file/d/1iKNHoANwACYeBuUPQzIMfFjtUZdAEvRV/view?usp=sharing

 

Přírodopis

Materiály jsou ke stažení ve formátu pdf i doc

https://drive.google.com/drive/folders/1i4laXotx5jHLfSlLya41E_aigl51l7u2?usp=sharing

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30.3.

1. hodina: Přečíst v učebnici str. 75 a napsat poznámky: dle vzoru

OPYLENÍ

- opylení je …………………………

- větrosprašná rostlina = ……………………………….., př. …..

- hmyzosprašná rostlina = ……………………………….., př. …..

- cizosprašná rostlina = …………………………………………….

- samosprašná rostlina = ……………………………………………

OPLOZENÍ

- oplození je ………………………………..

- nakreslit a popsat obrázek na str. 75

- z oplozeného vajíčka vzniká ……………

- z vaječných obalů vzniká ……………

- z pestíku vzniká p……..

Vyplnit pracovní sešit str. 34/1

2. hodina: přečíst plody na str. 76, 77 a udělat zápis. Můžete si to vytisknout a doplnit podle vzoru

Vzor - https://drive.google.com/file/d/1WniVeoJjfm3rYuPXjcO6wPTArAeP7gmw/view?usp=sharing

Vyplnit pracovní sešit str. 34

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8.4.

1. hodina – přečíst str. 78, 79 a doplnit poznámky:

Vegetativní(nepohlavní) rozmnožování = nová rostlina vzniká z ……………………………………………

1) pomocí oddenků např. …….., 2) pomocí šl………… např j…………………….

3) pomocí c……………, např……………., 4) řízkování, např. …………….., 5) očkování, např……………..

6) ro……………………….., např. …………..   (najděte si příklady rostlin, které se takto rozmnožují)

Rostliny podle délky vývinu: vypište druhy, a jak se liší – na str. 79

2. hodina – na email mi pošlete odpovědi z přiloženého pracovního listu – mechorosty, https://drive.google.com/file/d/1KHNSnMycvQlwjvIOLBzsHDhKBkrBj-kB/view?usp=sharing

                   Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

   - přečíst str. 80, 81 a doplnit poznámky:

                                                        SEMENNÉ ROSTLINY

1) KRYT……………………… ROSTLINY – semena jsou krytá v p………….

2) NAH……………………… ROSTLINY – semena leží volně na šu………….v ši……….. - a) jinany

JINANY                                                                                                                               b) j……………

Největšího vývoje dosahovaly v ………………….

Dnes jediný druh – jinan d…………… (napiš latinský název). Je to dvoudomý strom.

Volně se vyskytuje v ………...

Výtažky se využívají při přípravě léčebných preparátů.     Nakresli jeho list.

JEHLIČNANY

Mají jehlicovité listy, které na zimu neopadávají (výjimkou je …………….).

V jehlicích i ve dřevě jsou p………………. kanálky – ochrana před d……………. h……………..

Na větvích vyrůstají: s…… šištice – s pylem a s……   šištice – šupiny s v………y.

Opylení pomocí v……u = větro…………….. rostliny.

 

Do 21.4.

1. hodina- na str. 82, 83 přečíst jehličnany, napsat poznámky (K následujícím charakteristikám přiřaďte strom.)

-Má měkké jehlice ve svazečku. Na zimu opadává.

-Má krátké špičaté jehlice a dlouhé šišky, které visí dolů. Mělké kořeny.

-Má jehlice ploché, na spodní straně jsou dva bílé pruhy. Šišky stojí na větvích, kde se také rozpadají, citlivá na znečištěné ovzduší.

-Má měkké jehličí, je vysazován v parcích. Celý je jedovatý, kromě č… m…. , semeno je jedovaté.

-Jehlice po třech. Modré bobule se používají jako koření.

-Má dlouhé jehlice po dvou a vejcovité šišky se štítky. Hluboké kořeny. Roste na chudých písčitých půdách. Na horách – ………. kleč.

Přečíst str. 84 a vypsat okrasné jehličnany (od každého stromu jen jeden druh).

2. hodina – vyplnit PL – jehličnany (zde https://drive.google.com/file/d/1Y-DRVucXUB8G9GzSLIPDPOW-bn5-a4cQ/view?usp=sharing) a poslat na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 28.4.

Jen připomínám. Sešity s poznámkami nevyhazujte. V září z nich budeme opakovat.

1. hodina: Teď přejdeme na krytosemenné rostliny. Nejdříve úvod. Přečtěte si v uč. str. 85 a podle ní vyplňte v PS str. 36. A dál pokračujeme listnatými stromy a keři. Ze str. 86,87 v uč. vypište stromy se základními znaky a použitím. Odeberte topoly a bez červený a přidejte trnovník akát a jírovec maďal, který v Č.V. roste (najděte na internetu). V odkazu máte PL s listy a plody –zde https://drive.google.com/file/d/1lBQYuCxUByMc1YTiUFZGnlYhF6hOcIR5/view?usp=sharing

těchto stromů, tak je z toho vyberte a nalepte do sešitu.

2. hodina: Vyplňte PS na str. 37, můžete si zkusit testík na www.snadhledem.cz, kde zadáte téma listnaté stromy.

