Od úterý 23. 6. do čtvrtka 25. 6 vybíráme učebnice. Mohou je nosit rodiče nebo děti vždy od 8,00 do 11,00 hod. Prosím o zkontrolování stavu učebnic (případně zalepení, vygumování). Pokud jsou učebnice zničené, doneste peníze na zaplacení. Dále doneste klíč od šatny (je potřeba vyklidit skříňku) a žákovskou knížku. Přineste si tašku na výkresy. Děti si také odnesou cvičební úbor a kufřík s portfóliem.

 

 

 

MATEMATIKA do 20.3.

Desetinná čísla

str. 34–5

str. 35–6, 8, 9  

str. 36–2, 5, 6

str. 40–1, 3, 4, 5, 6

str. 41–7

Procvičování dělení, sčítání, odčítání, slovní úlohy

str. 33–10, 11    

str. 35–10, 11, 12, 14     

str. 37–10, 11, 12, 13, 14

str. 41–11, 13, 14

Geometrie – shodné úsečky

str. 31–5, 6, 7

 

 do 27.3.

Geometrie – přečíst str. 38-39

Narýsujte 38 / 3, 4          39 / 4, 6,

Porovnávání desetinných čísel str. 42-45 – přečtěte si růžové rámečky!

str. 42 / 3, 4, 5                   str. 43 / 6, 7, 8, 9              str. 44 / 1, 3, 5, 7              str. 45 / 9, 10, 11, 12

Procvičování     str. 43 / 12, 13, 14, 15                     str. 45/ 16, 17

Sčítání desetinných čísel – přečtěte si růžové rámečky str. 48-49

Dávejte pozor na správné zapisování čísel pod sebe. Jednotky pod jednotky … , správně zapsat desetinnou čárku a desetiny a setiny správně pod sebe.

48 /2, 3, 5

 

do 3.4.

Odčítání desetinných čísel – přečti si růžové rámečky

uč. str. 50 / 2, 3, 4, 5,                     str. 51 / 6, 7, 8

Zaokrouhlování desetinných čísel – přečti si růžové rámečky

Zopakuj si zaokrouhlování – stále platí stejné pravidlo (0-4 dolů, 5-9 nahoru)

uč. str. 52 / 1, 2, 6            str. 53 / 9

Procvičování

uč. str. 50 / 14, 15, 16, 17              str. 52 / 4, 7                        str. 53 / 12, 18, 20

Geometrie str. 46 – 47

Výpočet povrchu krychle            46 / 6, 7                47 / 5

 

Do středy 8.4.

Desetinná čísla – procvičování – uč. str. 55 / 1, 2, 3, 4, 5, 6          56 /2, 4

Procvičování slovních úloh – 55 / 8, 9, 11            56 / 6, 8, 9

Zkuste si cvičně vypracovat test na str. 58

OD ČTVRTKA MÁTE VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY, TAK ODPOČÍVEJTE. DALŠÍ ÚKOLY DOSTANETE AŽ PŘÍŠTÍ TÝDEN V ÚTERÝ.

VESELÉ VELIKONOCE

 

Do 17.4.

Opakování – desetinná čísla – 3. díl učebnice – str. 3 / celá, str. 4 / 1, 4, 12

Geometrie2. díl učebnice - výpočet povrchu kvádru – str. 54 – pořádně přečíst – kvádr má vždy dvě protilehlé stěny stejné a mají tvar obdélníku. Pro výpočet povrchu musíme spočítat obsah obdélníků a pak jednotlivé obsahy sečteme. Vypracujte cvičení 54/1.

 

Do 24.4.

Opakování – desetinná čísla + zlomky3. díl učebnice – str. 5 / 1, 2, 3;   str. 6 / 1, 3, 4

Aritmetický průměr – zopakovat = přečíst růžový rámeček str. 8

str. 8 / 2, 3, 4, 5, 6;   str. 9 / 2, 3

Zlomky + převody jednotek str. 12 / 1, 2, 3, 8;   13 / 1, 2, 3, 4

Další úkoly na procvičování máte na Teams. Úkoly jsou stále dobrovolné, ale byla bych ráda, kdybyste je splnili – starší úkoly i po termínu. Tím si procvičujete i informatiku.

Pokud máte s něčím problémy, můžete se mi ozvat na E-mail nebo v Teams na chatu nebo zavolat.

 

Do 30.4.

Porovnávání zlomků – 14 / 4 + přečíst růžový rámeček; 14 / 5, 7   15 / 1, 2, 3 (+ růžový rámeček), 4, 5

SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ ZLOMKŮ

Zlomky můžeme sčítat a odčítat pouze pokud mají stejný jmenovatel (číslo pod zlomkovou čárou). Pak sčítáme či odečítáme čitatele (číslo nad zlomkovou čárou). Přečtěte si růžový rámeček na str. 17.

17 / 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

18 / 1 (vypracované odevzdejte na teams, zatím nepřihlášení pošlete foto na E-mail)

Opakování – 13 / 10

 

Do 7.5.

GEOMETRIE - Pravidelné obrazce – uč. str. 16 – přečtěte si růžový rámeček

16 / 1, 2, 3

16 / 4 – vypracované vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není zatím přihlášený, pošle na E-mail

Zlomky, desetinná čísla, procvičování

18 / 2, 3, 4, 6, 8, 9

18 / 7 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kde není přihlášený, pošle na E-mail

19 / 2 – nezapomeňte si přečíst růžový rámeček

19 / 3, 4, 5

 

Do 15.5.

Zlomky, desetinná čísla, procvičování

19 / 7 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

20 / 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11

21 / 1 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

21 / 2, 3

21 / 5 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

23 / 1, 2, 4, 7, 8, 9

GEOMETRIE – opakování – uč. str. 22 – přečtěte si růžové rámečky

22 / 3 – narýsovat do sešitu

22 / 8 – narýsujte a vypočítejte, (grafické znázornění máte ukázané ve cv. 22/6) – vypracované vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

 

Do 22.5.

