Matematika

Do 18. 3.

Pracovní sešit 1 - str. 69 -74 vypracovat

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Do 25. 3.

Zkontrolovat výsledky cvičení z pracovního sešitu. Výsledky zde - https://drive.google.com/file/d/1ptStDYfsCgkpr5utskeMUZ6w0P1qM7RW/view?usp=sharing

Učebnice 3 ("zelená") př. H/44, dále str. 45 -49 - vypočítat všechna cvičení. Rámečky zapsat do sešitu na geometrii.

Sbírka ("růžová") spočítat cvičení str. 159 -164.

Pracovní sešit 3 - str. 214 - 221 - vypočítat.

 

Do 1. 4.

Zkontrolovat výsledky z PS str. 214 - 221 - zde-https://drive.google.com/file/d/1PhXFZxd2CoUtsKIKrLCvEYhkTiwCNAB7/view?usp=sharing

Učebnice 3 ("zelená") str. 50 - 56 -Výšky a těžnice trojúhelníku, Zapsat rámečky a vyřešit příklady do geometrie

Sbírka ("růžová") str. 164 - 168 - vyřešit příklady, zapsat rámeček "střední příčka trojúhelníku"

Pracovní sešit 3 - str. 223 - 225

Prodlouženo do 7. 4. (a není to apríl)

 

Do 13. 4.

Zkontrolovat výsledky prac. sešitu str. 223 - 225. Řešení zde -https://drive.google.com/file/d/15dLZ6ugrL9A2TpUBUqZfBawf92zD_Ibo/view?usp=sharing

Doplnit PS str. 226 - 227, 229 - 230.

Příklady A - 4 /227, A - 2/230 prosím vyfoťte a pošlete konstrukce na mcehakova@zsvelenice.cz jako přílohu.

Veselé Velikonoce.

Chtěla bych naší třídě založit TÝM (abychom mohli lépe komunikovat, chatovat apod.). K tomu potřebuji na začátek Vaši emailovou adresu (abychom vám mohli poslat přihlašovací údaje). Tak mi prosím co nejdříve pošlete pozdrav na mou Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Mějte se pěkně a učte se, učte se, učte se...

 

Do 20. 4.

Zkontrolovat výsledky Pracovního sešitu str. 226 - 227 - zde - https://drive.google.com/file/d/13haqS-AFUm9q8rJszlLLxH81_khvZWNo/view?usp=sharing

                                                          str. 229 - 230 - zde - https://drive.google.com/file/d/1wju0RwshS0eNltHhZB-PLqdKA8lgDoAe/view?usp=sharing

Zelená učebnice-Kružnice opsaná, str. 56 - 57, př. A, B, 1, 2.

                       -Kružnice vepsaná, str. 58 - 59, př. C, D

Prostudovat, zapsat rámečky do sešitu.

Pracovní sešit str. 237 A-1, str. 238 A-4, 239 A-6 - doplnit, narýsovat. Př. A-6/239 prosím vyfoťte a pošlete na můj email - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 27. 4.

Zkontrolovat výsledky DÚ – vzor zde – https://drive.google.com/file/d/16tYZ9kUYcbpZeL158tUPtQIzVeSYXcnu/view?usp=sharing

Zkontrolovat výsledky dalších úloh z PS str. 237 -238 – řešení zde – https://drive.google.com/file/d/12M1AdzxkyAcHiOF3t3Cyn4-VECHizz2n/view?usp=sharing

Učebnice 2 (oranžová) – Dělení desetinných čísel přirozenými čísly, str. 55 a 57/C, D – prostudovat postup, zapsat rámečky do sešitu (M - školní).

K lepšímu pochopení přikládám odkaz na názorné video. Pomůže! https://youtu.be/RA_RuH8JIBI

Vypočítat cv. 1, 2, 3, 6/str. 56.

DÚ - cv. 9/57 poslat fotografii na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 3. 5.

Zkontrolovat DÚ - zde - https://drive.google.com/file/d/11iw5oQw3iCMimlwk5SbVh83y0qJBz11_/view?usp=sharing

Učebnice 2 "oranžová" - Dělení des. čísla des. číslem, str. 58/A, cv. 1, str. 59/B, zapsat rámečky do školního sešitu

Přikládám opět názorné video - zde - https://youtu.be/RLsw2R6FR80

Prosím, propočítejte i příklady z videa.

PS str. 87 vyplnit

DÚ - růžová učebnice, cv. 8 b) + f), str. 109. Vyfotit a poslat fotografii na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 10. 5.

DÚ zkontrolovat zde- https://drive.google.com/file/d/14i3nXKUZiLDB-58m8hYF5P1TZUwN2enS/view?usp=sharing

Zkontrolovat řešení PS str. 87 – zde - https://drive.google.com/file/d/1iVF_EjzIv4pvNkS0MZ3kDB-yETXN_K_0/view?usp=sharing

Vypočítat cvičení z PS str. 86 a 88, příklad A-7/88 vyfotit a poslat na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. jako DÚ

Učebnice „oranžová“ str. 66 – 67 – Dělitel. Prostudovat a zapsat rámečky do M školní

 

Do 17. 5.

DÚ zkontrolovat zde - https://drive.google.com/file/d/1kBEWnh7pTXgI35ImrYIeYSQDqM_1GLr2/view?usp=sharing

Učebnice "oranžová" - Násobek, str.  69 - 70. Př. A,B,C,D,E prostudovat, zapsat rámečky do M školní. Cv. 1-5 vypočítat do MŠ. Doplnit PS str. 101, cv 7,8,9 str. 102.

DÚ: cv. 12/102 PS. Vyfotit řešení a poslat na email ke kontrole.

Učebnice "oranžová" - Dělitelnost, str.  71 - 75. Ze str. 71 - 75 vypsat rámečky a zapamatovat si, kdy je číslo dělitelné 5, 10, 2, co je číslo sudé a liché.

 

Do 24. 5.

DÚ zkontrolovat zde - https://drive.google.com/file/d/1JGl4HbIMG_8ywDd8zj1pJl_fij1882Xe/view?usp=sharing

Případné otázky ráda zodpovím.

Učebnice "oranžová" - str. 76 - 77 - Dělitelnost 3, cv A,B, C, D - Přečíst, zapsat rámečky.

Učebnice "Růžová"  ze str. 121 - 127 - vypsat rámečky dělitelnost 100, 25, 4, 8, 9. Naučit se pravidla a znaky dělitelnosti.

DÚ - PS str. 106 doplnit.

 

Do 31. 5.

Domácí úkol PS str. 106 zkontrolovat zde - https://drive.google.com/file/d/125xwnCVCEcEnlHy4bBkRHOZFx9OzM6SE/view?usp=sharing

Učebnice "oranžová" - Prvočísla a složená čísla, str. 81 - 82, přečíst, zapsat rámečky, vyřešit cvičení. Při rozkladu čísel na součin prvočísel budeme používat metodu "žebřík". Str. 83, cv. 6, 7 vypočítat a zapsat rámeček, co je prvočíslo. str. 84, cv. F, 13, 14 přečíst, zapsat, vypočítat.