! Vyplňte a pošlete přiložený PL – listnaté stromy - https://drive.google.com/file/d/1Xv8QZQn9iUCIe1C1W7W_6WzV3yDHBYin/view?usp=sharing . Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemá možnost, pošlete to na email. !

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 8.5.

  1. hodina – Dokončili jsme stromy, teď to shrneme v ekosystému les. V odkazu máte PL – les - https://drive.google.com/file/d/1QRmqsz_0SIQjyAZHnV_3HMeg-W_pELmQ/view?usp=sharing

Vyplňte ho a pošlete. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

2. hodina – Zbývají nám byliny (v uč. od str. 88). V odkazu „Byliny“ máte tabulky k jednotlivým čeledím. Stačí je přepsat do sešitu, přidat správnou charakteristiku a obrázek rostliny. Připište si k čeledím i další zástupce rostlin z učebnice.

Pak ještě dodělejte dvojku. Můžete ji také přepsat do sešitu.

Procvičovat můžete na www.skolasnadhledem.cz , kde zadáte krytosemenné rostliny.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 15.5.

1. hodina: V minulé přípravě jste měli přiřadit k čeledím správné charakteristiky a rostliny. Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email.

Teď budete chvíli podle učebnice vyplňovat PS. Občas ho budu chtít poslat jako úkol. Příští rok si to zkontrolujeme v rámci opakování, tak ho nevyhazujte.

Začněte PS str. 38 a 39.

2. hodina: PS str. 40 a 41

 

Do 25.5.

1. hodina: Na těchto videích se můžete podívat na všechny čeledi bylin:

https://www.youtube.com/watch?v=6-3tJu-ydr8&list=PLu9YmWHGvyyuB4ESBRJxo3FpBUBcXdMSf

Dnes vyplňte v PS str. 42 a 43 podle učebnice.

2. hodina: Pokračujte PS str. 44 a 45.

! PS str. 41 a 42 bude jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email !

 

Do 1.6.

1. hodina: Dnes vyplňte v PS str. 46 a 47 podle učebnice.

2. hodina: Pokračujte v PS na str.48

! PS str. 44 a 47 bude jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete to na email ! Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8.6.

1. hodina: Už jste vypracovali les, dnes přejdete na vodu a mokřady – učebnice str. 114, 115. V odkazu najdete PL – společenstvo vod a mokřadů – zde - https://drive.google.com/file/d/1UpuS8iNhn9XH-tfeIYhug7ckW0jxnyc-/view?usp=sharing

Bude to jako úkol na MS Teams. Kdo nemáte možnost, pošlete na email ! Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

2. hodina: Další jsou louky a pastviny na str. 116 a 117. Vyplňte si PL – společenstvo luk a pastvin, který najdete v odkazu – zde - https://drive.google.com/file/d/1waUnWZxknBCFuApxVVrC41U4TpwnjSRu/view?usp=sharing

 

 

Do 16.6.

Dnes se podíváte na společenstvo polí. V učebnici je na str. 118. Vyplňte si PL – společenstvo polí a zahrad, který najdete v odkazu - https://drive.google.com/file/d/1mOS7N3bKecx1smNCVznZ-NgjqBKFyxP_/view?usp=sharing

 

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Německý jazyk

A. Trsková do 20. 3.

  1. Opakovat slovesa a jejich časování.
  2. Slovní zásoba – byt, dům

(Pokoje v domě, nová přídavná jména – opakování

Zařízení bytu a domu – NOVÉ – pracovní sešit str. 54 – 55)

  1. Učebnice str. 44 – 45 – umět číst a překládat text
  2. Učebnice str. 47 cv.8 – napsat věty v němčině do školního sešitu a pak je přeložit do češtiny
  3. Pracovní sešit – vypracovat – str. 32, str. 33, str. 34 cv. 9, 10, str. 35
  4. Plánek bytu – každý by měl už mít nakreslený na volný papír A4

                         Doplnit – do každého pokoje zařízení (např. stůl, lampa apod.) a popsat

                                       Na druhou stranu – popis ve větách, jaké pokoje jsou (např. Das Bad ist klein.

                                                                    Die Küche ist nicht groß)

 

do 27.3.

  1. Pokud někdo nemá – dokončit předchozí zadané úkoly
  2. Učebnice str. 48 cv. 11 – napsat do školního sešitu – napsané pak nahlas přečíst
  3. Učebnice str. 50 cv. 16 – 18 – napsat do školního sešitu, pak opět nahlas přečíst
  4. Pracovní sešit str. 57 – naučit se novou slovní zásobu
  5. Učebnice str. 52 – přečíst si a přeložit text

Do 3. 4.

  1. Projděte si úkoly, které zadala p. učitelka Čermáková druhé skupině na minulý týden – udělat určitě první pracovní list (nová slovní zásoba a gramatika), pracovní list na časování sloves a pracovní list – dům a nábytek (jsou tam dva, pro vás stačí ten druhý)
  2. Učebnice str. 53 cv. 4 – vypsat slovíčka do Vokabelheftu a přeložit, ústně str. 54 cv. 5
  3. Pracovní sešit str. 37 cv. 4

Do 9.4.