NÁSOBENÍ desetinných čísel deseti

24 / 1 – přečíst zelený rámeček a červený text + 24/2,3

24 / 4 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

24 / 5, 6, 7, 8

25 / 1

NÁSOBENÍ desetinných čísel stem

25 / 2 – přečíst zelený rámeček a červený text + 25/3,4 + růžový rámeček

25 / 5 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

25 / 6, 7

26 / 1

DĚLENÍ desetinných čísel deseti

29 / 1 – přečíst zelený rámeček a červený text + 29/2,3

29 / 4 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

29 / 5, 6, 7, 8

30 / 1

DĚLENÍ desetinných čísel stem

30 / 2 – přečíst zelený rámeček a červený text + 30/3 + růžový rámeček

30 / 4 – vyfoťte a odevzdejte na teams, kdo není přihlášený, pošle na E-mail

30 / 5, 7, 8

31 / 1

 

Do 29.5.

GEOMETRIE – Jednotky obsahu

27 / 1 Zopakujte si všechny jednotky obsahu

                1 mm2, 1 cm2, 1 dm2, 1 m2, 1 a (ar), 1 ha (hektar), 1 km2

Při převodech násobíme nebo dělíme 100 = přidáváme nebo ubíráme 2 nuly

1 cm2 = 100 mm2              1 dm2 = 100 cm2 = 10 000 mm2

 

27 / 2, 3, 4 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

 

OPAKOVÁNÍ – dělení, zlomky, desetinná čísla, průměr, převody jednotek

24 / 10                  25 / 8                    26 / 2, 3, 4, 5, 11

30 / 9 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

31 / 2, 3, 4, 5, 9, 10

31 / 11 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

 

Do 5.6.

NÁSOBENÍ desetinných čísel přirozeným číslem

32 / 1 – přečíst zelený a růžový rámeček

32 / 2, 3, 6

32 / 8 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

33 / 1, 2, 4, 7, 9, 10

33 / 14 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

 

 

Do 12.6.

DĚLENÍ desetinných čísel přirozeným číslem

35 / 2 – přečíst zelený a růžový rámeček

             POZOR NA PSANÍ DESETINNÉ ČÁRKY

35 / 3, 4, 5, 6

35 / 7 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

36 / 4 – přečíst zelený rámeček!!!

36 / 5 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

36 / 6

Procvičování

36 / 1, 3, 8, 11

 

 

Do 19.6.

Procvičování

38 / 4, 5

39 / 7

JEDNOTKY ČASU – sčítání a odčítání

41 / 1, 3, 4

41 / 2 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

42 / 1, 2, 4, 5, 6

42 / 3 – vyfoťte a odevzdejte na teams nebo pošlete na mail

43 / 1, 2, 3, 4

 

Do 26.6.

Procvičování

49 / 8 – vypočtené a vyfocené odevzdejte na team nebo zašlete na mail

49 / 10

50 / 13 – vypočtené a vyfocené odevzdejte na team nebo zašlete na mail

53 / 1, 2, 6, 11, 15

57 / 1

58 / 2

Pokud odevzdáte učebnici dřív, než začnete počítat, najdete všechna zadání zde

https://drive.google.com/file/d/1xTJx-dvPtri1R6BTVR45ps3yZGV26RzY/view?usp=sharing

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

PŘÍRODOVĚDA do 20.3.

Opakování učebnice str. 52 (50) – člověk a živá příroda – projít si otázky a zodpovědět je

PS           str. 34–5              str. 37–6              str. 38–celá        str. 39–3

                str. 40–4, 5         str. 42–7              str. 43–8, 9         str. 44–10

 

do 27.3.

uč. str. 53 – 56 (51-54) ČLOVĚK – lidské tělo, kostra – přečíst

PS str. 47 J

Případně koukněte na https://interaktivita.etaktik.cz Musíte se napřed zaregistrovat na tomto odkazu https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/1509/4872dd917bac7d2a9b61b651770ae5c9 Nezapomeňte napsat, že jste z 5. A a žáci, pokud nemáte svůj email, napište rodičů a zadejte ( a někam si poznamenejte!!!) heslo! Klidně to zvládnete s rodiči ... Pak se musíte přihlásit na interaktivita.etaktik.cz, otevřete si Hravou Přírodovědu 5,  str. 30-31

do 3.4.

uč. str. 57–58 (55–56)

Svalová soustava – přečtete si; zacvičte si a zjistěte, do vám dělají svaly. Vyzkoušejte svoji sílu. Zjistěte, kdo při přetlačování pákou má u vás doma největší sílu.

Dýchací soustava – přečtete si; otevřete si doma okno a zhluboka se nadechněte.

Případně si můžete na stránkách www.interaktivita.etaktik.cz (návod a odkaz na registraci je o trošku výše) otevřít Přírodovědu 5 str. 32 / 4, 5, 6

 

do středy 8.4.

Oběhová soustava – uč. str. 59 (57) – přečtěte si, jak naším tělem proudí krev.

Zkuste si změřit tep, rodiče vám určitě pomohou, abyste to zvládli sami na svém těle.

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 17.4.

Trávicí soustava – str. 60 – 61 (58-59) – přečtěte si, zjistěte, co tvoří naši trávicí soustavu. Sepište jídlo, které sníte během jednoho dne, od rána do večera. Podle potravinové pyramidy v učebnici porovnejte, zda je vaše strava vyvážená a co vám ve stravě chybí nebo čeho jíte moc.

 

Do 24.4.

Vylučovací soustava – str. 62 (60) – přečtěte si.

Zjistěte, kolik vody vypijete za 1 den.

 

Do 30.4.

Kožní soustava – uč. str. 63 (61) – přečíst

Jak pečujete o svoji kůži? Co uděláte, pokud se zraníte – říznete se, odřete si koleno?