Společní dělitelé - str. 84 - 88, př.: A, B, C, D, E zapsat rámečky, pochopit postup.

DÚ.: cv. 9/87 - urči D(45,12)=

                            D(100,330) =

                           D(182, 55) =

 

 

Do 7. 6.

Domácí úkol cv.9/87 zkontolovat zde - https://drive.google.com/file/d/1F1XC1xMop7r_OvNrOvDS_3x5j4jWdsUK/view?usp=sharing

Učebnice "oranžová" - Společné násobky, str. 89 - 93. Cv. A, B, C, D, E, F - přečíst, pochopit postup, zapsat rámečky a vzorové příklady do sešitu. Vyřešit cv. 6, 7/ 91

DÚ - úlohy na závěr, str. 93 - obě skupiny (A i B) - vyfotit a poslat na email

 

 

Fyzika

Do 18. 3.

Učebnice 2- Účinky síly str. 15 -17. Prostudovat. Do sešitu zapsat "K zapamatování"

Do 25. 3.

 Učebnice Fyzika 2 - Tření - str. 18 - 23, vše prostudovat, zapsat "K zapamatování" do sešitu, projít všechny úlohy.

Do 3. 4.

Učebnice Fyzika 2 - Tření v praxi - str. 24 - 29. Vypsat do sešitu, kde je třeba co největší a kde co nejmenší tření. Přečíst celý článek a vyřešit úkoly.

                                 - Skládání sil -  přečíst a zapsat rámečky.

 

Do 13. 4.

Učebnice 2- Newtonovy zákony, str. 32 - 35. Zákon setrvačnosti - pročíst, zkusit si pokusy, zapsat a naučit se znění zákona (rámeček str. 34).

Projít a vyzkoušet úlohy str. 34, 35.

 

Do 20. 4.

Učebnice 2 - 2 Newtonův zákon - zákon síly, str. 35 - 37. Přečíst, zapsat a naučit se znění zákona z rámečku str. 36. Projít a odpovědět na úlohy str. 37.

 

Do 27. 4.

Učebnice 2, str. 37 – 39, 3. Newtonův zákon – akce a reakce. Vše přečíst, zapsat „K zapamatování“ do sešitu a ústně odpovědět úlohy.

 

Do 3. 5.

Učebnice 2- Těžiště tělesa, stabilita těles, str. 41 -43. Vše přečíst, do sešitu zapsat nadpisy a "K zapamatování", odpovědět na úlohy a provést pokusy.

DÚ -  podepřít trojúhelník (máte na geometrii) v těžišti (např ukazováčkem...). Vyfotit a foto, prosím,pošlete na můj email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 10. 5.

Učebnice 2, str. 44 – 46 – Rovnovážné polohy. Přečíst, zapsat „K zapamatování“ a „Shrnutí“ do sešitu. Odpovědět na úlohy, provést pokusy.

DÚ - cv. 1/46 (otevřená kniha) – Vázu nakreslit do sešitu, vyfotit a poslat na můj email.

 

Do 17. 5.

Učebnice 2 - Otáčivé účinky síly, páka - str. 47 - 50. Přečíst a pochopit, kdy nastává na páce rovnováha. Zapsat "K zapamatování" str. 48, najít a zapsat do sešitu odpověď na otázky: Jak se značí moment síly? Jak se vypočítá? Jaká je jeho jednotka?

Nakreslit do sešitu páku dvojzvratnou a jednozvratnou str. 48 vlevo dole. Zkusit odpovědět na úlohy str. 49 - 50.

 

Do 24. 5.

Učebnice 2 - Užití páky, str. 50-52-přečíst.

Vytvořit dokument ve Wordu, kde bude pod nadpisem Jednozvratná páka 5 obrázků zařízení, která využívají jednozvratnou páku. Pod každým obrázkem bude název zařízení. Totéž udělejte pro dvojzvratnou páku.

Můžete to podobně udělat i na čtvrtku (pokud nechcete pracovat s WORDem). Obrázky nalepit a vyfotit. Vše poslat na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 31. 5.

Prodlužuji termín na odevzdání DÚ - páky do 31. 5. a upozorňuji, že je potřeba ho poslat. Je to důležité!

Učebnice 2  Páka - řešení úloh, str. 52 -53, Př. 1,2 opsat jako vzorové úlohy do sešitu. Naučit se postup a zápis řešení těchto úloh. Přikládám odkazy na videa pro lepší pochopení výpočtů

https://www.youtube.com/watch?v=HowDezd-deo
https://www.youtube.com/watch?v=UBDC_bmzz2k
https://www.youtube.com/watch?v=fw4W66HFh58

 

Do 7. 6.

Učebnice  2 - Kladka pevná a její užití, str. 54 - 56. Přečíst vše, zapsat "K zapamatování", nakreslit obr. pevné kladky na str. 54 vlevo dole  do sešitu. Opsat řešení příkladu str. 55, odpovědět na úlohy str. 56

 

 Český jazyk: 

Souhrnná cvičení, učebnice – str. 66 – 67, vypracovat do sešitu Čj Š/D

PS – str. 30 – 34, vypracovat

 Skladba - větné členy – učebnice str. 68 – 70

    Do 23. 3. 2020

  Literatura:  přečíst knihu (po dobu uzavření školy – vzdálené výuky), autoři E. Petiška, E. Štorch, J. Foglar, B. Němcová, A.   Jirásek, J. Werich, V. Zamarovský…..i jiní, podle toho, co máte doma

 

Do 2. 4. 2020

 

Zapište do sešitu Čj Š/D:

Přísudek

-          slovesný

Jaro přišlo. Šel jsem do kina. Všechno kvete.

       -    Jmenný se sponou

                                      spona     – být, bývat, stát se, stávat se, nebýt, nebývat, nestát se, nestávat se

spojuje s podstatným jménem, přídavným jménem: Stal se lékařem. Jaro bývá deštivé.

Větné členy

-          přívlastek (ptáme se na něj otázkami jaký, který, čí?),

většinou u podstatného jména

zlý pes (jaký pes?), podivné jaro, naše kočka, práce z češtiny (jaká práce?)

-          předmět (ptáme se pádovými otázkami)

u slovesa

sbírali jsme odpadky (koho, co), napíšeme jim (komu, čemu), prospívá zdraví (komu, čemu), pracoval bez roušky (bez koho, čeho), povoláme ochranu (koho, co)

-          příslovečné určení (ptáme se kam, odkud, jak, proč, kdy, odkdy…..)

určuje různé okolnosti dějů

             Šli jsme do lesa (kam). Tam (kam) můžeme. Musíme pracovat doma (kde). Včera (kdy) se      

             vrátil domů (odkud). Odešel rychle (jak).

Učebnice str. 71 – 78, cvičení vypracujte do sešitu Čj Š/D – ta doplňovací, můžete použít i folie

PS str. 35 – 41, vypracovat

Napište mi dopis o tom, jak zvládáte vzdálenou výuku a co děláte a jak se máte. Pošlete na můj mail.

(Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) A čtěte knihu a cokoli v Čítance.

Všem přeju úspěšný „boj“ se současnou situací a ZDRAVÍ!

 

Do Velikonoc 8. 4. 2020.