  1. Učebnice str. 55 cv. 9 – projít ústně, tvořit rozhovory podle vzoru. (jeden druhému nabídne něco k pití, druhý si přeje něco jiného)

Jeden vytvořený rozhovor napsat do sešitu, ne vzorové rozhovory.

  1. Pracovní sešit str. 38 cv. 6, 7, str. 37 cv. 5, str. 39 cv. 8, 9
  2. Ostern – Velikonoce – pracovní list – vyplnit.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1zYPs0PlZrVfDqMXEk8TwXpNaVHs0FHKl/view?usp=sharing

Pracovní list vložen i na MS Teams – zde také možnost dotazů k němčině.

 

Do 17. 4.

  1. Opakování Modul 2 Lektion 1 – vyplnit pracovní list a odeslat v MS Teams

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1giSvzlKVwLlg9McArwVc-jKboI5reVmr/view?usp=sharing

  2. Modul 2 Lektion 2 – slovní zásoba – vyplnit pracovní list a odeslat v MS Teams

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1258ChT8I6y1t5OtIhu-FctGX_BD8TIHc/view?usp=sharing

  3. Pracovní sešit str. 36 cv. 1 a 2, str. 40 cv. 11, 12 a 13

 

Do 24.4.

  1. !!! Poslat zadané úkoly z minulého týdne, kdo ještě neudělal!!!
  2. Časování sloves – opakování – vyplnit a odeslat pracovní list.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1IITMauUManmijKJLgn183V69Aqy4gCFc/view?usp=sharing

Také na MS Teams.

  3. Zopakovat Modul 2 Lektion 2:

slovní zásoba – návštěva – pracovní list minulý týden

časování sloves trinken, möchten – pracovní sešit str. 39

otázky a odpovědi: Chtěl bys něco k pití? – u podstatného jména je vždy člen!

(Möchtest du etwas trinken? – Ich möchte eine Tasse Tee.) - učebnice st. 55, cv. 9

 4. Elektronický pracovní sešit (kódy jste dostali, kdo ještě neudělal, tak se zaregistrujte)

    str. 32 cv. 10, str. 37 cv. 10 – udělat poslechová cvičení – vyfotit, odeslat.

  5. Učebnice str. 59 cv. 5 – nová slovní zásoba (zvířata): zvíře = das Tier, zvířata = die Tiere

Slovíčka se naučit (str. 59 – jednotné číslo, str. 60 – množné číslo – oranžový rámeček)

Elektronická učebnice – také str. 59 - nacvičit výslovnost

 

Do 30.4.

 

  1. Pracovní list Modul 2 Lektion 2 – vyplnit (vše je zopakované, ale můžete používat učebnici str. 52 – 55) a odeslat na mail nebo na teams.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/16IODDNROCtHYnM98aIoWCluUePyycJqk/view?usp=sharing

Zadání také na MS Teams.

  1. Die Tiere = zvířata – zopakovat slovní zásobu v učebnici na str. 59 a 60

Pracovní sešit – str. 41 cv. 2 a 3, str. 42 cv. 4, 5 a 6 (4. pád podst. jmen, je možné použít učebnici str. 60 cv. 9), str. 43 cv. 7 (sloveso haben), str. 42 cv. 8 – zvířata - množné číslo

 

Do 7.5.

Pracovní list – die Tiere – vyplnit a odeslat na můj mail nebo na teams.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/19lde09cc3fZbe2KLKX6YPjyL3uorOZZZ/view?usp=sharing

Školní sešitSloveso mögen = mít rád – napsat a naučit se

ich mag – já mám rád

du magst – ty máš rád

er, sie, es mag – on má rád, ona má ráda, ono má rádo

wir mögen – my máme rádi

ihr mögt – vy máte rádi

sie mögen – oni mají rádi

Sie mögen – Vy máte rád(a)

Pracovní sešit – str. 43 cv. 9, str.44 cv. 10

 

Do 15. 5.

Potrava pro zvířátka – slovní zásoba – vytiskněte si přehled slovíček a naučte se je.

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1LwAvrunzE12t8FM54zb2VTKfY-1eC3mt/view?usp=sharing

Pracovní sešit - str 44 cv. 11, str. 44 cv. 12

 

Do 22.5.

Elektronická učebnice – str. 58 cv. 1 – Mautzi, unsere Katze – poslech

(kdo nemá elektronickou učebnici, pracuje s klasickou učebnicí na str. 58, text si přečte)

Podle textu doplnit věty ve cv. 2 a text umět přeložit.

Elektronický pracovní sešit – str. 43 cv. 13 – Kdo má jaké zvíře? Jak se jmenuje? - poslech

Vyplnit, vyfotit a odeslat.

Pracovní list – Die Tiere (haben, mögen) – vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1AcLdlzCDEG_L5pTy_wvNdn_feSFNKeEU/view?usp=sharing

 

 Do 29.5.

Učebnice str. 64 cv. 18 – 21 – vypracovat na papír nebo do sešitu, vyfotit a odeslat na můj mail.