Zopakování dýchací, vylučovací, trávicí a oběhové soustavy – na stránkách www.interaktivita.etaktik.cz (návod a odkaz na registraci je o trošku výše) otevřít Přírodovědu 5 str. 32 – 33, zkuste si udělat i cvičení pod levou a pravou žárovkou.

 

Do 7.5.

Smyslová soustava – uč. str. 64 (62) – přečíst

Jak si chráníte svůj zrak a sluch?

 

Do 15.5.

Nervová soustava – uč. str. 65 (63) – přečíst

Jakým způsobem rozvíjíte a zaměstnáváte svůj mozek? Vymyslete některé činnosti, které tomu napomáhají.

 

Do 22.5.

Rozmnožovací soustava – uč. str. 66 – 67 (64-65) – přečíst

PS str. 49 celá (osmisměrka + kopaná)

Opakování lidského těla – na stránkách www.interaktivita.etaktik.cz (návod a odkaz na registraci je o trošku výše) otevřít Přírodovědu 5 str. 34 – 39, zkuste si udělat i cvičení pod levou a pravou žárovkou

 

Do 29.5.

Opakování lidského těla

Do školního sešitu si napište velký nadpis LIDSKÉ TĚLO a pod něj menší nadpis KOSTRA

V PS na str. 67 si vystřihněte obrázek lidské kostry a nalepte do sešitu (nemusíte rozstřihávat na jednotlivé části). Pokuste se najít na internetu názvy jednotlivých kostí a obrázek popsat.

Pod obrázek si napište poznámky:

Kostra

-       umožňuje pohyb

-       chrání vnitřní orgány

-       základem kostry je páteř složená z obratlů

Kostře škodí

-       špatné držení těla

-       nesprávné sezení

-       nesprávné nošení obuvi

-       nošení těžkých břemen

Úrazy

-       zlomeniny

-       výrony

-       podvrtnutí

Kosti potřebují

-       vápník (v mléčných výrobcích)

-       vitamín D (rybí tuk, slunce)

 

Do 5.6.

Opakování svalové a dýchací soustavy

SVALOVÁ SOUSTAVA

V PS si na str. 67 vystřehněte obrázek postavy se svaly. Nalepte do sešitu a pokuste se pojmenovat alespoň dva nebo tři svaly (stehenní, ….). Nad obrázek si napište větší nadpis SVALOVÁ SOUSTAVA.

Pod obrázek si napište poznámky:

Svaly

-          jsou ke kostře připojeny šlachami

-          umožňují pohyb

-          při pohybu se zkracují a natahují

-          některé ovládáme svou vůlí

-          prospívá jim pestrá strava, tělesná práce a sport

-          vyvíjejí sílu

Síla se měří siloměrem. Jednotkou síly je 1 newton (1 N) (čteme ňútn).

DÝCHACÍ SOUSTAVA

V PS na str. 69 nahoře si vystřihněte obrázek (stačí polovina obrázku, aby byla vidět celá dýchací soustava), nalepte do šk. sešitu a podle učebnice popište (dutina nosní, nosohltan, dutina ústní, průdušky, průdušnice, pravá plíce, levá plíce). Nad obrázek si napište nadpis DÝCHACÍ SOUSTAVA.

Pod obrázek si napište poznámky:

Dýchací ústrojí umožňuje přívod kyslíku a vylučování oxidu uhličitého.

Nemoci – nachlazení, chřipka, angína

Předcházení nemocem – otužování, větrání v místnostech, častý pobyt na čerstvém vzduchu, dodržování hygienických zásad

 

Do 12.6.

Opakování – zapište si poznámky do sešitu

OBĚHOVÁ SOUSTAVA

-         -  tvoří ji srdce, cévy a krev

SRDCE – je sval, který pumpuje krev do těla

CÉVY    

-         -  tepny – největší, vedou krev ze srdce

-          - žíly – vedou krev do srdce

-          - vlásečnice – nejtenčí

KREV

-         -  obsahuje plazmu, červené a bílé krvinky, krevní destičky

-         -  rozvádí kyslík, živiny, vitamíny

-          - odvádí oxid uhličitý a jiné škodlivé látky

 

TRÁVICÍ SOUSTAVA

Nakreslete si obrázek trávicí soustavy (uč. str.60(58) nebo si stáhněte obrázek zde

https://drive.google.com/file/d/111d7lgKhvKOQMFTQW-b632N2xDdjBCYi/view?usp=sharing

a nalepte do sešitu.

Obrázek popište:

dutina ústní, hltan, jícen, žaludek, tenké střevo, tlusté střevo, slepé střevo, konečník

játra, slinivka, žlučník

Pod obrázek si zapište poznámky:

ŽALUDEK – rozmělňování potravy a smíchání se žaludečními šťávami

TENKÉ STŘEVO – vstřebávání živin do krve

TLUSTÉ STŘEVO – vytváří se stolice, která vychází KONEČNÍKEM ven

VYVÁŽENÁ STRAVA – obsahuje cukry, tuky, bílkoviny, vitamíny, minerální látky, vlákninu, vodu

Nakreslete si pyramidu vyvážené stravy podle učebnice str. 61 (59)

 

Do 19.6.

Opakování

VYLUČOVACÍ SOUSTAVA

Podle učebnice str. 62 (60) nakreslete do sešitu orgány vylučovací soustavy – obrázek popište

(ledviny, močovody, močový měchýř, močová trubice)

Zapište si poznámky:

-          umožňuje vyloučení škodlivých látek z těla prostřednictvím moči

-          je důležité přijímat dostatečné množství tekutin – to napomáhá včasnému a dostatečnému

vyloučení škodlivin z těla.