Ahoj všem, zatím mi dopis napsali dva lidi ze třídy! Je to úkol, takže pište, ať do Velikonoc dopis od všech na mail dostanu.

Čtěte knihy, budu po vás chtít čtenářský deník s určitě dvěma referáty o nich.

Do Velikonoc si ještě zopakujte větné členy podmět, přísudek, přívlastek, předmět a příslovečné určení a dokončete cvičení v učebnici (do str. 78) a v PS. V PS vypracujte cvičení na str. 41 a 42.

Cv. 5 na str. 42 vypracujte do sešitu Čj Š/D tak, jak jsme dělali ve škole – graficky znázorněte stavbu každé věty (do rámečků pod sebe) a doplňte názvy větných členů – přívlastek PK, předmět PT, příslovečné určení PU.

Přečtěte další články v čítance a do sešitu LV zapište, co jste přečetli.                                                    Tak se mějte krásně, bojujte a hodně ZDRAVÍ!                                                  

 Do 20. 4.

Ahoj všem, vzhledem k pokračujícímu nouzovému stavu a zavření školy jsme nuceni trochu pokročit v češtině. Proto si zatím ještě zopakujte v učebnici jednoduchou větu a stavbu jednoduché věty (učebnice str. 79 – 80). Přiložíme takový úžasný přehled stavby věty jednoduché, který si můžete vytisknout a používat jako tahák (tahák zde - https://drive.google.com/file/d/1wBq1WlnS6U4kW9WjK7S9Xj3RbbwxHKq4/view?usp=sharing ). V PS vypracujte str. 41 – 42. Požádejte někoho, aby vám nadiktoval z PS cv. 4. a pošlete mi ho ke kontrole. Můžete ho napsat do sešitu a poslat mailem, můžete napsat na PC a poslat mailem. PS vyplněné až do str. 42 doneste do školy – na schodech před hlavním vchodem bude v pondělí 20.4. od 9.00 do 13. 00 hod. umístěna krabice a do ní PS dejte.

Pokud jste s tímto již hotovi, podívejte se do učebnice na souvětí str. 84 – 88, snažte se rozlišovat v souvětí větu hlavní a vedlejší, poznámky do sešitu napíšu v pondělí 20.4.

Staré řecké báje – kniha – jsou ve škole. V pondělí, až sem ponesete PS, můžete si ji půjčit.

 

22.4.

Poznámky do sešitu Čj Š/D

Souvětí

Věta jednoduchá – jedno sloveso (přísudek)  

Souvětí  – spojení dvou a více vět, kolik sloves (přísudků), tolik vět v souvětí                                      

Věta hlavní – H – věta řídící

Věta vedlejší – V – věta závislá, závisí na větě řídící, ptáme se na ní větou řídící a stejnými otázkami jako na větné členy   (koho, čeho, co, komu – pádovými, jaký, který, jak, kam, proč, kudy, kde…)

Na naší zahradě mám svůj koutek (H), o který se ráda starám (V). – jaký koutek mám na naší zahradě?

Maminka byla ráda (H), že nás vidí (V). – proč byla maminka ráda? 

Když začalo jaro (V), vrátily se k nám vlaštovky (H). – kdy se vrátily k nám vlaštovky?

Grafické znázorňování souvětí -      přepište si do sešitu z učebnice str. 87 a zkuste si udělat do sešitu cv. 2

Do sešitu si dále opište Nejobvyklejší spojovací výrazy na str. 89 a udělejte cv. str. 89 - 92  

Doneste mi PS – ve škole zazvoníte na ředitelnu, dopoledne!  

Další úkol do sešitu ČJ – S nebo na papír - Popis místnosti, ve které trávíte nejvíc času

Využijte učebnici str. 121, 122                 

 

 

Do 11. 5.

 

Opakování o hláskách – učebnice str. 93 - 94

Spisovná a nespisovná výslovnost – učebnice str. 94 – 97

Zatím nikdo neodeslal slohové cvičení – Popis místnosti – pošlete mailem!

Procvičujte pravopis a čtěte knihy!

 

Do 18.5.

Učebnice str. 94 Spisovná a nespisovná výslovnost – projděte všechna cvičení až na str. 97.

Pro PS si zajděte do školy – ve čtvrtek dopoledne – zazvoňte na ředitelnu, předám před školou. Příští týden ho budete potřebovat.

Učebnice str. 130 – Vypravování – cv. 1 – dějová posloupnost, vypracujte úkoly a – f,

cv. 2 – vypracujte písemně do sešitu Čj S/L a pak se věnujte svému příběhu (zadání ve cv. 3, str. 131) – napište svůj příběh na papír (vyfotíte a pošlete mailem) nebo na PC ve wordu (pošlete mailem)

Těším se na vaše příběhy.

 

Do 25.5.

Učebnice str. 98 – 101 Zvuková stránka slova a věty

Projděte a cvičení na stránkách v učebnici vypracujte do sešitu: cv. 2 str. 99, cv. 4, 5 str. 100,   cv.8 str. 101.

Vypracujte úkoly v PS, str. 43 – 45.

Pošlete slohové práce a přijďte si pro PS!

 

Do 3.6.

Rozvrstvení národního jazyka: Řeč a jazyk

Učebnice str. 102 – 104

Do sešitu:

Národní jazyk český

-          spisovná čeština – psané a mluvené projevy, celonárodní dorozumívací prostředek, reprezentuje národ

-          nespisovná čeština – podle území (Čechy – obecná čeština, Morava – obecná hanáčtina, laština…) – nářečí, slang – zájmové skupiny, pracovní prostředí, argot – utajení obsahu sdělení (např. vězeňská mluva)

Cv. v učebnici str. 102 – 104

Do sešitu:

Jazykověda

-          nauka o slovní zásobě, významu slov a tvoření slov

-          mluvnice – tvarosloví, skladba, zvuková a pravopisná stránka jazyka

-          nauka o slohu a komunikaci

Učebnice str. 105

PS str. 46 – 48

 

Dějepis:

Starověký Egypt – vypracovat v PS str. 15 – 20, učebnice Řecko str. 71 -72

                       Do 23. 3. 2020

 

Do 27. 3. 2020

Řecko – Kréta a první Řekové, str. 72 – 74, učebnice, PS – opakování, str. 21

Poznámky do sešitu nepište, napíšu je sem 25.3.