(cv. 18 – napsat zvířátka se členem, cv. 19 – napsat množné číslo zvířátek, jednotné neopisovat,

cv. 20 – napsat věty, co mají ráda zvířátka, cv. 21 – opsat celý text, místo obrázků napsat názvy zvířátek s neurčitým členem nebo správnou číslovkou a názvy potravy bez členu)

Pracovní sešit – str. 45 cv. 14 – přečíst si o Julii, doplnit cvičení a) podle textu

pak vyplnit cvičení b) vymyslet vyprávění o svém zvířátku podobně jako Julie. (představit se, napsat jaké máš zvíře – kdo nemá, píše o zvířátku babičky nebo si zvíře vymyslí, jak se zvířátko jmenuje, kolik je mu let nebo měsíců, jakou má barvu, jakou má zvíře povahu a co rádo jí)

Celé cvičení vyfotit a odeslat na můj mail.

 

Do 5.6.

Modul 2 Lektion 4Gramatika – vytisknout, projít, vložit do sešitu

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/1GxWYGY88IGeJehM6mFcELajuZbK7NYp_/view?usp=sharing

Pracovní list – podle přiložené gramatiky vyplnit a odeslat

Odkaz: https://drive.google.com/file/d/17-qGIBMeMEs8p9zopggSS9gQrfe1bmvu/view?usp=sharing

 

Do 12.6.

Pracovní sešit:

str. 49 cv. 4 – aus = z, in = v

str. 50 cv. 7 – časování slovesa „sprechen“ (mluvit)

str. 51 cv. 8 – Kde se mluví jakým jazykem? Ke každému státu napiš jednu větu.

str. 48 cv. 1 – Odkud pocházejí? Piš celé věty.

str. 48 cv. 2 – Odpověz na otázky podle textu ve cv. 1. Piš celé věty podle vzoru.

Práci vyfotit a odeslat na mail.

Učebnice: str. 66 – přečíst a přeložit text: Die Nachbarn von Familie Weigel.

(slovní zásoba k textu – pracovní sešit str. 61 – 62)

 

Do 19.6.

Učebnice str. 66 – 67 – Die Nachbarn von Familie Weigel

Minulý týden jste měli přečíst a přeložit

Úkol na tento týden – str. 66 cv. 1a – ústně, str. 67 cv. 1b, d – písemně do školního sešitu

Závěrečné opakování - učebnice - str. 84 – vyplňte test

 

V případě potřeby kontaktovat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

K. Čermáková – do 20.3.

Slovíčka 1. lekce modul 2 (uč. 44 – 51)   PS 54 – 56

Uč. str. 48 – procvičit spojku „sondern“ – nýbrž (ale)

Uč. str. 49 / 12 – do školního sešitu vypsat 3. sloupce slovíček podle rodu

PS – (váš DÚ – 32 / 5 a 33 / 6, 7) + 33 / 8                34 / 9, 11             35 / 12, 13, 14, 15

 

NJ – Čermáková – do 27.3.

Slovíčka 2. lekce Modul 2 (uč. str. 52-55) – naučte se významy, pravopis, výslovnost potrénujeme, až se uvidíme.

Podklady jsou ke stažení na https://drive.google.com/file/d/1Uk_44cPaVNuihvelt-QDjltpX8TeoIyw/view?ts=5e74be91

české významy najdete ve slovníčku v PS, ve slovníku či na internetu J

 Doplnění

Zopakujte si dny v týdnu https://drive.google.com/file/d/1-8GRklHKNlrKweLbp6QBxS9GOihc8bvX

a časování sloves https://drive.google.com/file/d/1cjbKdfvlobpuYPxiCMF49XmkI4EJ6mGG

Zopakujte si slovní zásobu na téma dům a nábytek

https://drive.google.com/file/d/1jWJq6KVpiG-7gvWF17PP5tN4aj1pma5i

https://drive.google.com/file/d/1mqlCnD0spPjTfRd3ZEFXdS0CF8-uYZQE

Koukněte pro zpestření a zopakování na tato videa na téma rodina:

https://www.youtube.com/watch?v=2yZkGI-8yCY

https://www.youtube.com/watch?v=z5bST-3SAKU

Když budete mít chuť, můžete trénovat poslech a výslovnost. Většina je přeložena do angličtiny. Jsou to jednoduchá videa na různá témata

http://beegerman.com/free-learn-german-videos

 

Čermáková – do 3.4.

PS 36 / 1, 2          37 / 4, 5                38 / 6

Do školního sešitu napište podle obrázků z učebnice na str. 46 věty:

Ist das ein Tisch? Nein, das ist kein Tisch, sondern ein Bett. Das Bett ist bequem.

Využijte co nejvíce přídavných jmen, která znáte, nezapomeňte např. na barvy.

Porozumění mluvenému slovu můžete trénovat i pomocí filmu Deutsch lernen „Nicos Weg“

https://www.youtube.com/watch?v=4-eDoThe6qo&t=319s

nebo ho můžete sledovat po jednotlivých částech:

1.díl https://www.youtube.com/watch?v=dC6ZGLzdaTs&list=RDCMUCxUWIEL-USsiPak0Qy6_vVg&index=3

2.díl https://www.youtube.com/watch?v=upvuC9FR-xU

Další díly se objevují automaticky.