 

KOŽNÍ SOUSTAVA

Z pracovního sešitu si vystřihněte obrázek kůže str. 69 dole

Pod obrázek si zapište poznámky:

Kůže

-          chrání povrch celého těla

-          vyrůstají z ní vlasy, chlupy, nehty, obočí, řasy

-          vytváří se v ní pot – vylučujeme z těla vodu a škodlivé látky

-          pomocí kůže vnímáme bolest, tlak, teplo, chlad a další podněty

-          je důležitá čistá a zdravá kůže – pravidelně mýt

-          chránit kůži – krém na opalování, správný oděv

SMYSLOVÁ SOUSTAVA

Pomocí smyslových orgánů vnímáme podněty z okolního světa

5 smyslových orgánů – 5 smyslů

Oči         –             zrak       (světlo, tvar, barvy, pohyb)

Uši         –             sluch     (zvuk, pohyb)

Nos        –             čich        (pach, vůně)

Kůže      –             hmat     (tlak, teplo, chlad)

Jazyk     –             chuť       (4 chuti – sladká, slaná, kyselá, hořká)

 

Do 26.6.

Opakování

NERVOVÁ SOUSTAVA

Z pracovního sešitu si vystřihněte a nalepte do sešitu obrázek s nervovou soustavou a popište

(mozek, mícha, nervy)

Zapište si poznámky:

-          tvoří ji mozek, mícha a nervy

-          řídí veškeré dění , které probíhá v těle

-          řídící centrálou jsou mozek a mícha

-          je nejlépe vyvinuta u člověka

-          člověk dokáže mysle, dorozumívat se pomocí řeči a uvědoměle pracovat

-          mícha prochází páteří a míchou probíhají nervové impulsy z celého těla

ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA

-          všechny živé organizmy mají schopnost rozmnožovat se

-          stejně je tomu i u člověka

-          ženské pohlavní žlázy = vaječníky – v nich dozrávají pohlavní buňky = vajíčka

-          mužské pohlavní žlázy = varlata – v nich se tvoří pohlavní buňky = spermie

-          ke vzniku nového života je nutné spojení vajíčka a spermie – tomu říkáme oplození

-          po oplození vzniká zárodek, vyvíjí se v těle matky 9 měsíců, pak matka porodí

VÝVOJOVÁ STÁDIA

-          novorozenec

-          kojenec

-          batole

-          předškolák

-          školák (mladší, starší)

-          dospívající

-          dospělý

-          starý člověk

-          v období dospívání – puberta (změny v chování, vzhledu, dozrávají pohlavní orgány)

 

 

Vlastivěda

Do 31. 3. 2020

Učebnice VL, str. 43 – 45, PS Směřujeme k samostatnosti, Tvář Československé republiky, Válečná a poválečná léta

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 7. dubna

Zdravím vás a přeju hezké dny. Pro zpříjemnění si je zpestřete vlastivědou a zapište si poznámky do sešitu:

Československá republika (tzv. 1. republika: 1918 – 1939)

Čechy, Morava a Slezsko, Slovensko, Podkarpatská Rus (mapka je v učebnici, str. 40)

-          demokracie (volby), prezident (T. G. Masaryk)

-          ústava – rovnoprávnost všech občanů

české země (v rámci ČSR) – nejvíce průmyslově rozvinuté, např. Baťovy závody (boty), stroje, sklo, textil..., chmel, pivo, cukr..

-          zavedena osmihodinová pracovní doba, pracovalo se i v sobotu

Kultura – Osvobozené divadlo, Voskovec, Werich, J. Ježek, K. Čapek                                                                             výlety do přírody, dovolené na venkově, v přírodě, biograf (kino), rozhlas, gramofon                            

Zánik ČSR

-          1938 – schůzka v Mnichově (německé město) – A. Hitler (nacista, v čele Německa) a představitelé Velké Británie a Francie – pohraniční území Československa – Sudety se připojí k Německu

-          15. březen 1939 – německá vojska obsadila zbytek Československa – okupace, připojení ČSR k Německu – Protektorát Čechy a Morava – zánik ČSR

2. světová válka

Září 1939 – Německo napadlo Polsko a postupně další – Francii, Sovětský svaz (Rusko, Ukrajina a další státy na východě Evropy), Anglii – vypukla 2. světová válka – 1939 – 1945

-          německá policie – gestapo

-          vesnice Lidice, Ležáky

-          koncentrační tábory

-          holocaust – vyhlazení Židů

Armády spojenců – sovětská vojska (od východu), americká armáda (od západu) ve válce zvítězily,     8. května 1945 válka skončila, Německo se vzdalo.

Poznámky si zapište do sešitu, celé si v učebnici ještě jednou přečtěte (str. 40 – 44), PS si projděte ještě jednou a popřípadě doplňte.

Pokud něčemu nerozumíte, pište. Přeju klidné a příjemné jarní dny.

 Do 16. 4.

Dobrý den, děti, budeme pokračovat v dějepise – napište si další poznámky:

Poválečný vývoj v Československu

Osvobození Československa – 9. května 1945

Změny – odstoupení Podkarpatské Rusi, odsun německého obyvatelstva z ČR, navrácení Sudet k ČR

-          vláda jedné strany – Komunistická strana Československa, nedemokratický – totalitní stát

-          znárodnění továren, dolů, hutí, banky, všechny soukromé podniky, obchody, majetek (domy, statky) – společný majetek státu

Pražské jaro

Leden 1968 – socialismus s lidskou tváří, snaha o jiné pojetí života společnosti

Ukončena 21. srpna 1968 – okupace našeho státu vojsky hlavně ze Sovětského svazu (komunistického), byla obnovena totalitní vláda jedné strany

Přečtěte si v učebnici str. 45 – 47 a vypracujte úkoly v PS Od totalitní moci k demokracii, pokud něčemu nerozumíte, zeptejte se i rodičů nebo prarodičů, ti vám určitě rádi tehdejší situaci blíže vysvětlí. Práce do 16. dubna. Přeju krásné Velikonoce a ZDRAVÍ!

16. 4.