Zapište si do sešitu D:

Ř E C K O /v učebnici je mapka – poloha/

První evropská civilizace

Přírodní podmínky, zemědělství, řemeslo a obchod

-          Ostrovy v Egejském moři, řecká pobřeží, ostrov Kréta

-          Mírné, deštivé zimy, horká suchá léta

-          Hornatá krajina, méně vody v řekách, sídliště v blízkosti vydatného zdroje vody

Zemědělství

-          Pšenice, ječmen, luštěniny, fíky, ovoce, olivy (olej), vinná réva

-          Kozy, ovce, prasata

-          Rybolov, lov

Řemeslo a obchod

-          Lodě (obchodní i válečné)

-          Vývoz – mramor, hlína (hrnčířská), železo, víno, olej, umělecké předměty

-          Dovoz – dřevo – výroba lodí, zlato, stříbro, cín

Kréta a první Řekové – 20. – 14. st. př. n. l. (doba bronzová)

-          Města vznikala už na počátku 20. st. př. n. l., paláce

-          Nejvýznamnější město – Knossos, král Minos – období minojské

-          Paláce rozlehlé, několik poschodí – až bludiště – labyrint (vznik pověsti o labyrintu),

Kanalizace, koupelny (vana), sochy, fresky (nástěnné malby)

Paláce byly správními a hospodářskými středisky – palácové hospodářství

Civilizace velmi vyspělá – i vlastní písmo

14. st. př. n. l. – zánik (zemětřesení, vpád Achájů – jiný řecký kmen)

PS D str. 22 - 23

Pokračujte v učebnici První Řekové (mykénské období), str. 74, 75, 76, poznámky napíšu v pondělí

 

Do 13. 4.

Napište (či vytiskněte a vložte) poznámky do sešitu D.

Poznámky ke stažení zde https://drive.google.com/file/d/1cvsoMj6Fm-2VhscnqFZAWL07q17GBFzB/view?usp=sharing

 

Do 27. 4.

Zapište si poznámky do sešitu D (pokračujeme):

ANTICKÉ ŘECKO (doba železná)

Formování městských států – 8. – 6. st. př. n. l.

-          při osidlování Řecka – centrální vesnice – město s hradbami – postupně vznik městského státu – polis – postupně si polis podmanila okolí

-          obyvatelé – převážně zemědělci – občané (to byli všichni) – vládnoucí vrstva v polis, měli svá práva i povinnosti vůči polis

-          právo volit – úředníky (ti řídili městský stát) a být volen

-          nejvyšší úřady - bohatá aristokracie (bohatí občané)

-          občanství dědičné

-          neplnoprávné obyvatelstvo – cizinci, otroci

Velká řecká kolonizace

Řekové se vydávali do vzdálených krajin a zakládali osady – kolonie – jižní Itálie, Sicílie a pobřeží Černého moře, pobřeží Francie a Španělska /mapka v učeb. str.79/                                                            

- založení kolonií organizovala vždy některá polis, po založení kolonií označována – metropole              

Důsledky řecké kolonizace si přečtěte pečlivě v učebnici, str. 80 a zapište do sešitu:

Důsledky kolonizace

  •         dlužní otroctví
  •           majetkové rozdíly, napětí mezi obyvatelstvem
  •           řemeslníci se majetkem vyrovnávali aristokracii – chtěli se podílet na vládě

Raná řecká tyranida – samovláda, byla zaměřena proti aristokracii, podpora umění, řemesla, obchodu, městské státy vzkvétaly                                                                                                                    

svržení tyranů – nástup demokracie – klasický městský stát, nejsilnější Sparta, Athény

Sparta

  •           pro udržení nadvlády – profesionální vojáci – tvrdý vojenský výcvik, přísná a tvrdá výchova dětí – spartánská výchova, nejlepší bojovníci v Řecku
  •           vláda - dva volení králové – na ně dohlíželo pět volených úředníků, rada starších (28 volených úředníků nad 60 let + oba králové), shromáždění – volilo úředníky a radu starších, hlasovalo o zákonech, válečných tažení, míru
  •           nepěstovala se věda ani umění

Athény

  •           athénská demokracie – každý občan se mohl částečně podílet na vládě /systém si přečtěte v učebnici str. 82 ,83/
  •           Athéňané pěstovali umění, literaturu, filozofii

Učebnice str.79 – 83, PS str. 24, do 27.4.

Hodně štěstí a píle při učení!

 

Do 7. 5.

A pokračujeme v poznámkách do sešitu D (zapíšeme si jenom opravdu to nejdůležitější, všechno si pročtěte v učebnici str. 83 – 89/

Vrcholné období řeckých států – 5. – 4. století př. n. l.                                  

Řecko – perské války

slavné bitvy - bitva u Marathonu

bitva u Thermopyl

- Perikles – významný státník – stavební rozvoj Athén – opevnění, přístav, hradby, chrámy, Akropole

- Athény – kulturní středisko – náboženství, divadlo, filozofové – Sokrates, Platon, Aristoteles   - nejsilnější městský stát v tehdejším Řecku

Peloponéská válka

- Sparta zaútočila na Athény – vleklá válka, Sparta vyhrála, válka vyčerpala i Spartu, toho využil řecký soused – Makedonie

Makedonská nadvláda (4. – 2. století př. n. l.) – konec řecké samostatnosti

- r. 168 př. n. l. (2. st. př. n. l.) – Římané porazili Řecko a připojili ho k římské říši

Pořádně si pročtěte také slovníček na str. 89 v učebnici.

 

Do 18. 5.

Kultura ve starověkém Řecku

Náboženství

- polyteisté

- nejmocnější bohové sídlili na hoře Olymp – vládce Zeus, moře Poseidon, podsvětí Hádes, další Pallas Athéna, Afrodita, Héra, válka Ares, Apollon, Artemis, Hefaistos, Demeter, Hermes.

Znáte je z různých bájí, pověstí a z filmů v Tv.

Písmo a literatura

- hláskové písmo – latinka (píšeme my), alfabeta (Řekové dodnes)

- dochovala se odborná díla (různé vědní obory), divadelní hry, lyrické a epické básně – eposy (nejslavnější o trojské válce, Ilias, Odyssea – autor Homér)

Řecká abeceda v učebnici str. 91 – používají se v chemii a fyzice.

Věda

- lékařství – nejslavnější lékař Hippokrates (Hippokratovu přísahu skládají lékaři dodnes)

- matematické výpočty, geometrické poznatky - Thales z Milétu (Thaletova věta), Pythagoras (Pythagorova věta), Archimedes (fyzika)

- dějepisectví – řečtí historikové hledali v historii vztahy, příčiny a následky (moderní přístup), Hérodotos (nazýván otcem dějepisu)

- filozofie – Platon, Sokrates, Aristoteles

Divadlo

- divadelní hry – součást náboženských slavností – příběhy z řecké mytologie – tragédie, zábavné hry – komedie

- divadla- stavby půlkulaté, stupňovitá sedadla, herci pouze muži

- autoři – Aristofanes, Euripides, Aischylos, Sofokles

Výtvarné umění

- malby na keramice

- fresky

- sochy – barvené, skleněné oči, mramor, bronz

- hliněné miniatury řemeslníků

 

Učebnice str. 90 – 94

 

Do 26.5.

Pokračujte v poznámkách do sešitu:

Architektura

-          sloup (typický prvek) - dórský – mohutný, málo zdobený, nejstarší

-          ionský - hlavice se závity

-          korintský – hlavice tvořená listy

střecha s trojúhelníkovým štítem s reliéfy, stavby byly barevné

-          domy – mužská (oficiální) a ženská (soukromá) část

-          vnitřní dvorek obklopený obytnými místnostmi, některé domy i patrové

-          sloupořadí

-          někde i koupelny, pro všechny veřejné lázně

Hry

-          hry a divadlo součástí náboženských slavností

-          hry v Delfách, Athénách

-          nejslavnější v Olympii – jednou za čtyři roky, trvaly několik dní – sportovní disciplíny, hra na   hudební nástroje, zpěv, recitace básní, soutěže trubačů a hlasatelů – muži

-          ženy měly své hry Héraia

Vše si také pročtěte v učebnici str.95 – 98, vypracujte úkoly v PS str.29 – 36.