Doporučuji nainstalovat si do vašeho mobilního telefonu aplikaci na učení slovíček – Google PlayWORD TRAINER FRAUS – musíte se pouze zaregistrovat. Na němčinu doporučuji učebnice „Deutsch mit Max“ a „Deutsch mit Max neu + interaktiv“. Ale stáhnout si můžete jakoukoliv učebnici v nabídce, využijte i AJ.

 

NJ – Čermáková – do 8.4.

PS 39 / 8, 9          40 / 11, 12

uč. 55 / 9 do školního sešitu podle vzoru a obrázků napište 5 minidialogů (Daniel, Herr Hoffmann, Annette, Frau Klein a Tobias).

Toto zadání máte i na teams – vypracovaná cvičení odevzdejte tam.

 

NJ – Čermáková do 17. 4.

Zadané úkoly najdete na Teams :-)

Opakování 2. lekce https://drive.google.com/file/d/1LJA0Ct9rQY4_nQ9QNxvWEPzrmJekzxvg/view?usp=sharing

Nová 3. lekce M2 – slovíčka – podklady najdete zde https://drive.google.com/open?id=1MF_jYrW711Ev8qcGlNQoeZX3BkY4z_7Q

A malý úkol zde https://drive.google.com/file/d/1SVjoqFK3IEK57QWTggeNDa1EXpCwKU7j/view?usp=sharing

 

 

Do 24.4.

Zadané úkoly najdete na Teams :-)

Procvičujeme používání slovesa haben + 4. pád, používání neurčitého členu a množné číslo. Poznámky máte zde, nebo na Teams v souborech – výukové materiály. https://drive.google.com/open?id=1EaPmL42xL6s4Y69kfiqJbmCOSOCSEnlY

PS 42 / 4, 5   43 / 7, 8 – vypracovaná cvičení odevzdejte na Teams.

 

Do 30.4.

Podklady pro vypracování úkolů naleznete zde https://drive.google.com/open?id=1r1Ykw4toPiiBaXKUhO02brYIoXaWzBu5

PS 42/6        PS 43/9         44/10

Úkoly odevzdávejte na teams, podklady máte také v souborech na teams.

 

NJ – Čermákovádo 7.5.

PS – 45/14 – přečtěte si text u obrázku, na základě tohoto textu vypracujte 14a a pak podobně jako je text u obrázku napište krátce o sobě a svém zvířeti 14b. (můžete i musíte si vymýšlet :-)

Učebnice str. 62/14 – do sešitu napište věty podle vzoru:

Was mag dein Hund? – Co má rád tvůj pes?

Mein Hund mag Würste. – Můj pes má rád buřty.

Úkoly odevzdávejte na Teams.

 

NJ – Čermáková – do 15.5.

Učebnice str. 64/21Napište do sešitu nebo přímo do souboru na teams. – Nezapomeňte použít neurčité členy, pozor množné číslo neurčitý člen nemá (můžete použít např. číslovku).

PS – 46/15 – doplňte rozhovor

PS – 46/16 – tvořte otázky. Nechvátejte a přemýšlejte u toho.

PS – 47/18 – doplňte, co chybí – písmena (malá/velká), přehlásky, ei-ie, pf-tz

Úkoly odevzdávejte na teams.

 

NJ – Čermáková – do 22.5.

Nová lekce 4 M2

Učebnice str. 66 – přečíst text a přeložit si

Napsat nová slovíčka do slovníčku + slovesa (časování) do sešitu

Podklady máte zde

https://drive.google.com/file/d/1zj0Sbi3ypolul26uTN_0R03VQWJDP2nv

nebo na teams v souborech.

Učebnice 66/1 – napište, co je pravda a co není pravda – připište číslo řádku, ve kterém se o tom píše v textu. (např. 1 – stimmt/stimmt nicht – 3,4)

Učebnice 67/1b,1c – doplňte slova do textu a napište do sešitu

Učebnice 67/1d – odpovězte na otázky – celou větou.

Všechna tři cvičení odevzdejte na Teams.

 

NJ – Čermáková – do 29.5.

Woher kommst du? Odkud pocházíš?

Was spricht man in Deutschland? Jak se mluví v Německu?

Poznámky a vysvětlení máte zde https://drive.google.com/file/d/16n-WOk1IJEhu1MnSUfhrw-OOcGNAgQYk

nebo na teams v souborech – Lekce 4 M2 - Gramatika.

uč. 68/3 ústně

uč. 68/4 a 70/8 napište do šk. sešitu

PS 48/1,2

Všechna vypracovaná cvičení vyfoťte a odevzdejte na teams.

 

NJ – Čermáková – do 5.6.

PS 49/3, 4,5

PS 50/7

Všechna vypracovaná cvičení vyfoťte a odevzdejte na teams.

 

NJ – Čermáková – do 12.6.

PS 51/8 – procvičování vět s neurčitým podmětem „man“, různý slovosled

PS 53/11 – tvoření otázek

Všechna vypracovaná cvičení vyfoťte a odevzdejte na teams.

 

 

NJ – Čermáková – do 19.6.