Zdravím vás a přeju příjemné učení. Teď dokončíme dějepisnou část a příští týden najedeme na červenou učebnici – zeměpis.

Napište si poznámky, které jsou v této části vlastivědy poslední (učebnice str.47, 48) a dokončete celý PS. Do sešitu si zakreslete časovou osu a zaznamenejte na ní události – uč. str. 49 b).

Sametová revoluce – 17. listopadu 1989

V listopadu jsme slavili 30 let od Sametové revoluce a byli jsme na výstavě ve Fénixu a podívat se na hranicích – vzpomeňte si./

Komunistická strana (totalitní) se vzdala vlády a skončila totalitní moc.                                                                                 Demokratická vláda, svoboda občanů – svobodné volby, ČSR opět nezávislým státem s demokracií, prezident Václav Havel.

1. ledna 1993 – dva samostatné státy Česká republika, Slovenská republika.

Do sešitu vypracujte Kontrolní otázky – učeb. str. 50. Přeju krásné dny a buďte zdrávi.

 

22. 4.

Do PS – vypracujte Závěrečný test str. 51, PS odevzdejte do krabice na schodech před školou v pondělí 27. 4. během dopoledne. Děkuju.

A jdeme na zeměpisnou část naší vlastivědy. Bude vás jistě bavit víc. Budete potřebovat mapu České republiky, měli byste ji mít v učebnici (červené) jako přílohu.

Do sešitu si napište na novou stránku Zeměpis a pod tento nadpis Česká republika jako další větší nadpis. Překreslete si do sešitu mapku z učebnice na str. 6 a napište:

Kraje České republiky a k nim krajské město. A najděte si kraje v mapě.                                                        

To zatím stačí, úkol splňte do čtvrtka 30. 4. Zdravím všechny a těším se na PS.

+

Do 15. 5.

Podle učebnice a mapy ČR si napište poznámky do sešitu.

Hlavní město Praha

   Poloha:

   Povrch:

   Vodstvo:

   Zemědělství:

   Průmysl:

Zapište si do sešitu ještě zajímavosti, o kterých v Praze víte a co jste sami v Praze navštívili: památky, výstavy, muzea……

Stejným způsobem si zapište Jihočeský kraj, ale tam mnohem podrobněji. Jsme Jihočeši, tak ať o svém kraji víme co nejvíc! Najděte si i nějaké obrázky, můžete si je nalepit do sešitu.

 

Do 25. 5.

Napište si poznámky o našich sousedních krajích: Kraj, krajské město, velká města, poloha kraje v rámci ČR, povrch, vodstvo, zemědělství, průmysl, zajímavosti, o kterých víte.

 

Do 31. 5.

Upřesním naše sousední kraje – poznámky: Jihomoravský kraj, kraj Vysočina, Středočeský kraj, Plzeňský kraj. Podle mapy ČR si zopakujte pohoří a hory ČR, hlavní nížiny ČR, vodstvo, kraje a krajská města.

Pracujte také v PS (červený) od str. 21 až do str. 34. Na poznámky a zajímavosti (zapsané do sešitu) o sousedních krajích a na PS máte ještě týden – do 31.5.

 

Do 8. 6.

Poznámky do sešitu Vl :

Česká republika – demokratický stát ve středu Evropy

-          hlavní město Praha

-          vnitrozemský stát

-          Česko (ČR) vzniklo 1.1.1993 rozdělením Československa

-          demokracie – právo a spravedlnost pro každého občana

-          10,5 milionu obyvatel – Češi, Moravané, Slezané, národnostní menšiny – Slováci, Poláci, Němci, Romové

-          průmyslově vyspělý stát

-          naleziště uhlí, vápence, kaolinu

-          sklo, porcelán keramika, chmel a pivo, osobní automobily

-          člen Evropské unie (společenství evropských zemí – spolupráce, euro, vlajka EU)

-          mezinárodní organizace – Rada bezpečnosti, Organizace spojených národů, UNESCO, UNICEF, NATO

 

Do 15.6.

Poznámky do sešitu Vl :

Evropa

Podle mapy si zopakujte polohu, povrch, ostrovy, poloostrovy, vodstvo…, v PS str. 39 – 45 - vypracujte

Státy Evropy: podle mapy v učebnici (str. 45) zapište

 

16.6.

Do sešitu zapište naše sousední státy:

Sousední státy České republiky

Slovenská republika (Slovensko)

Obyvatelstvo: asi 5 milionů

Hlavní město: Bratislava

Pokračujte v zápisu ostatních sousedních států, doplňte do PS str. 35 – 39.

 

Český jazyk

Do 13. 3.

U s. 88 cv. 1 do sešitu, U s. 89 ústně - obé čas přítomný

Sloh – napsat RECEPT NA PIZZU na papír, podle U s. 91 cv. 2

Číst vlastní knihy, psát čtenářský deník

Do 20. 3.

U s. 90,   U s. 91 cv. 4 do sešitu, U s. 91 cv. 3, 5 ústně - čas budoucí

Číst vlastní knihy, psát čtenářský deník

Do 27. 3.

U s. 92, 93 ústně   U s. 93 cv. 6 do sešitu  - čas minulý

Číst vlastní knihy, psát čtenářský deník

 

Do 3. 4.

Opakování shody podmětu a přísudku: U str. 94-95 (nebo jiné str., hledejte podle nadpisu), tabulku pod nadpisem si opište do sešitu a ještě si udělejte cv. 6 do sešitu, ostatní ústně

B) Tvary rozkazovacího způsobu: U str. 96 (nebo jinou str., hledejte podle nadpisu), tabulku pod nadpisem si opište do sešitu, do sešitu opiš i cv. 2, ostatní ústně

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník.

Prosím o zaslání SLOHU – Recept - na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (stačí naskenovat nebo opsat)! Podepiš!

Dopiš následující bajku:   (pracuj na počítači, text zašli na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) )! Podepiš!