 

Do 8. 6.

Do sešitu:

Řím

Přírodní podmínky

Severní Itálie – úrodná rovina (tuhé zimy, horká léta), zbytek – Apeninský poloostrov – pohoří Apeniny (teplé a suché podnebí)

Obyvatelé na území dnešní Itálie – kmeny: Etruskové (od 9. st. př. n. l.), indoevropské tzv. italické – Latinové

Zemědělství, řemeslo, obchod

-          pastevectví, obilí, ovoce, zelenina, vinná réva, olivy, terasovitá políčka, odvodňování, zavlažování

-          hrnčířství, keramika, cihly, střešní tašky, stavební kámen, sůl

-          zpracovávání železa, bronzu

-          stavebnictví – klenby, mosty, hrobky, fresky

-          nekropole – města mrtvých

Řím v době královské

Pověst – Řím založen roku 753 př. n. l. – Romulus

Skutečnost – na 7 pahorcích u řeky Tibera – osady spojení – město Řím – obyvatelé Etruskové, Latinové, Řekové

-          král (Etruskové – vládnoucí vrstva obyv.)

-          lidový sněm

-          patricijové (urození), plebejové (neurození)

-          otroci

Roku 510 př. n. l. vyhnán poslední král, Řím – republika, konzulové

Římská republika

510 – 31 př. n. l.

-          v čele dva konzulové (volení na 1 rok)

-          senát – 300 starších mužů (volení na 1 rok)

-          úředníci (neplacení) – plnoprávný římský občan, patricij

-          plebejové – zástupce plebejů v senátu - tribun lidu (právo veta)

-          římské zákony – pro všechny občany

Učebnice D – str. 99 – 106

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Přírodopis

Materiály jsou ke stažení ve formátu pdf i doc

https://drive.google.com/drive/folders/1YUEBXmRvdr6LkibQO-O_VjMXFD4eiRWi?usp=sharing

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 30.3.

1. hodina: Do sešitu odpovědět na otázky v učebnici na str. 73

   Přečíst v učebnici na str. 74, 75 vzdušnicovce. Čtěte i zajímavosti v zelených bočních pruzích.

   Napsat poznámky:

VZDUŠNICOVCI

- ………………………. skupina členovců

- dýchají vz………………….mi, což jsou v………….. t………………. ústící na p………… těla

- rozdělujeme je na: ………………………, ………………………. a …………………

MNOHONOŽKY

- na každém článku mají …… ………. nohou

- p…………………. pohyb

- jsou to bý……………………..

- žijí …………………………………………………….

zástupci: ……………………………………………

STONOŽKY

- na každém článku mají …… ………. nohou

- kusadla s j……………… žlázami

- jsou to d………………

- žijí …………………………..

zástupce: ……………………………….

Vyplnit PS na str.31/1,2,3

2. hodina: Do sešitu odpovědět na otázky v učebnici na str. 75.

Přečíst v učebnici na str. 76, 77 hmyz a napsat poznámky:

HMYZ

- tělo se dělí na …………….., ……………………. a …………………..

- …. páry končetin

- ….. páry ……………………… křídel

- ………………………….. oči

- …..   ….. tykadel

- ústní ústrojí: vypište 4 druhy ústního ústrojí + příklad

Vyplnit PS na str. 31                               - případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8. 4.

1. hodina – PS str. 32 – doplnit podle učebnice

Do školního sešitu napsat ze str. 78 a 79 o rozmnožování hmyzu

Přečíst Vážky na str. 80 a 81 a napsat poznámky: shrnutí na str. 80, dále napsat, co je

                                         najáda a co je maska, vypsat 4 zástupce a odpovědět na třetí otázku

Pokud je to možné, vytisknout obrázky zástupců a nalepit je do sešitu (to platí i pro další kapitoly)

2. hodina - přečíst Stejnokřídlí na str. 81 až 83 a napsat poznámky: shrnutí na str. 83, dále vypsat zástupce a kde se vyskytují a vysvětlit na str. 82 - proč se vyskytují pohromadě mšice, mravenci a slunéčka

Na email mi pošlete odpovědi z přiloženého pracovního listu - živočichové https://drive.google.com/file/d/1f_Ukt6OHkggJLW2HmjGIMLSPUH6NMCMD/view?usp=sharing

 

Do 21.4.

1. hodina přečíst na str. 83 VŠI, doplnit a napsat tyto poznámky:

VŠI - ..… parazité savců (živí se jejich ……), ..… …… ústní ústrojí, nemají vyvinutá …..

   veš dětská - ….. mm, hnidy = v………… přilepované na vlasy

- přečíst na str. 83, 84 PLOŠTICE a napsat tyto poznámky: shrnutí (zelený rámeček) na str. 84, vypsat

   zástupce a k nim čím se živí a kde žijí, u bruslařky připsat, proč mohou běhat po hladině, nalepit

   obrázky

2. hodina – přečíst na str. 85 ROVNOKŘÍDLÍ, doplnit a napsat tyto poznámky:

   - … páry blanitých křídel, …………… ústní ústrojí

KOBYLKA ZELENÁ - …. cm, d………… tykadla, 3. pár končetin umožňuje s……., samečci cvrčí třením

                                 k………… o sebe, d……. – živí se jiným hmyzem , samička má na zadečku k……………

SARANČE - … cm, …….. tykadla, je býl………..

cvrček polní – žije v …………….., cvrček domácí – žije v ………….

krtonožka obecná - 1. pár- h………….. nohy, žije v …….., živí se dravě

- můžete si najít na internet jejich cvrčení a zase nalepit obrázky

Vyplnit PS na str. 33, 34, ofotit a opět poslat na můj email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 28.4.

Jen připomínám. Sešity s poznámkami nevyhazujte. V září z nich budeme opakovat.

Děkuji za poslané úkoly a zadávám dlouhodobější úkol. Letos jsme už probrali dost různých živočichů, lišejníků, atd. Do konce roku ještě nějaké probereme. A teď úkol. Při procházce v přírodě nebo na zahradě vídáte občas organismy, které letos probíráme. Založte si nějaký sešítek a pište si, co jste objevili. Připište, kde jste to viděli (strom na zahradě, na silnici,..). Můžete k tomu připsat i nějaké vaše postřehy. Vyhodnotíme to v červnu nebo v září v rámci opakování.

A teď výuka:

1. hodina – začínáme hmyz s proměnou dokonalou. Jako první jsou na str. 86 známé BLECHY.

Najděte si o nich informace na internetu, v encyklopedii nebo v učebnici a napište do sešitu, co vás zaujalo.