Uč. 72/11 – POSLECH – v online učebnici na iklett.cz (přístupové údaje máte) si poslechněte a ke každému obrázku napište do sešitu 4 celé věty

Uč. 74/1,2,3 – poslechněte si a vypracujte

(1,2 – napište věty, které jsou pravdivé,

3 – přiřaďte k odpovědím správné otázky (I. a-4, b-2 … II. a - …)

Uč. 75/4,5 – přečtěte si článek a podle něj určitě, které tvrzení je pravdivé a které nepravdivé – pravdivá tvrzení napište do sešitu

Všechna vypracovaná cvičení vyfoťte a odevzdejte na teams.

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Anglický jazyk

H. Spěváková - do 13. 3.

Zopakovat a doučit slovíčka ze 4.lekce v prac seš.

Do 21. 3.

PS dodělat str. 39 pís.
uč. str. 50 přečíst článek a udělat cv.1,2
      str.51 cv. 7 pís. do ŠS, všechna ostatní ústně
PS str. 40, 41 vše písemně
 
Do 27. 3.

učebnice str. 52 The Big Apple přečíst, přeložit, vypsat nová slovíčka do ŠS, pís. cv. 3a,b

                   str. 53 The plague  také přečíst, přeložit, vypsat slovíčka, pís. cv, 1, 3  ústně cv. 2

PS str.42, 43 písemně

 

Do 3. 4.

Učebnice str. 54 cv 1a, 2, 3 pís.do ŠS, slovíčka lekce 5 z CD v PS - má každý poslechnout, naučit a procvičit

Opakovat 1.lekci slovíčka PS str 74 a 75, texty str. 16 a 17 Families + Animal migrations - přeložit si, vypsat nová slovíčka

cv. 1, 3a, str 16 pís,  cv 2a,c pís do ŠS

 

Nabízím konzultace po tel. 733 711 181

Rodiče mohou poslat foto stránky přes WhatsApp, ráda prohlédnu a opravím....

6. - 8.4.

Poslechnout si na youtube v angličtině velikonoční tradice  At Easter, The craziest easter traditions
u nás, na Slovensku, v USA, the UK a vypsat na papír A4  do 4 sloupců + nakreslit velikonoční obrázek
poslat foto na mail nebo WhatsApp         733 711 181    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
14. 4. - 17. 4.
Zopakovat slovíčka RODINA podle uč str 12
přečíst text My family
do ŠS
cv 1 str 12 pís, cv 3,4 str 13 pís,
Napsat I like........+ing        I dislike.......+ing
4 příklady podle str 15
pís. min čas sloves: move, go, have, be, eat, leave, grow, get, break, start, do,lose, sleep, steal, take
Poslat foto na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo tel 733 711 181 (WhatsApp)
Dodělat cvičení v PS do str 13

20. 4. do  24. 4.

Zopakujte si 2.lekci, slovíčka v PS str 75, 76
Budoucí čas s will pro nejistou budoucnost, uč od str 20
Napište 10 vět o tom, co si myslíte, že budete vy nebo rodiče, kamarádi dělat za měsíc.
př. I will go to school again. My sister will ...........
Text str 28 v uč přečíst, přeložit a udělat cv 2,3
Do 30.4.
Zopakovat slovíčka z 5.lekce CD a PS str 78
Nepravidelná slovesa - učit se a procvičovat, podle listu ode mne nebo PS str 79
dopsat sleep- slept-slept, forget-forgot-forgotten, cut-cut.cut
               meet-met-met
V PS si důkladně přečíst a prostudovat gramatiku str 72 předpřítomný čas
Uč str 56 článek Ambitions přečíst a přeložit, všimnout si slovesných tvarů
 I've been (I have been).....
PS str 44 celá pís
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     tel 733 711 181

Do 7. 5.

Present perfect - předpřítomný čas , uč str 58

Have you ever......? Už jsi někdy.....?   + ,- ed nebo 3.tvar nepravidelných sloves

Have you ever flown in a balloon? Už jsi někdy letěl balonem?

Has he ever......._

Have they ever.....

Zápor -  I haven't been to Japan.

I have never played golf. Nikdy jsem nehrál.....

Přečíst článek str 58 v uč o Sweet Sue a Smart Alec, pak cv 2 str 59 do ŠS 

cv 5 ústně, cv 6 pís do ŠS

PS str 45 celá a str 46 také celá

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.             tel 733 7111 81

 

Do 15.5.

present perfect - otázky uč str 58

Have you ever........?  Has she ever........?

odpovědi     Yes, I have.   No, I  haven't

                       Yes, she has.   No, she hasen't.

I have never done any sports.

Uč str 58 cv 6 napsat  1 2 3 kladné věty

 do ŠS                               4 5 6 záporné věty

                                           7 8 9 otázky a odpovědi

PS str 47 celá pís - poslat

Uč str 60 text  Making people aware- přečíst a přeložit do čj do ŠS a poslat

PS str 48 pís celá - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
 

Do 22.5.

uč str 62 text Kids připomeňte si poslední epizodu příběhu ze str 50
přečíst si a přeložit článek, všimněte si použití předpřítomného času se slovem just
I have just arrive.......... zrovna/právě jsem přišla - něco se stalo nedávno, před chvílí, nedávná událost
cv 3a, 5b pís do ŠS - poslat
PS str 49 celá pís, 50, 51 celé pís - poslat
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
 

Do 29.5.

opakovat 5.lekci, PS str 78

uč str 64 přečíst o hrdinech in Britain

vybrat si 1 a napsat o něm v čj do sešitu - poslat

str 66 cv 2 pís do ŠS Co Syd právě udělal? pís do ŠS - poslat

PS str 52-53 pís celé - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     733 711 181

 

Do 5. 6.

začínáme 6.lekci:-) Problems , PS - CD naučit slovíčka, PS str 78

 uč str 68 napiš do ŠS

I'm thirsty, bored, hot, tired.