Kůň a osel

Jeden člověk měl koně a osla. Kůň byl ušlechtilého plemene a majitel si ho držel spíš pro krásu než pro užitek. Zato osla, i když byl o mnoho starší než kůň, využíval, jak mohl.

Jednou se vraceli z trhu. Na osla, pravda, naložil všechno, co koupil, na koně nic. Dokonce si ani nevyskočil do sedla, aby se kůň, nedej bože, snad neunavil.

 „Hej, přítelíčku,“ zakrátko zaprosil osel. „Nevzal bys mi půl toho, co mám na hřbetě? Lépe nám to půjde.“

 „Ještě to!“ odsekl kůň. „Na nošení jsi tu ty!“

 „Nohy mám nějak slabé,“ zanaříkal osel, „když mi nepomůžeš, domů nedojdu. Dočista tu zdechnu.“

 ..................... (domysli...)

 

Do 8. 4. 2020

C) Tvary podmiňovacího způsobu: U str. 97, 98 (nebo jinou str., hledejte podle nadpisu), do sešitu opiš a doplň na str. 97 cv. 2, ostatní ústně

Doporučuji procvičování na www.umimecesky.cz

Literatura – vyhledejte v knize nebo na internetu velikonoční koledu nebo básničku a opište do sešitu

 

Do 17. 4. 2020

Opakování sloves:     U str. 99 – ústně

Zájmena:     U str. 100 –104 ,   do sešitu zapsat: Zájmena zastupují podstatná a přídavná jména nebo na podstatná a přídavná jména ukazují. Druhy zájmen – osobní: ....., přivlastňovací......., ukazovací....., tázací...., vztažná....., neurčitá....., záporná....   (místo teček vypiš zájmena ke každému druhu z učebnice). Druhy zájmen se nauč nazpaměť.  

SLOH – Dopis  U str. 112,113 – přečtěte si. Napište mi dopis na téma:“ Jak se máte a co doma děláte.“ Nezapomeňte napsat datum, místo, oslovení, podpis, ... a svou celou adresu. Tento úkol máte do 24.4. a zašlete mi ho na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník.

 

Do 24.4.2020

Zájmena:    Zájmena osobní U str. 101 (nebo str. 97) cv.3 – ústně. Zájmena přivlastňovací U str.101 cv.5 – ústně. Zájmena ukazovací U str. 102 (nebo str. 98) cv.7 – ústně a cv.8 a) do sešitu. Zájmena tázací U str. 102 cv.10 – ústně     a U str. 103 (nebo str. 99) cv.11,12 – ústně. Zájmena vztažná U str. 103 cv.13,14 – ústně.                                                   Do sešitu si zapište:   Zájmena tázací jsou v tázací větě. V ostatních větách jsou to zájmena vztažná.  

SLOH – Nezapomeňte odeslat dopis na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník.

 

Do 30.4.2020

Zájmena:    Zájmena neurčitá U str. 104 (nebo str. 100) cv.15 – ústně. Zájmena záporná U str.104 cv.17 – ústně. Skloňování zájmen osobních U str. 105 (nebo str. 101) A) JÁ, TY SE – tabulku opsat do sešitu a naučit se, přečíst si také modrou tabulku, cv. 1 str. 105 napsat do sešitu

SLOH – Tiskopisy, poštovní poukázky: U str. 120 přečíst, U str. 121 zkuste si doplnit přes fólii. Pamatujte si! Odesílatel jste vy-vaše adresa. Adresát je ten, komu to posíláte- např. rodiče, kamarádi, ...

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník.

 

4.5.-7.5.2020

Zájmena:   U str. 106 (nebo 102) cv. 4,5, ústně, cv. 6 do sešitu, U str. 107 (nebo 103) cv. 7,8,9 ústně

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník.

Sloh: Podací lístek – U str. 122 (nebo 118) – přečíst, zkusit vyplnit na fólii

 

Výuka 11.5.-15.5.2020

Skloňování zájmen MY, VY:   U str. 108 (nebo 104)- přečíst a opsat do sešitu tabulku skloňování a modrou tabulku, cv. 12,13 ústně, cv. 11 do sešitu. Zájmena On, ONA, ONO: přečíst a opsat modrou tabulku, U str. 109 (nebo 105) cv. 16, 17 ústně, cv. 15 do sešitu.

Zájmena opakování: U str. 110, 111 (nebo 106, 107) cv. 1 – 7 ústně.

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník.

 

18.5.-22.5.2020

Číslovky:   U str. 114, 115 (nebo 110, 111)- přečíst modré tabulky a napsat do sešitu:

Číslovky – určité: vyjadřují přesný počet nebo pořadí (čtyři - 4, čtvrtý ,...) a neurčité: nevyjadřují přesný počet a pořadí (několik, mnoho, málo,...).

Druhy číslovek – 1. základní: odpovídají na otázku kolik? (jeden, dvě, tolik, ...), 2. řadové: odpovídají na otázku kolikátý?(první, stý, několikátý, ...), 3. druhové: odpovídají na otázku kolikerý? (patery, několikery, kolikerý , ...), 4. násobné: odpovídají na otázku kolikrát, kolikanásobný (jednou, třikrát, několikanásobný, ...).

Rozlišujeme: číslice (0, 5, 136,...) a číslovky (nula, sedmá, ...).

Vše se musíte naučit zpaměti. U str. 114 (nebo 110) cv. 3 ústně, U str. 115 (nebo 111) cv. 4 ústně, U str. 116 (nebo 112) cv. 6 ústně a cv. 8 do sešitu (vypsat skryté číslovky a určit). Do sešitu napsat: Pravopis číslovek a opsat modrý rámeček ze str. 116 (nebo 112) a udělat cv. 9 a) do sešitu.

Nadále čtěte vlastní knihy a pište čtenářský deník. Čtenářský deník přineste do školy 25.5. Pokud do školy nepůjdete, přineste čtenářský deník v pátek 22.5. v 9.00h před školu (vyberu si od vás osobně!).