Pak si přečtěte SÍŤOKŘÍDLÍ na str. 86 a 87 a napište shrnutí na str. 87. Na larvu mravkolva se můžete podívat na video: https://www.youtube.com/watch?v=nsznXgWyrHg

2. hodina – MOTÝLI uč. str. 88 – 91. V odkazu máte pracovní list – https://drive.google.com/file/d/1yxTJJogi6pI85oU4-2cypSuIZrLFavcL/view?usp=sharing . Vyplňte ho podle učebnice a máte to jako poznámky. Na str. 51/4 ještě doplňte opravené pojmy. Kdo si to nemůžete vytisknout, tak pište do sešitu jen odpovědi. Můžete si také procvičit na stránkách: www.snadhledem.cz , kde zadáte téma motýli.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8.5.

1. hodina – Dnes si přečtěte v uč. na str. 92 až 95 BROUKY. V odkazu máte pracovní list na brouky, který využijte jako poznámky. U cvičení, kde píšete, že je to nepravda, opravte chyby. PL vyplňte a nalepte do sešitu. Kdo si ho nemůže vytisknout, tak do sešitu pište odpovědi celou větou.

2. hodina – postup je stejný jako u první hodiny, ale budete probírat DVOUKŘÍDLÍ na str. 96 až 98. Pracovní list máte připojený u brouků.

Úkol: Do 8. 5. mi pošlete vyplněný PL – brouci https://drive.google.com/file/d/1haVWr7JmOjq0jCl-LRkr_Ng08nf3y9oQ/view?usp=sharing

nebo odpovědi v sešitu.

Procvičovat můžete na www.skolasnadhledem.cz , kde zadáte brouky nebo motýli. Mějte se krásně.

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

 

Do 15.5.

1. hodina: Dnes se podíváte na Blanokřídlí. Přečtěte si v uč. str. 99, vyplňte přiložený PL – blanokřídlí –zde https://drive.google.com/file/d/1DTkdOlITE6Wh2pfloAFWA0735_ynxV7m/view?usp=sharing

a vložte do sešitu jako poznámky. Kdo nemůže tisknout, opíše cvičení do sešitu.

Opište si následující poznámky o mravenci do sešitu a podle učebnice doplňte:

Mravenec

- žije v koloniích - m.................

- královna, dělnice a samci (op............ královnu, pak hynou)

- r............. - doba rozmnožování (mravenci mají k…………..)

- na z.............. mají zakrnělé žihadlo s j........  žlázou

- zástupci: mravenec lesní, m. ž………… (v trávě), m. žahavý, m. ……………. (v domáctnostech)

2. hodina: Na str. 100 si přečtěte vosu, sršeň a čmeláka a něco si o nich napište do sešitu.

                   Na str. 101 si přečtěte včelu, vyplňte PS na str. 37 (včela) a pošlete mi na mail jako úkol (cv.3 nemusíte

                   psát). Podívejte se na internet, jak vypadá hnízdo vosy a čmeláka.

 

Do 25.5.

1. hodina: Chybí nám poslední skupina živočichů, a tu byste mohli vidět při potápění v moři. Jsou to OSTNOKOŽCI.

Přečtěte si o nich v uč. na str. 102 a 103 a vyplňte PS na str. 38. Na youtube se můžete podívat na tyto živočichy. Ještě jednou připomínám, nevyhazujte PS ani školní sešit. Budete je příští rok potřebovat.

2. hodina: Zopakujte si hmyz s proměnou dokonalou.

! Vyplňte PS str. 35, 36, ofoťte a pošlete na můj email. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Na těchto videí si můžete zopakovat skupiny živočichů, které jsme probírali: https://www.youtube.com/watch?v=y8RvttlOFwY&list=PLu9YmWHGvyyv-lxIE0RvZ8DaOJXFb6lDT

 

Do 1.6.

1. hodina: Dnes se dozvíte, co je společenstvo a ekosystém. Přečtěte si o tom v učebnici na str. 104 a 105.

Napište si do sešitu poznámky – shrnutí na str. 105 a příklady přírodních a umělých ekosystémů.

2. hodina: Vyplňte PS str. 39 a 40, ofoťte a pošlete na můj email. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 8.6.

Poslední téma je, jak člověk zasahuje do přírody. V uč. na str. 106 a 107 si o tom přečtěte. Do sešitu odpovězte na otázky z učebnice označené zeleným rámečkem s uzlem a otazníkem. Je jich 5. A přidejte otázku 3 na str. 107.

Můžete si zkusit vyrobit čističku popsanou na str. 107.

Odpovědi na otázky mi pošlete na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

 

- případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

VKOZ

Do 13. 3.

U s. 60, 61

Do 20. 3.

U s. 62, 63

Do 27. 3.

U s. 64 – 66

 

30. 3. - 3. 4.

Platidla - přečíst:  https://drive.google.com/file/d/1lLC22BOb4fgYWs2sV5WrqcFE3SYJDzl3/view?usp=sharing

Platidla - vyplnit si, kontrola za týden: https://drive.google.com/file/d/1Gi3wvoW7JxGDdnESCB_j8u_hhsdbPVme/view?usp=sharing

 

Do 8. 4. 2020

Zkontrolujte si úkol z minulého týdne https://drive.google.com/file/d/1SX8erct146cVi3vINA4gzwHEOemlN2oR/view?usp=sharing

 

Do 17. 4. 2020

Rodinné výdaje (prezentace zde - https://drive.google.com/file/d/1uE2mt0AipB4V5yHKUuzBqG3rNGjFarfr/view?usp=sharing) – přečíst, do sešitu odpovědět na otázky str. 6 (pevné, kontrolované a jednorázové výdaje vaší domácnosti).

Do 24.4.2020

Rozpočet domácnosti:  do sešitu udělejte jednoduchý rozpočet domácnosti např. za měsíc únor – příjmy a výdaje   (rozepište z čeho a kolik příjmy, za co výdaje, zda máte nějaké spoření, půjčky atd.) Pokud rodiče nebudou souhlasit s uvedením rodinného rozpočtu, pokuste se nějaký sami vymyslet.    

 

Do 30.4.2020

Rozpočet domácnosti:  do sešitu udělejte jednoduchý rozpočet domácnosti např. za měsíc únor – příjmy a výdaje   (rozepište z čeho a kolik příjmy, za co výdaje, zda máte nějaké spoření, půjčky atd.) Pokud rodiče nebudou souhlasit s uvedením rodinného rozpočtu, pokuste se nějaký sami vymyslet.

Tento úkol z minulého týdne, prosím, naskenujte nebo vyfoťte a zašlete na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

4.5.-7.5.2020

Všichni, kteří jste nesplnili úkol - Rozpočet domácnosti: zašlete co nejdříve na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zdravý způsob život a péče o zdraví: z teorie přejdeme do praxe. Každý den v měsíci květnu si 2x denně po 10-ti minutách zacvičíte (posilování, protahování, atd.).

 

Výuka 11.5.-15.5.2020

Všichni, kteří jste nesplnili úkol - Rozpočet domácnosti: zašlete co nejdříve na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zdravý způsob život a péče o zdraví: z teorie přejdeme do praxe. Pokračujte ve cvičení doma. Doplňte alespoň 1x denně sportovní aktivitou venku (chůze, běh, jízda na kole nebo na kolečkových bruslích, atd.).