My ear, knee, finger, back hurts.

I¨ve got a cold. 

I¨ve got sore throat.(bolest v krku), sore eyes, toothache.

Popiš obrázky cv 1b

PS prostudovat gramatiku str 73 způsobová slovesa should + must

uč cv 5 advice - rady doplňte you should/shouldn't a napište do ŠS celou tabulku

PS str 54 - 55 celá - poslat i ŠS

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.       733 711 181

 
 

Do 12.6.

uč str 70  A happy ending - přečíst

ústně cv 2 str 70

Gramatika PS prostudovat str 73

Pís cv 5 co znamenají značky - poslat

must - muset

mustn't - nesmět (zákaz)

don't have to - nemuset

PS str 56 celá - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.   733 711 181

 

 

Do 19.6.

procvičit have to - muset / don't have to - nemuset

PS str 57 celá pís

uč str 72-73 Ashley's camera - přečíst a seřadit odstavce, jak půjdou za sebou

všimněte si frázových sloves v textu a vypište do ŠS

PS str 58 - 59 celá písemně

poslat, kdo chce:-)

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.   733 711 181

 
 

H. Tomaševská

Do 21. 3.

Učebnice, str.52.Culture čtení, překlad článků The big apple. Str.53. English across the curriculum.Cvičení 1 - 4. Pracovní sešit  str.77 Culture.    
 
Do 3. 4.
 

Učebnice AJ - Revision str. 54, cvičení 1-3. Str. 55 Your Project, cvičení 1,2 (pracovní sešit). English across the curriculum. Song. 

Lekce 5. str.56 Experiences, čtení, překlad článků.

 

Do 17. 4.

Učebnice AJ str. 56 - 57 - Experiences. str. 58-59 - Have you ever climb a mountain? Slovní zásoba PS  str. 78, Experiences. a)They´ve been successful.  b)Have you ever climbed a mountain? Gramatika - Pr. Perfect, ever and never, just. Vysvětlení gramatiky najdete v PS přehled mluvnice - str. 72.

 

Do 3. 5. 2020

Učebnice AJ, Lekce 5, str. 60. Pracovní sešit str. 78. (Making people aware), slovní zásobu se naučte nazpaměť. Článek z učebnice na str.60 přeložit do českého jazyka, vyfotit a poslat na e-mail nebo WhatsApp 607925212 na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat. Případné dotazy směrujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 17. 5.

Učebnice AJ lekce 5, str.62, 63.Články - číst, překládat. Culture - str.64. - číst, překládat. English across the curriculum, str.65. Gramatika - pracovní sešit - str.72. Present perfect - just. Slovní zásoba - pracovní sešit - str 78. Kids, Culture.

!!! Poslat zadaný úkol z minulého týdne, kdo ještě neudělal !!!

 

Do 31. 5.

Učebnice AJ lekce 5, Revision, str.66.cvičení. Your project - str.67. Gramatika - str.72. Present Perfect. Slovní zásoba - str.78. Lekce 5. Vysvětlení gramatiky najdete v pracovním sešitu  - přehled mluvnice - Present perfect - ever and never, Present perfect - just.

 

Do 30. 6.

Učebnice AJ  Lekce 6, str. 68. Problems (A happy ending?).Ashley's camera. Kids. Culture.  Revision. Gramatika should/ shouldn't , must/ mustn't. Vysvětlení gramatiky najdete v pracovním sešitu str. 73. Slovní zásoba - pracovní sešit - str. 78,79.

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Konverzace v Aj

Denní činnosti. Týdenní plán. Koníčky. 
Popsat svůj denní režim ( ústně). Vyjmenovat činnosti, které děláte v týdnu. Představit své koníčky.
 
Do 3. 4.
 

Česká republika (základní údaje, populace, klima, významná místa, tradiční jídla, sport, významní lidé). 

 

Do 17. 4.

Easter (Velikonoce). Slovíčka spojena s Velikonocemi ( Easter vocabulary) - najdete na stránkách Help for English.cz

 

Do 3. 5. 2020

Popsat svůj denní režim (písemně). Vyjmenovat činnosti, které děláte v týdnu. Představit své koníčky. Vypracovanou úlohu vyfoťte a pošlete e-mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., nebo na WhatsApp 607925212 na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat.

 

Do 17. 5.

We are going to speak about the topic Shopping. Give detailed answers ( in written form). How important is shopping for you? What are your favourite shops around the place you live? Do you prefer shopping in small shops or in the supermarkets ? Why? What was the last thing you bought ? Have you ever bought anything through the internet? Would you ever buy anything in a second hand shop? Why ? Why not?    