 

Výuka 25.5.-29.5.2020

Skloňování číslovek základních:   U str. 117,118 (nebo 113, 114)- přečíst tabulky, modré opsat do sešitu. Vše se naučte. Cv. 1 - 5 ústně. Do sešitu udělejte cv. 8 str. 144 (nebo 140) - zopakujete si zájmena.

Dopište čtenářský deník. Čtenářský deník přineste do školy 25.5. Pokud do školy nepůjdete a nepřinesli jste čtenářský deník v pátek 22.5., přineste ho v pondělí 25.5. v 8.00h před školu (vyberu si od vás osobně!).

 

1.6.-5.6.2020

Číslovky - opakování:   U str. 119 (nebo 115) cv. 1, 2, 3, 4 – ústně, cv. 5 napište do sešitu. Závěrečné opakování: U str. 143 (nebo 139) cv. 1 – 5 si udělejte na fólii nebo ústně.

 

8.6.-12.6.2020

Určování základních větných členů:   U str. 123 a 124 (nebo 119 a 120) – přečíst a zapsat do sešitu modré rámečky. Cv. 4, 7, 8 – ústně, cv. 5 napište do sešitu. Podmět vyjádřený a nevyjádřený: U str. 125 (nebo 121) – přečíst a zapsat do sešitu modrý rámeček. U str. 126 (nebo 122) cv. 3 a) napište do sešitu (nevyjádřený podmět napište na začátek věty do závorky, např. (My) Dobře ji známe.) , cv. 6, 7, 8 – ústně. Podmět rozvitý a několikanásobný:  U str. 127, 128 (nebo 123,124) ) – přečíst a zapsat do sešitu modré rámečky, cv. 5, 6, 7, 8 – ústně. Závěrečné opakování: U str. 144 (nebo 140) cv. 7 si udělejte ústně.

 

Do 19.6.2020

Přísudek slovesný:   U str. 130 a 131 (nebo 126 a 127) – přečíst a zapsat do sešitu modré rámečky. Cv. 1 - 10 – ústně. Shoda přísudku s podmětem: U str. 132 - 134 (nebo 128 - 130) – přečíst a zapsat do sešitu modrý rámeček. U str. 132 (nebo 128) cv. 1 napište do sešitu, cv. 2 - 11 si udělejte ústně.

 

Doporučuji procvičování na www.umimecesky.cz

 

22.6.-26.6.2020  

Přímá a nepřímá řeč: U od str. 135 (nebo 131) a Závěrečné opakování: dodělejte si ústně do konce učebnice.

Přeji krásné letní prázdniny.

 

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Anglický jazyk

H. Spěváková -

11.-13.3.      uč. str. 46 přečíst text, udělat cv.2, str. 47, cv.3b a 5a
16.-20.3.     prac.sešit str.38,39
23.-27.3.     prac.sešit str.40,41

Do 3. 4.

Podle CD naučit a procvičit slovíčka 5.lekce

Učebnice str 50 cv 1, 2, 3  pís  4a napsat o sobě a o kamarádovi

Naučit píseň ze str 51 podle youtube

Zopakovat slovíčka 1.lekce str 74 v PS
 

 

6.4. - 8.4.

Poslechnout Easter, vypsat slovíčka o Velikonocích do ŠS

Nakreslit obrázek formát A4   At Easter ( o Velikonocích) a popsat aj slovíčka nebo i věty z videa
Poslat ho na mail nebo WhatsApp              733 711 181, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
 
14. 4. - 17. 4.
Poslechnout si píseň ABC, zazpívat a naučit, zpaměti,
zopakovat si angl abecedu a hláskování jednoduchých slov.
https://www.youtube.com/watch?v=sGMsieV9NDo
Zopakovat slovíčka z 1.lekce PS str 74
do ŠS
cv 2 str 6 se členem a/an
napsat čísla: 13,78,103,46,92,50,81,24,69,11
vypsat pozdravy str 5 uč
napsat všechny barvy
Poslat foto na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo tel 733 711 181 (WhatsApp)
 
20. 4.  - 24. 4.
slovíčka z 5.lekce podle CD z prac.sešitu poslechnout ,naučit a procvičit
Uč str 52 cv 1 vypsat slovíčka - nábytek z obrázku do ŠS, také předložky cv3
Pís cv 3b str 53 kde je medvídek?
He's...... on je.....
Str 18 zopakovat RODINU , vypsat všechny členy do ŠS
a přivlastňovací zájmena - náš , váš, jeho, můj.........
přeložit - moje babička, náš strýc, jeho sestra, tvůj bratr, jejich teta, její bratranec, vaše dcera, můj syn
Pís do ŠS
 
Do 30.4.
Zopakovat dny v týdnu podle str 22 v uč, pís do ŠS cv 2 na str 26
Zopakovat nábytek ze str 52 a pís cv 4 str 53- popsat pokoj
PS str 42 celá, str 43 cv 5,6
PS celá str 44 - naučit 
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     tel 733 711 181
 

Do 7. 5.

Procvičit si pokoje a nábytek ze str.54

downstairs - dole, upstairs - nahoře

přečíst  cv 3, vazba There is  +  jedna věc např There is a kitchen next to the bedroom.