 

18.5.-22.5.2020

Závěrečné opakování:   U str. 64 – 66, správné odpovědi zašlete na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Zdravý způsob život a péče o zdraví: Pokračujte ve cvičení doma a sportovními aktivitami venku (chůze, běh, jízda na kole nebo na kolečkových bruslích, atd.).

 

Výuka 25.5.-29.5.2020

Závěrečné opakování:   U str. 64 – 66, správné odpovědi zašlete na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . Kdo již odevzdal, nový úkol nemá.

Zdravý způsob život a péče o zdraví: Pokračujte ve cvičení doma a sportovními aktivitami venku (chůze, běh, jízda na kole nebo na kolečkových bruslích, atd.).

 

1.6.-5.6.2020

Závěrečné opakování:   U str. 64 – 66, správné odpovědi zašlete na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. . Kdo již odevzdal, nový úkol nemá.

Zdravý způsob život a péče o zdraví: Pokračujte ve cvičení doma a sportovními aktivitami venku (chůze, běh, jízda na kole nebo na kolečkových bruslích, atd.).

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

 

Anglický jazyk

H. Spěváková -

do 13. 3.   opakovat a doučit se slovíčka str.74

16.-20.3.    str.75-76

23.-27.3.    str.77-78
 

30.3.-3.4.

učebnice str 52 text Meals and mael times přečíst a přeložit, pís cv 1

a stejně tak i druhý text na str 53 Food from around the world...

pís cv 1, 3, 4

Kdykoli možnost tel konzultace, mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
6.4. - 8.4.
Poslechnout Easter, vypsat slovíčka o Velikonocích do ŠS
Nakreslit obrázek formát A4   At Easter ( o Velikonocích) a popsat aj slovíčka nebo i věty z videa
Poslat ho na mail nebo WhatsApp              733 711 181, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
14. - 17. 4.

 

opakovat slovíčka z 1.lekce PS str 74, 75

do ŠS

uč str 4 vypsat všechny pozdravy

uč str 5 cv 2 opsat otázky a odpovědět Yes, I can x No, I can't

vymyslet dalších 5 otázek

uč str 6 My room - popsat pokoj pomocí vazby There is / There are

10 vět, nakreslit a popsat svůj pokoj na papír A4

Poslat foto na mail nebo tel 733 711 181(WhatsApp)

 

20.4.-24.4

Zopakovat si 1.lekci - slovíčka PS str 74-75

Uč str 10 - měsíce, přepsat do ŠS, pís do sešitu také cv 2b

Uč str 11 - přečíst text Birthdays in Britain, přeložit do čj

popsat obr - všechny věci z obr vypsat do ŠS

PS dodělat cv do str 7

 

Do 30. 4.

Procvičit slovíčka ze 2.lekce v PS str 75-76

Procvičit slovíčka z 5.lekce podle CD a v PS str 78

PS písemně str 44,45

Uč str 28 text Animals- přečíst a přeložit a udělat cv 3

 

Do 7. 5.

5.lekce - zopakovat slovíčka (PS+CD)

uč str 56, cv 1,2,3 ústně

str 57 přečíst a přeložit si a naučit se zákl.fakta o Velké Británii

1.England 2.lake 3.mountains 4.forests 5.city 6.river 7.island 8.beaches 9.sea

pís cv 6 - opravit věty podle informací z článku

2.lekce - str 29 přečíst text, 1 savci 2 plazi 3 ptáci 4 ryby 5 obojživelníci

přeložit do čj a napsat a poslat mi na tel nebo mail

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.             tel 733 711 181
 
 
Do 15.5.

 

uč str 58, naučit se počasí - CD v PS

S North, J South, V East, Z West

Přečíst cv 3 a udělat pís cv 3b

PS gramatika stupňování přídavných jmen str 70-71

kapitoly 5.1 až 5.6

důkladně prostudovat, přeložit věty

opsat do ŠS všechny tabulky

small - smaller - the smallest  atd.

PS str 46 celá pís - poslat

Uč str 59 cv 5,6 utvořte 2. stupeň příd. jmen

chladný - chladnější     cold - colder…….

Pozor na psaní koncovek happy - happier

wet - wetter - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181

 

Do 22.5.

pročtěte si ještě jednou důkladně stupňování přídavných jmen

v PS str 70-71, small- smaller-the smallest

difficult-more difficult-the most difficult

uč str 60   Record breakers - pokuste se odpovědět na otázky

správné odpovědi napíšu příští pondělí

uč str 61 zelená tabulka do ŠS - poslat

PS str 49 celá - poslat ke kontrole

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 
 

Do 29.5.

stále procvičovat stupňování přídavných jmen

uč str 62 přečíst text      M and M go camping

slovíčka v PS str 78 5D a na CD

nepravidelné stupňování PŘ.J.

good - better - the best  (dobrý - lepší - nejlepší)

bad - worse - the worst  (špatný, zlý - horší - nejhorší)

PS cv 4,5 str 51 - poslat

uč str 66 cv 1 do ŠS pís - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     733 711 181

 

Do 5.6.

začínáme 6.lekci Entertainment

TV programs - naučit slovíčka z CD v PS a v PS str 79

uč str 68 cv 1 opsat a napsat česky do ŠS

odpovědět pís na otázky cv 2 do ŠS - poslat

What kind ..... jaký druh

When are they on? Kdy se vysílají?

PS str 54 celá - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.   733 711 181

 
 

H. Tomaševská

do 21.3.2020

Učebnice,str.50. George´s apple crumble. Čtení, překlad. Cvičení str.51. Pracovní sešit str.78. Slovní zásoba ( George´s apple crumble). Pracovní sešit str.40,cvičení 1,2,3. 
  
Do 3. 4. 

Učebnice AJ - Lekce4- Culture, str. 52,53, čtení překlad článku. Str.53, cvičení. Pracovní sešit str. 78, slovní zásoba- Culture. English across the curriculum. Revision str. 54, cvičení 1,4.  Str. 55 Your Project. 

Do 17. 4.

Učebnice AJ - Lekce 5 - The world ( My country), str. 56, 57. North and south, str. 58, 59. Gramatika - Comparative and superlative adjectives.  As...as. Vysvětlení gramatiky najdete v PS str. 70-71 (přehled mluvnice 5 -The world). PS slovní zásoba - str. 78 - My country, North and South.                                           

 

Do 3. 5. 2020

Učebnice AJ, Lekce 5 (opakování), str. 56,57. Opakování slovní zásoby z pracovního  sešitu, str.78. (Lekce 5 - The world.My country). Popsat své město (10 vět). Vypracovanou úlohu vyfotit a poslat na mail nebo WhatsApp 607925212 na kontrolu - nezapomeňte se podepsat. Případné dotazy směrujte na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 17. 5. 2020

Učebnice AJ, Lekce 5 , North and south - str. 58. Grammar - Comparatives, stupnování přídavých jmen - str.59. Vysvětlení gramatiky najdete v pracovním sešitu str.70, 71. Record breakers - str.60.Grammar - stupňování přídavných jmen. Slovní zásoba - str.78 (pracovní sešit), 5 The world, North and south, Record breakers.