!!! Poslat zadaný úkol z minulého týdne, kdo ještě neudělal !!!

 

Do 31. 5.

Napsat e - mail  kamarádovi, kamarádce. Téma  a body zadání zvolte samostatně. E-mail musí obsahovat nejméně 10 vět. Nezapomeňte na oslovení a rozloučení. E-mail poslat  na WhatsApp nebo na e-mail na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat.  

Do 30. 6.

Napsat e- mail kamarádovi, kamarádce. Téma a body zadání zvolte samostatně. E - mail musí obsahovat nejméně 10 vět. Nezapomeňte na oslovení a rozloučení. E - mail poslat na WhatsApp nebo na e - mail na kontrolu. Nezapomeňte se podepsat.

!!! Poslat zadaný úkol z minulého týdne, kdo ještě neudělal!!!

Zeměpis

do 15.3.                       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 728898114

 

Severní Evropa   uč.str.35       Severní Evropa     a) státy-základní údaje

                                                                                      b) společné znaky

 Do 22. 3.

Západní Evropa – Velká Británie,Francie,Nizozemsko,Belgie,Lucembursko – základní údaje,

společné znaky

Velká Británie str.36

Do 29. 3.

Francie   uč.str.38 poloha,povrch,vodstvo,podnebí,průmysl,zemědělství,cestovní ruch

Benelux – Nizozemsko,Belgie,Lucembursko

 

Do 5.4.

Jižní Evropa-středomoří (Portugalsko,Španělsko,Itálie,Řecko + ministáty) učebnice str.39-41

  1. u všech států základní údaje(rozloha,počet obyvatel,hlavní město)
  2. společné znaky

 

Do 12.4.

Portugalsko,Španělsko -   práce s atlasem či mapou popř.s internetem

poloha,povrch,vodstvo,podnebí,hospodářství,cestovní ruch

 

Do 19.4.

Itálie + ministáty(Vatikán,San Marino,Monako,Andora)

Itálie – poloha,povrch,vodstvo,podnebí,hospodářství,cestovní ruch                                    

uč.str 39,atlas,internet

 

     Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 26.4.

Domácí úkol – na mail (uveden zde) ,žádný ofocený sešit,nejlépe ve wordu.Bude se hodnotit!

Kdo neodevzdal první úkol,dodělat!!!! Do konce týdne!!!

Děvčata

Velká Británie   1.Základní údaje (rozloha,počet obyvatel,hlavní město)

                       2.Přesný název státu

                       3. Povrch

                       4.Vodstvo

                       5.Podnebí

                       6. Turisticky zajímavá místa (minimálně deset)

                       7. Zajímavosti (známý zpěvák či skupina,známý sportovec,známý herec)

Kluci

Francie     1. Základní údaje

                2. Poloha (sousední státy,moře)

                3. Povrch

                4.Vodstvo

                5. Podnebí

                6.Turisticky zajímavá místa (minimálně deset)

                7. Zajímavosti ( známý zpěvák či skupina,známý sportovec,známý herec)

Do 3.5.

Střední Evropa – Německo – základní údaje,poloha(sousední státy a moře),povrch,vodstvo,podnebí,turisticky zajímavá místa,zajímavosti(poválečná historie)

Učebnice strana 28-29

Do 10.5.

Rakousko,Slovinsko,Maďarsko – základní údaje,sousední státy,povrch, vodstvo

Učebnice strana 30-31

 

Do 17.5.

Slovensko a Polsko

                1. Základní údaje

                   2. Poloha (sousední státy,moře)

                   3. Povrch

                   4.Vodstvo

                   5. Podnebí

                   6.Turisticky zajímavá místa (minimálně deset)

                   7. Zajímavosti ( známý zpěvák či skupina,známý sportovec,známý herec)

Učebnice strana 26-27

Do 24.5.

Balkán – státy bývalé Jugoslávie + Albánie,Rumunsko,Bulharsko

Vypsat státy,u každého určit základní údaje (rozloha,počet obyvatel,hlavní město).

Ke každému státu doplnit zajímavost z přehledu zemí na konci učebnice.

Učebnice strana 42-43.52-57

Do 31.5.

Od Baltského po Černé moře

Vypsat státy,u každého určit základní údaje (rozloha,počet obyvatel,hlavní město).

Ke každému státu doplnit zajímavost z přehledu zemí na konci učebnice.

Učebnice strana 44-45,52-57

 

Do 7.6

Evropské Rusko

                1. Základní údaje

                   2. Poloha (sousední státy,moře)

                   3. Povrch

                   4.Vodstvo

                   5. Podnebí

                   6.Turisticky zajímavá místa

                   7. Zajímavosti ( známý zpěvák či skupina,známý sportovec,známý herec)

Učebnice strana 46-47

Do 14.6.

Domácí úkol

Učebnice strana 51, otázka číslo 30. Tabulku přepsat se správnými údaji a poslat na adresu uvedenou zde ( Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Do 21.6.

Sibiř

Učebnice strana 48-49, na otázky a úkoly odpovědět písemně do sešitu a křížovku překreslit taky do sešitu.

Závěrečné opakování – učebnice strana 50-51 (vyzkoušet odpovědi)