                                      There are four rooms in the flat. (více věcí, množné číslo)

cv  5 do ŠS

Uč str 55 zopakovat slovíčka, cv 7 přečíst a popsat pokoje v bytě

PS str 45 celá pís, cv 4 in the..... v .....in the house v domě

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.             tel 733 7111 81

 

Do 15.5.
zopakovat předložky místa z uč str 52
uč str 56, cv 1 nová slovíčka Her town (zopakovat z CD)
cv 2b přeložit pís do čj - poslat, cv 3 odpovědět na ot ústně
otázky        Is there a....?   jednotné číslo, odpověď      Yes, there is .  No, there isn't.
                     Are there two...? množné číslo , odpověď  Yes, there are.   No, there aren't.
uč str 57, cv 5 pís do ŠS - poslat
PS str 46 a 47 kromě cv 5 - poslat
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 

Do 22.5.

procvičit způsobové sloveso can/can't
 PS str 71 pročíst gramatiku a přeložit věty
uč str 58 zahrajte si hru :-)
miss a turn - jednou nehraj
ústně cv 2,3 He can swim. She can't paint.
otázky : Can you dance? Can she dance? + odpovědi
cv 4 pís do ŠS       Can you play.......?
PS str 48-49 pís celé - poslat
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    733 711 181
 

Do 29.5.

Opakovat celou 5.lekci- slovíčka PS 76-77

Uč str 62 revision cv 1 do vět doplnit předložky - pís do ŠS - poslat

cv 2 opsat místa ve městě a připsat číslo z obrázku pís do ŠS - poslat

cv 3 napsat 6 vět popsat obrázek pomocí There's / There are / There isn't

a předložky   pís do ŠS - poslat

cv 3 c napsat o sobě      I can/can't play the piano.

a o mamce, taťkovi, sourozenci......She/He can/can't speak English.

pís do ŠS - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     733 711 181

 

Do 5. 6.

začínáme 6.lekci:-) My friends uč str 64

Naučte se slovíčka z CD z PS i poslech správné výslovnosti a v PS str 77  6A

uč str 64 cv 2 napsat do ŠS - přečíst text a doplnit do vět správné jméno

při popisu používáme věty - he is/isn't tall      on je/není vysoký

 he's got/he hasn't got blue eyes    on má/nemá modré oči

very slim = hodně hubený x quite fat = spíš(trochu) silný

cv 4 str 65 uč - vyberte si jednu osobu a popište ji do ŠS - poslat

PS str 52 - 53 celé - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.       733 711 181

 

Do 12. 6.

uč 6B Saturday morning - přečíst a pís udělat cv 2

doplnit do vět jména

přít.čas průběhový v PS str 71-72 prostudovat

tvar slovesa být + sloveso s koncovkou ,-ing

He is watching TV.

PS str 54-55 celé - poslat

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.     733 711 181

 

Do 19.6.

průběhový čas - otázky a krátké odpovědi PS str 72 prostudovat

a průběhový versus prostý PS str 73 taktéž

uč str 68 Are we going to the shops?

přečíst a doplnit cv 2, str 69 ,cv 4a do ŠS

ot vždy začíná Are nebo Is

at the moment, now, today - průběhový čas

every day, on Fridays - každý pátek, usually - prostý čas

cv 6 a 7 str 69 v uč pís

poslat, kdo chce:-) 

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.   733 711 181

 

H. Tomaševská

Do 21. 3.

Učebnice,str.46,47. Mickey,Millie and Mut  Čtení, překlad. Present simple, str.47, guestions.Cvičení 3-6, str.47. Pracovní sešit-slovní zásoba, (My day, Free time),str.76.
 

Do 3.4.2020

Učebnice AJ str. 48,49 Culture. Čtení překlad článku. Cvičení 1.-3. str. 48, cvičení str. 49. Slovní zásoba str.76 (Culture). Pracovní sešit str. 38, cvičení 2. 

Učebnice str. 50 (Revision).  Present simple, str. 50, cvičení str. 50,51.

 

Do 17. 4.

Učebnice AJ,Lekce 5 Places (My room), str. 52, 53.Our house, str. 54, 55.Grammar-prepositions of place,  (cvičení 3), str.52.There is/  are... Sloveso can/can´t. Vysvětlení gramatiky najdete v PS str.70, 71 (přehled mluvnice). Přečíst články a udělat písemná cvičení (str. 52- 55). Slovní zásoba -pracovní sešit str. 76  - My room, Our house. Naučit se nazpaměť. Číst podle přepisů. Pracovní sešit str. 42, cv. 1, 2, 3, 4 písemně.

 

Do 3. 5. 2020

Učebnice AJ, Lekce 5 My room (opakování). Opakování slovní zásoby (pracovní sešít)str.76. Our house (z učebnice, str. 54,opakování). Popsat svůj pokojíček (10 vět) a nakreslit ho na papír (A4). Vypracovanou úlohu vyfotit a poslat  na e-mail nebo WhatsApp  607 925 212  na kontrolu -  nezapomeňte se podepsat. Případné dotazy směrujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Do 17. 5. 2020

Učebnice AJ, Lekce 5, str.56 ( Her town) , str. 57 ( grammar - There is - guestions and short answers). Mickey, Millie and Mut's day out - str.58. Grammar - Can/ can't, str.59. Culture str.60. Čtení, překlad článku ,ex.1,2 (ústně). English across the curriculum - str.61. Vysvětlení gramatiky  najdete v pracovním sešitu str.71. Slovní zásoba - pracovní sešit - str.77 - lekce 5 .                            

 !!!  Poslat zadaný úkol z  minulého týdne ( My room), kdo ještě neudělal !!!

 

Do 31. 5.

Učebnice AJ, Lekce 5, Revision ( str.62. prepositions). Your project, str.63. Nakreslit mapu svého města a ukázat na ní významná místa. Napsat popis svého města ( 8 vět). Vypracovanou úlohu poslat na e-mail nebo na WhatsApp na kontrolu - nezapomeňte se podepsat. Slovní zásoba - pracovní sešit - str.78.Lekce 5, Revision, Your project.

 

Do 30. 6.

Učebnice AJ, Lekce 6, People (My friends. Saturday morning. Are we going to the shops? Clothes.  Culture.)  Gramatika  - Přítomný čas průběhový a přítomný čas prostý. Vysvětlení gramatiky najdete v pracovním sešitu na str.72. (Přehled mluvnice). Slovní zásoba - pracovní sešit, str. 77. (People).

Případné dotazy směřujte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.