!!! Poslat zadaný úkol z minulého týdne, kdo ještě neudělal !!!

 

Do 31. 5.

Učebnice AJ, Grammar- stupňováni přídavných jmen ( str.61). Mickey and Millie go camping - str.62, grammar - str.63. Culture - str.64, English across the curriculum, str.65. Revision str.66,Your project str.67. Slovní zásoba - pracovní sešit - str.78. Vysvětlení gramatiky najdete v pracovním sešitu str.71.      

 

Do 30. 6.         

Učebnice AJ, Lekce 6, str. 68. Entertainment (TV programmes,. At the movies. Film, cameras, action. The lost penguin. Culture.)  Revision. str. 78. Your project,str. 79. Napsat esej ' My favourite film'(15 vět). Vypracovanou úlohu poslat na e- mail nebo na WhatsApp na kontrolu.   Gramatika, vazba - going to. Adjectives and adverbs. Have to. Making suggestioíns. Vysvětlení gramatiky najdete v pracovním sešitu - str. 71 - 73. Slovní zásoba - pracovní sešit - str. 79.                             


Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
B. Nedorostová
Opakování: čtení článku a slovíček

Na týden 16. – 20. 3

  1. Zopakovat čtení „ Mut goes shopping“ – učebnice str. 48
  2. Napsat do sešitu překlad do čj
  3. Přečíst a přeložit článek „George´s apple crumble“ – učebnice str 50
  4. Naučit slovíčka k tomuto článku v PS str. 78

Na týden 23. – 27.3.

  1. Opakovat čtení str. 50
  2. PS str. 39,40, 41   ( a little = trochu, a few = několik)

Na týden 30.3. – 3.4. 2020

PS – 42, 43

Je to opakování, můžete používat učebnici, slovníček

Učebnice 54 – do sešitu, opět opakování

 

Na týden 6. – 17.4.

Happy Easter ( =Šťastné Velikonoce)

Učebnice str. 56,57

Slovíčka v PS 5/78 A,   My country

PS 44, 45

 

Na týden 20.4.-24.4.

Učebnice str. 58, cvičení 1,2,

Slovíčka v PS 5/78 B

PS str 46

 

27.4. – 30.4. 2020 

Uč 3/58   Stupňování přídavných jmen 2. stupeň ( větší, krásnější…..)

Krátká přídavná jména   přidáme –er

Warm   -   warmer (teplejší)

Cold     -     colder ( studenější)

Big       -   bigger (větší)

Dlouhá přídavná jména     připojíme   more

Beautiful   -   more beautiful (krásnější)

Procvičte si v učebnici cv. 5/59, 6/59

PS - 47

4.5. – 7.5. 2020

Opakujte minulé čtení a slovíčka

Napište do sešitu cvičení z učebnice: 7,8,9/59

Příště se vrhneme na 3. stupeň přídavných jmen

 

 

11.5.- 15.5.

Stupňování přídavných jmen – 3. stupeň

(nejteplejší, nejdelší,, nejvyšší)

Mají před sebou „the“

Jsou 2 možnosti: 1. Krátká přídavná jména – připojíme koncovku –est    

                           The warmest, the longest, the highest

                               2. delší trojslabičná přídavná jména přidáme „ most“

                         The most expensive – nejdražší, the most beautiful – nejkrásnější

Uč. str. 60 –přečíst a přeložit, slovíčka PS – 78/C

Uč. str. 61 – napsat do sešitu zelenou tabulku + české významy přídavných jmen

/ long, longer, the longest – dlouhý/

 

18.5.- 22.5. 2020

Učebnice – 62, slovíčka v PS

Nepravidelné stupňování přídavných jmen

Opište si:   dobrý     lepší     nejlepší

                   Good       better   the best

                   Špatný     horší       nejhorší

                   Bad         worse     the worst

cv. v učebnici na str. 63 napište 2c/63, 4/63, 5/63

PS – 48, 49, 50  

 

25.5.-29.5.

Učebnice str. 64, 95. Čtěte a přeložte články

PS - 51

 

1.6.- 5.6. 2020 

Ověř si své poznatky, pokroky

Uč, 65 – napište do sešitu

PS – 52, 53

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 
 

Zeměpis

do 15.3.                       Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 728898114

 

Savany   uč.str.67     a)   poloha

                                     b) podnebí

                                     c) flora

                                     d) fauna

do 22.3.

Pouště a polopouště,subtropické krajiny,lesy mírného pásu   uč.str.67-69

a)   poloha

b)   podnebí

c)   flora

d) fauna

do 29.3.

Tundry,polární pustiny   uč.str.70-71

a)     poloha

b)     podnebí

c)      flora

d)      fauna

 

Do 5.4.

Život v oceánech                                     uč.str.72

Do 12.4.

Souhrné opakování       učebnice str.73-74

Do 19.4.

Závěrečné opakování       učebnice str.75-77

(zapsat do sešitu podle zadání v učebnici)

 

Do 26.4.

Domácí úkol – do konce týdne

Na mailovou adresu uvedenou zde pošlete správné odpovědi ze strany 75-76 „Závěrečné opakování“ (číslo otázky a písmeno správné odpovědi). Bude se hodnotit!!!!!!

Do 3.5.

Zopakovat pedosféru (vznik půd,složky půdy,půdní druhy,půdní typy)

Učebnice strana 56-61

Do 10.5.

Zopakovat hydrosféru (oceánská voda,pevninská voda,kde všude se nachází voda,vodní oběh,pohyby mořské vody)

Učebnice strana 46-52

 

Do 17.5.

Zopakovat atmosféru

  1. a)Význam atmosféry
  2. b)Složení vzduchu
  3. c)Podnebí,počasí
  4. d)Vrstvy atmosféry

Učebnice strana 33-35

Do 24.5.

Zopakovat podnebné pásy

Vyjmenovat podnebné pásy a u každého určit

a)polohu

b) podnebí

c) rostlinstvo a živočišstvo

Do 31.5.

Zopakovat tvary zemského povrchu

  1. Členění podle absolutní výškové členitosti – učebnice strana 25
  2. Členění podle rozdílu nadmořských výšek – učebnice strana 26-27
  3. Horizontální členitost – učebnice strana 28

Do 7.6.

Domácí úkol - odpovědět na uvedené otázky a poslat na zde uvedenou adresu. Bude se hodnotit známkou. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  1. Jaký je rozdíl mezi počasím a podnebím
  2. Složení vzduchu
  3. Kde všude na Zemi se nachází voda
  4. Živé a neživé složky půdy
  5. Popiš savanu (podnebí, rostlinstvo, živočišstvo)
  6. Jaký je rozdíl mezi vnitřními a vnějšími přírodními činiteli.
  7. Jak vzniká pohoří
  8. Co tvoří litosféru

Do 14.6.

Vypsat do sešitu všechny světadíly a ke každému uvést rozlohu, počet obyvatel a nejméně 5 největších států, pět řek, pět jezer.

Do 21.6.

Nakreslit do sešitu mapu Afriky (buď přesně obkreslit, nebo pouze rukou nakreslit),vyznačit na mapě pět řek, pět jezer, pět měst, pět pohoří.